Gå til innhold

Artikkel: Slik blir Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må si jeg føyer meg inn i rekken med folk som ønsker å beholde et tradisjonelt utsende, men er selvfølgelig åpen for nye løsninger. Jeg håper bare det ikke blir for mye knot med å f.eks få åpnet alle programmene jeg vanligvis bruker uten at jeg må rote rundt i grøten (les: UI'et).

Lenke til kommentar

Jeg synes brukeropplevelsen til Windows er redusert fra XP til Vista og redusert videre ned til Win7. Jeg håper Win8 gir meg bedre brukeropplevelse, helst innen sikkerhetsoppdateringene til XP stopper i april 2014. Uansett, brukeropplevelsen til Ubuntu synes jeg har steget jevnt og trutt frem til og med 10.11 og etter det hoppet jeg til Kubuntu 11.04. Det er sunt med konkurranse og jeg synes brukervennligheten er såpass jevnbyrdig nå at det bare er et tidsspørsmål om når markedsandelene blir jevnere. Store brukermasser er ofte trege til å endre på vanene sine, men det går nok mot en utjevning (inkludert OSX).

Lenke til kommentar

Det er jo derfor Apple gjør det så bra, enkelt UI. Med tanke på hvordan folk flest foretrekker enklest mulig, og gjerne ikke er så gode til å vedlikeholde systemet sitt som brukerene på forumet.

 

Personlig liker jeg mest mulig klassisk UI og har fått mange kommentarer for at jeg lever i steinalderen. Må vel føye meg etter det nye UIet for å kunne skjønne meg på andres pcer

 

 

Lenke til kommentar

Så langt synes jeg at det jeg leser høres fryktelig ut. :dontgetit: Erstatningen for startmenyen både ser og høres rotete ut. Hvordan i alle dager skal de gedigne knappene gi plass til nok innhold(første jeg gjorde da jeg installerte W7 var å velge små ikoner, det ser horribelt ut med de store...!)?

 

Og en morsom ting fra artikkelen:

 

Oppgavebehandleren i Windows skal gjennomgå store forandringer. Her skal du kunne starte nye prosesser[...]

 

Det var store forandringer det, vi kan nå gjøre det SAMME som før.:p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så langt synes jeg at det jeg leser høres fryktelig ut. :dontgetit: Erstatningen for startmenyen både ser og høres rotete ut. Hvordan i alle dager skal de gedigne knappene gi plass til nok innhold(første jeg gjorde da jeg installerte W7 var å velge små ikoner, det ser horribelt ut med de store...!)?

Du vil også i Windows 8 kunne velge små ikoner, Aero-lignende GUI som du har i Windows 7 eller om du så ønsker få en helt standard start-meny ala den du har i Windows XP.

Lenke til kommentar

Hvordan vil dette funke for oss som bruker maskinen til spill osv, er det jeg lurer på.. Ser kult ut med tanke på nettbrett osv. men vet ikke helt om jeg syns det er like bra med tanke på desktops eller laptops, ved mindre man har en berøringsskjerm, noe jeg ikke kommer til å benytte meg av.

Lenke til kommentar

Hvordan vil dette funke for oss som bruker maskinen til spill osv, er det jeg lurer på.. Ser kult ut med tanke på nettbrett osv. men vet ikke helt om jeg syns det er like bra med tanke på desktops eller laptops, ved mindre man har en berøringsskjerm, noe jeg ikke kommer til å benytte meg av.

Allerede besvart 2 ganger.

 

Venter fortsatt på det nye fil systemet som skulle komme med W7

Microsoft har malt seg inn i et hjørne. De ønsker desperat å komme seg bort fra NTFS, samtidig må de få med seg programvareutviklerne som lager programmer til Windows, noe de så langt ikke har vært i nærheten av å klare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...