Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er bilmerkene kjent for?


Peus94

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en subaru impreza 2,0 uten turbo. Den er konge på vinteren, utrolig bra fremkommelighet, tøff brumling fra boxermotoren :D

Enkel å skru på, lett å legge kabler til anlegg om du ønsker det.

Har ikke hatt problemer med å få av noen deksler i det heletatt. Alt er veldig enkelt å skjønne seg på (for meg iallefall).

 

 

Hold deg unna Stratus. En på jobb som har en slik, og den er mer på verksted enn på p plassen utenfor jobb...

Lenke til kommentar

Audi/vw/skoda: Understellsproblemer i form av hjuloppheng ol. Turbo og design, audi som liksom skal være den "beste" av dei her faller i mine øyner litt midt i mellom kategoriene til BMW og Mercedes, men kommer alt for langt etter når det kommer til helheten, av virkelige bilentusiaster så blir det her sett på som drit.

Kan du forklare hvorfor mange bilentusiaster ser på Audi som drit?

Hvilke modeller sikter du til når du sier de har understellsproblemer?

Lenke til kommentar

etter min erfaring så er de fleste bilentusiaster jeg har møtt på, ikke akkurat bilentusiaster, men bilmerkeentusiaster. ofte mye samma greia som fotballsupportere, de elsker et lag og hater ofte enkelte mer enn andre. fra et objektivt synspunkt er det ikke nødvendigvis en dårlig bil eller et dårlig lag, men så velger entusiasten med sin subjektive tanke å glatte litt over feilene hos den man elsker, og til gjengjeld fokusere og kanskje overdrive en del på de feil som ligger hos den/de man ikke liker.

Lenke til kommentar

Kloke ord som blir sagt over her. Priim ser åpenbart Mercedes med rosenrøde glass, da han liker de godt. Det er forsåvidt greit nok, men å utgi det for å være objektivt rett blir feil.

 

Når sant skal sies, så har Audi hatt en del problemer med multilink-opphengene sine. Spesielt på de tidligere modellene. Ikke nødvendigvis dyre deler, men hvis man ikke kan skru selv, så blir det fort noen timer på verksted.

Lenke til kommentar

Når sant skal sies, så har Audi hatt en del problemer med multilink-opphengene sine. Spesielt på de tidligere modellene. Ikke nødvendigvis dyre deler, men hvis man ikke kan skru selv, så blir det fort noen timer på verksted.

Vet du hvordan det fungerer på 2006 modeller og nyere? Har bestemt for å kjøpe en A3 2006 eller 2008 mod, men vil revudere det om det er sånn at disse modellene sliter med samme type feil.

Lenke til kommentar

Når sant skal sies, så har Audi hatt en del problemer med multilink-opphengene sine. Spesielt på de tidligere modellene. Ikke nødvendigvis dyre deler, men hvis man ikke kan skru selv, så blir det fort noen timer på verksted.

Vet du hvordan det fungerer på 2006 modeller og nyere? Har bestemt for å kjøpe en A3 2006 eller 2008 mod, men vil revudere det om det er sånn at disse modellene sliter med samme type feil.

 

Vet ikke åssen det er med A3, men broren A4 hadde en lei tendens til å slå seg av i fart osv. 4 bekjente av 6 som har bilen opplevde dette, ikke så billig på verksted heller... Gjaldt vel kun 06 modellene tror jeg.

 

Av de bilene trådstarter nevner så er min mening at Subaru Impreza er det lureste valget.

Lenke til kommentar

Maks 10 år gamle. Under 100 k.

 

Stasjonsvogn, gjerne Diesel. Noe som både har litt å gi. men ikke sluker bensin og penger til reperasjon. Framhjulsdrift og mulig å få stylet litt! :D

 

Også 2-dørs sedan med litt bagasjeplass og minst 4 sitteplasser. Ikke 4-WD. ellers samme som over.

 

Alfa Romeo 156: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=29907285

Ford Focus: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28370916

Mazda 6: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30102641

 

BMW 318ci: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=29364894

Ford Cougar: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30123863

Peugeot 206 GTI: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30057138

Toyota Celica: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30118034

Lenke til kommentar

Alfa - Myyyyye problemer med det elektriske, men utrolig fine biler

Ford - Stabil og fin

Mazada - Stabil og fin

BMW - Ok, dårlig bil på vinterføre og kan til dels være dyr å fikse om ting går til f***

Peugeot - Franskmenn lagde skjiten, ser fin ut faller fra hverandre

Civic - Gode biler spesielt motoren, har til dels problemer med rust

Impreza - Konge bil, vannvittig gøy å kjøre :0)

Stratus - Verd det du får for å slepe dritten på skraphaugen... STYR UNNA

Galant - Meh...

 

Av alle bilene som er listet til nå og om jeg hadde råd, så hadde jeg valgt Imprezaen uten å tenke meg særlig mye om :0) Men få en verkstedsjekk på den, så slipper du ubehagligheter.

