Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er bilmerkene kjent for?


Peus94

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hey!

 

Mitt første bilkjøp er på vei rundt svingen. Er det noen erfarne folk her som vet hva bilmerkene er kjent for?

Billige deler, kan gå langt? Lett å reparer osv. Kan godt være litt spesifikk :)

 

Snakker generelt om bilmerket. ikke noe super gt versjoner osv

 

Du må nok komme ned på modell-nivå, det finnes ikke noe svar på ett så generelt spørsmål.

Lenke til kommentar

 

Mitsubishi: et billigmerke som ikkje har noke banebrytande innenfor noke som er værdt å nevne, skitbiler som ser helt jævlige ut.

 

Mitsubishi var første mann ut med sine GDI-motorer, men de fleste Japanske merkene er nokså ubetydelige i historisk sammenheng i og med bilen i prinsipp ble utviklet fra slutten av 1800 og ett godt stykke inn på 1900-tallet.

 

 

Sist gang eg sjekket var det lite biler i fra 1800-1930 som var aktuelle på autodb eller finn.

urelevant.

Lenke til kommentar

Hey!

 

Mitt første bilkjøp er på vei rundt svingen. Er det noen erfarne folk her som vet hva bilmerkene er kjent for?

Billige deler, kan gå langt? Lett å reparer osv. Kan godt være litt spesifikk :)

 

Snakker generelt om bilmerket. ikke noe super gt versjoner osv

 

Priim hadde en enkel og grei oversikt, men hadde du kommet med en prisklasse så kunne

vi vært mer spesifikk:)

 

Rundt 10 000kr så vil jeg si det er lite som slår mercedes w124 serien 86-94.

Kjørekomfort , enkle å reparere , delene får du kastet etter deg på "skroten",

evighetsmaskiner.

 

Fabelaktig som førstebil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Jeg støtter forslaget om W124. Det er meget solide, relativt trafikksikre i forhold til alderen, og ikke minst svært komfortable biler. Det samme gjelder lillebroren W201. Finner man et greit eksemplar, så kan man ha et problemfritt bilhold i lang tid. En Toyota fra samme tid er også driftsikker, men den mangler komfort og trafikksikkerhet.

Lenke til kommentar

BMW er gode på design, gode seter, ganske sportslige. Men har en opplevd interiørkvalitet som er patetisk lavt. Er som å se på en lada. Ser billig ut innvendig.

 

Mercedes er mer behaglig å se på, bedre interiør , litt duvete på veien og litt mer "gammeldags" eksteriør.

Audi er en mellomting mellom BMW og Mercedes . Ikke så sportslig som BMW, nogelunde lik Mercedes når det kommer til komfort og nøytralt design. Ligger langt over BMW på opplevd interiørkvalitet.

 

Han lenger oppe som sier han er bil entusiast kan bare ha kjørt rundt i vrak til billigpenger.

Lenke til kommentar

Ser ut som folks generelle inntrykk av bilmerker spriker like mye som forventet. Håpløst å bruke sånt til å gå etter spesielle bilmerker til første bilkjøp. Følg heller med på autodb og finn.no i din prisklasse, så når du finner en bil du liker kan du sjekke litt opp i historikken, sjekke delepriser, sjekk forum og nettsider til merke- eller modellspesifikke "owner's clubs" og generelt google rundt til du blir grønn i trynet.

 

Selv om Toyota har godt rykte på driftssikkerhet trenger ikke det bety at Toyota XXX ikke var produsert av Peugeot for det nordeuropeiske markedet fra 1995-1996 og dermed har velkjent fransk "kvalitet".

 

..for å ta et oppdiktet eksempel.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Jeg støtter forslaget om W124. Det er meget solide, relativt trafikksikre i forhold til alderen, og ikke minst svært komfortable biler. Det samme gjelder lillebroren W201. Finner man et greit eksemplar, så kan man ha et problemfritt bilhold i lang tid.

 

 

Er enig i dette, men bensinforbruket kan være nokså drøyt, så få tak i minst mulig motor. ;)

Gjerne diesel.

Delene er kan være dyre om det er noe som går.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mercedes; Komfort, luksus, slitesterkt, pålitelig og status, kommer såklart ann på hvilken, men dei er også kjent for den beste kjørecomforten du får i en bil, til og med dei gamle w124 er bedre en dei fleste nyere biler, Mercedes var i tidsperioden 1996-2006/7 veldig veldig dårlige i karroseriarbeidet sitt så biler i den tidsperioden her ruster.

 

BMW: Sportslighet i fra A - Å, men du har også "komfort" bmwer, men bmw er og blir sportsbiler. Det er dem også dem beste til å lage..

