Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ødelagt håndbrekk, dyrt å fikse?


masato

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjører en liten Opel Corsa C 2001 modell, som jeg har prestertå ødelegge håndbrekket på.

Måten jeg gjorde dette på var at jeg først dro i håndbrekket, og så var jeg ikke sikker på at det var dratt til hardt nok, så da dro jeg litt til, så sa det knekk, og håndbrekket er kaputt. Uansett hvor langt opp det er funker det ikke. Kan kjøre med spaken helt oppe, hehe :p

 

Er det noen som kan noe som helst om bil, i motsetning til meg som tror de forstår og kan si noe om hvor dyrt dette blir for meg? Og burde jeg dra til et opel-verksted eller f.eks. mekonomen?

 

På forhånd takk,

Masato

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har i vertfall ikke "ødelagt" håndbrekket, du har bare fått erfare på en grei og ufarlig måte at det var noe feil med det. Det er en veldig stor fordel at det skjedde slik fremfor at det røyk en gang bilen ble holdt fast av brekket (selv om det ikke er en fordel i seg selv å bruke brekket til å holde bilen).

 

Det er vel wiren eller en av komponentene som holder den fast under senterkonsollen som har røket. Hvor mye det koster å fikse det varierer faktisk veldig fra noen hundrelapper til mange tusen på enkelte biler.

Endret av gxi
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Jeg har byttet på 2 lignende VAG biler. Begge wire fåes for under 200 kr på ebay.

 

Vær obs på at bremsene bak også ofte trenger nye deler. Så vurder å handle inn ny kalipper, hjullager, skiver og bremseklosser. Lever tilbake de delene som du ikke trenger å bytte.

 

Dersom du har skiver bak, vær obs på VAG sine kalippere. Stempel må skrues inn. Spesialverktøy fåes på Biltema.

 

Lurt å være to når nye brekkwire skal på plass. Bytt begge to. Helt normalt at disse wirene ryker på 10++ år gamle VAG biler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...