Lenke til kommentar

Audi/vw/skoda: Understellsproblemer i form av hjuloppheng ol. Turbo og design, audi som liksom skal være den "beste" av dei her faller i mine øyner litt midt i mellom kategoriene til BMW og Mercedes, men kommer alt for langt etter når det kommer til helheten, av virkelige bilentusiaster så blir det her sett på som drit.

Kan du forklare hvorfor mange bilentusiaster ser på Audi som drit?

Hvilke modeller sikter du til når du sier de har understellsproblemer?

 

 

A6, A3, Understellsprobleme er gjennomtredande i spesielt A6.

 

Så er audi bilar som manglar særpreg, det er sportsbilar med 4WD.

 

Kan fortsette i dager å snakke om Audi på den måten her, men alt gjenspieler seg i 1 ting.

 

Det er noke drit.

Lenke til kommentar

Ikke vits å bry seg om han, har ikke peiling på bil. Er vel vant til å kjøre rundt i vrak og ikke i skikkelige biler,

 

 

Tvetydigt, men Audi er nok det eg definerar som skrot i vertfall.

Nå har jeg vært rundt og snakket med bilmekanikere og bilforhandlere som ikke har tilknytning til Møller, jeg var også innom NAF.

 

Det var ingen av dem som hadde noe negativt å si om Audi, med unntak av A4 som hadde problemer med slitasje i forstilling og styring på nittitallet, faktisk så virket de veldig positive til Audi. Når jeg spør om det er et spesielt bilmerke som de kan anbefale så får jeg til svar at de nyere bilmerkene i samme sjanger er veldig like og av meget god kvalitet og derfor er det håpløst for dem å anbefale en spesifik bil.

Endret av blixt
Lenke til kommentar

Ikke vits å bry seg om han, har ikke peiling på bil. Er vel vant til å kjøre rundt i vrak og ikke i skikkelige biler,

 

 

Tvetydigt, men Audi er nok det eg definerar som skrot i vertfall.

Nå har jeg vært rundt og snakket med bilmekanikere og bilforhandlere som ikke har tilknytning til Møller, jeg var også innom NAF.

 

Det var ingen av dem som hadde noe negativt å si om Audi, med unntak av A4 som hadde problemer med slitasje i forstilling og styring på nittitallet, faktisk så virket de veldig positive til Audi. Når jeg spør om det er et spesielt bilmerke som de kan anbefale så får jeg til svar at de nyere bilmerkene i samme sjanger er veldig like og av meget god kvalitet og derfor er det håpløst for dem å anbefale en spesifik bil.

 

 

A6.

Lenke til kommentar

Ikke vits å bry seg om han, har ikke peiling på bil. Er vel vant til å kjøre rundt i vrak og ikke i skikkelige biler,

 

 

Tvetydigt, men Audi er nok det eg definerar som skrot i vertfall.

Nå har jeg vært rundt og snakket med bilmekanikere og bilforhandlere som ikke har tilknytning til Møller, jeg var også innom NAF.

 

Det var ingen av dem som hadde noe negativt å si om Audi, med unntak av A4 som hadde problemer med slitasje i forstilling og styring på nittitallet, faktisk så virket de veldig positive til Audi. Når jeg spør om det er et spesielt bilmerke som de kan anbefale så får jeg til svar at de nyere bilmerkene i samme sjanger er veldig like og av meget god kvalitet og derfor er det håpløst for dem å anbefale en spesifik bil.

 

 

A6.

?

Hehe...du sier at Audi er noe skrot. Det er jo rett og slett ikke sant, litt synd at du skitner til et merke bare fordi du har sterke følelser for konkurrenten. Det blir også veldig vanskelig for seriøse leser å forholde seg til faktaopplysninger når "fanboy" som deg ikke takler at andre bilmerker fungerer bedre enn det du selv har valgt ut som din favoritt.

Lenke til kommentar

Ikke vits å bry seg om han, har ikke peiling på bil. Er vel vant til å kjøre rundt i vrak og ikke i skikkelige biler,

 

 

Tvetydigt, men Audi er nok det eg definerar som skrot i vertfall.

Nå har jeg vært rundt og snakket med bilmekanikere og bilforhandlere som ikke har tilknytning til Møller, jeg var også innom NAF.

 

Det var ingen av dem som hadde noe negativt å si om Audi, med unntak av A4 som hadde problemer med slitasje i forstilling og styring på nittitallet, faktisk så virket de veldig positive til Audi. Når jeg spør om det er et spesielt bilmerke som de kan anbefale så får jeg til svar at de nyere bilmerkene i samme sjanger er veldig like og av meget god kvalitet og derfor er det håpløst for dem å anbefale en spesifik bil.

 

 

A6.

?

Hehe...du sier at Audi er noe skrot. Det er jo rett og slett ikke sant, litt synd at du skitner til et merke bare fordi du har sterke følelser for konkurrenten. Det blir også veldig vanskelig for seriøse leser å forholde seg til faktaopplysninger når "fanboy" som deg ikke takler at andre bilmerker fungerer bedre enn det du selv har valgt ut som din favoritt.

 

 

Audi er ingen konkurent, haha.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...