 

Audi/vw/skoda: Understellsproblemer i form av hjuloppheng ol. Turbo og design, audi som liksom skal være den "beste" av dei her faller i mine øyner litt midt i mellom kategoriene til BMW og Mercedes, men kommer alt for langt etter når det kommer til helheten, av virkelige bilentusiaster så blir det her sett på som drit.

 

 

Volvo: Volvo var muligens noe av det mest slitesterke på 80-tidlig 90- mye på samme linje med Mercedes når det kom til akkurat det med slitesterkhet, men var nokså billige biler på den tid, tenker på 240/242. 740 var litt mer luksus med, moderne volvo er heilt "ok" biler, litt dyre med tanke på at du sitter igjen med en volvo..

 

Toyota: evighetsmaskin til en billigpenge.

 

Nissan: understellsproblemer.

 

Honda: Vtech

 

Kia: mannskit i fra a - å

 

Opel: rust

 

Mitsubishi: et billigmerke som ikkje har noke banebrytande innenfor noke som er værdt å nevne, skitbiler som ser helt jævlige ut.

 

 

Mange andre merker faller innenfor dei nevnte karakterane, men stopper her :)

 

skal jeg være helt ærlig, så drev vel jeg og mange andre også med den slags synsing tidlig i tenåra, man hører litt her og litt der, gjerne fra noen man tror har peiling. senere så fremstiller man bruddstykker som om det skulle være fakta og helhetlig..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en Nissan Primera 2004 modell. Deler til bilen er svinedyre. Jeg måtte bytte vindusheis for et par år siden. Delen kostet kr 4000. bilmekanikeren sa det var ekstremt dyrt. Mercedes og VAG tar 800 for sine og det er akkurat samme teknologien. En elektromotor som løfter et vindu..

Lenke til kommentar

Mercedes; Komfort, luksus, slitesterkt, pålitelig og status, kommer såklart ann på hvilken, men dei er også kjent for den beste kjørecomforten du får i en bil, til og med dei gamle w124 er bedre en dei fleste nyere biler, Mercedes var i tidsperioden 1996-2006/7 veldig veldig dårlige i karroseriarbeidet sitt så biler i den tidsperioden her ruster.

 

BMW: Sportslighet i fra A - Å, men du har også "komfort" bmwer, men bmw er og blir sportsbiler. Det er dem også dem beste til å lage..

 

Audi/vw/skoda: Understellsproblemer i form av hjuloppheng ol. Turbo og design, audi som liksom skal være den "beste" av dei her faller i mine øyner litt midt i mellom kategoriene til BMW og Mercedes, men kommer alt for langt etter når det kommer til helheten, av virkelige bilentusiaster så blir det her sett på som drit.

 

 

Volvo: Volvo var muligens noe av det mest slitesterke på 80-tidlig 90- mye på samme linje med Mercedes når det kom til akkurat det med slitesterkhet, men var nokså billige biler på den tid, tenker på 240/242. 740 var litt mer luksus med, moderne volvo er heilt "ok" biler, litt dyre med tanke på at du sitter igjen med en volvo..

 

Toyota: evighetsmaskin til en billigpenge.

 

Nissan: understellsproblemer.

 

Honda: Vtech

 

Kia: mannskit i fra a - å

 

Opel: rust

 

Mitsubishi: et billigmerke som ikkje har noke banebrytande innenfor noke som er værdt å nevne, skitbiler som ser helt jævlige ut.

 

 

Mange andre merker faller innenfor dei nevnte karakterane, men stopper her :)

 

skal jeg være helt ærlig, så drev vel jeg og mange andre også med den slags synsing tidlig i tenåra, man hører litt her og litt der, gjerne fra noen man tror har peiling. senere så fremstiller man bruddstykker som om det skulle være fakta og helhetlig..

 

 

Eg syns no at det her e ei ganske nøyaktig forklaring :p

Lenke til kommentar

Maks 10 år gamle. Under 100 k.

 

Stasjonsvogn, gjerne Diesel. Noe som både har litt å gi. men ikke sluker bensin og penger til reperasjon. Framhjulsdrift og mulig å få stylet litt! :D

 

Også 2-dørs sedan med litt bagasjeplass og minst 4 sitteplasser. Ikke 4-WD. ellers samme som over.

 

 

 

 

Hvordan er det med avgifter og forsikring. er det noen "grenser" 130-150 hk er like billig med avfiter? så 150-200? Litt som på sykler, 50 cc. så 125. osv?

Lenke til kommentar

Jeg har en Nissan Primera 2004 modell. Deler til bilen er svinedyre. Jeg måtte bytte vindusheis for et par år siden. Delen kostet kr 4000. bilmekanikeren sa det var ekstremt dyrt. Mercedes og VAG tar 800 for sine og det er akkurat samme teknologien. En elektromotor som løfter et vindu..

Wow, 4000 kr for en elektromotor, hvor var det? på ebay kan du kjøpe deg et vindu sett for under 1000

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...