Gå til innhold

Frykter du Islam skal bli veldig utbredt i Norge ?


Frykter du Islam skal bli veldig utbredt i Norge ?  

185 stemmer

  1. 1. Frykter du Islam skal bli veldig utbredt i Norge ?

    • JA
      107
    • NEI
      78


Anbefalte innlegg

Tallene dine er fra 2001, og viser fullført utdanning. Altså utdatert, og de fanger ikke opp om trenden er at flere begynner.

 

Tallene i NRK artikkelen er riktige, det er snakk om nordmenn mellom 19 og 24 år under høyere utdanning i 2008. Nå er også tallene fra 2010 ute.

Greit nok, men det er forsatt på trynet, fordi de fleste innvandre er ikke ali. Hvem er det som drar den opp, og hvem er det som drar det ned? Norge har historisk hatt over 90% vestlige innvandre, og vi har forsatt stor innvandring fra østeuropa og andre europeriske land. Selvfølgelig vil de påvirke.

 

Tallene mine er fra 2001, det er ikke utdatert. De ser egentlig ut til å vare ganske lik dagens tall. Ting har ikke forandret seg så fort. A vise fullført utdanning er bedre enn a vise antall som starter. Om det er mange som starter, men få som fullfører tyder det på at det er et større press for å ta utdanning, men at kunnskapsnivaet er lavere. Alle som fullfører videregaende kan ta utdanning, ikke alle kan fullføre.

 

I tilegg viser ikke tallene dine noe om hvordan enkelte grupper gjør det. F.eks. selv om polakker, kinesere og indere gjør det godt iforholdtil utdanning. Betyr ikke det at muslimer gjør det godt. Det er også relevant hvorfor de faller ut. F.eks. blandt nordmenn er det en del på landsbygda som velger å ta yrkesfag. Det er svært forskjellig fra å droppe ut etter ungdomskolen, fordi du ikke gidder mer. En av dem vil bli en produktiv borger, den andre vil ikke.

 

Jeg kan vise deg hvilke innvandrergrupper som trekker opp

USA: 53.4%

Filippinene: 41.5%

Russland: 37%

India: 33.9%

Kina: 33.1%

Vestlige land: 39.3%

Befolkningen: 30.3% (sist gang var det bare for menn)

Iran 30%

Chile: 26.1%

Iraq: 15.6%

Pakistan: 10.5%

Tyrkia: 10.2%

Somalia: 9.8%

 

Det hjelper lite at amerikanere, EU-borgere, fillipinere, russere, indere og kinesere trekker opp snittet til noe over norsk snitt for andregenerasjonsinnvandre. De kommer ikke igjennom asylinstituttet og ville ha kommet uansett hva FRP får igjennom. I tilegg er det ikke bare antallet som tar høyere utdanning som teller. Det teller mer hva som skjer med de som ikke tar utdanning. Det vi ser i dag med en ghettofisering pa østkanten er ingenting å juble over. De er fullstendig latterlig å sitter her og tro alt vil fungere bra. En slik naiv holdning er hva som har ødelagt land etter land.

Endret av Camlon
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De er bare en ressuss for Norge om de gjør det bedre enn gjennomsnittet. Vi kan tale at de gjør det litt dårligere, men når de gjør det langt dårligere så vil de ikke være en ressuss, men en kostnad.

Rent økonomisk vil innvandring være en ressurs dersom sysselsettingen er større enn mangelen på sysselsetting er - og det er den. I følge ssb.no er 61,7 % av innvandrere sysselsatt mot 69,1 % av befolkningen som helhet. Det er drøye 7,4 prosentpoeng som skiller. Jeg mener det er en marginal forskjell som ikke kan brukes til å dømme innvandring som negativt, og dessuten handler dette tross alt om enkeltindivider som er like forskjellige som nordmenn er seg i mellom. I Norge tar vi også inn kun de gruppene med innvandrere som er vanskeligst å integrere: flyktninger og asylsøkere. Arbeidsinnvandrere kan derimot gå rett i jobb.

Helt feil. Rent økonomisk er de en ressuss om sysselsetting for hele befolkningen er høyere enn gjennomsnittet for Norge.

 

Regnet vi ut dette, vil antallet som jobber

Asia: 36%

Afrika: 28%

Dette er gruppene som er i størst vekst og vil definere innvandrerbefolkningen i fremtiden.

 

Blandt befolkningen i 2050 så vil det være 20% som er pensjonister. Ca 18% som er barn. i dag er det 12% som er pensjonster, og 22% som er barn. Den resterende befolkningen har en yrkesaktivitet på 80%. Det betyr at hvis innvandringen skal være en ressuss må de ha en yrkesaktivitet på over 50% i 2050. For at de skal vare en ressuss i dag må yrkesaktiviteten være på 53%. Legg merke til at eldrebølgen er langt mindre dramatisk enn man får høre i media. Lav arbeidsledighet vil være en langt viktigere faktor. Ikke bare det, men de må også vare ansatt i høykvalifiserte yrker. Vi har ikke et stort behov for ukvalifiserte arbeidere i Norge som får tariff. Masse ukvalifisert arbeidskraft vil ikke nå tarfifflønn og det vil bli høy arbeidsledighet som i Sverige.

 

Det er riktig at yrkesaktiviteten øker noe når de er i Norge en stund, men aldri opp til etnisk norsk nivå, men vi må ikke glemme at i dag så er få innvandre gamle, det vil være en faktor som trekker nedover i fremtiden. I tilegg vil ikke ghettodannelse på østkanten føre til høyere yrkesdeltagelse. Og det er de grupper som trekker Asia og Afrika ned mest, som er i størst vekst. Det er ingen grunn til å tro at det vil bli langt bedre i fremtiden, bare se på pakistanere i Norge.

 

Kan dere ikke slutte å si at innvandre er en ressuss, dere vet innerst inne at det er helt feil, det er bare en grunn til at du ønsker å ta imot innvandre, og det er at Norge skal vise hvor snille de er. Det er svært tydelig, siden det er ingen kampanje i Island, eller i Finland om å få inn flere asylsøkere, som tilsynelatende skal være en ressuss for landet deres.

Endret av Camlon
  • Liker 5
Lenke til kommentar

cnn " between 80 - 90 % of the rebels in London comes from minority back ground... " de sa også noe som at de kom fra slummen i London , og flesteparten var 2 generasjons innvandrere.. men de fryktet også at de lokale " muslim gruppene " hadde tatt til gatene for og bruke dette som et påskudd... noe i dn duren.. cnn som hadde det, bbc er ikke til og stole på så de nyhetene utelokker jeg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja jeg er enig i at Islam er en forferdelig religion og at 60 % av koranen består av hvordan man skal behandle vantro hunder. Poenget mitt er at det sålangt kun er Mullah Krekar som har kommet med slike absurde utsangn som faktisk "er en trussel" om dere skjønner. Jeg ser på de fleste muslimer som snille og greie og som holder seg for seg selv. Tro meg, jeg er enig i det dere sier, men jeg "frykter" ikke islam på noe som helst vis enda.

 

Joda , men er vel flere en mulla som har vært ute i offentligheten og fremmet sterke islamistiske meninger i Norge ?

Er vel ikke logiskt i hodene til de fleste og frykte Islam enda siden Norske aviser skriver generelt lite om hva som skjer på den fronten i Europa. Men så skrive de nå ikke så mye om det som skjer i Norge heller på den fronten.

 

ja er vel 5 eller 6 stk som offentlig har gått ut å slengt dritt.. fysj a meg... kast alle ut med en jævla gang.... wow jeg har fler kompiser som er mer hardcore enn de fjolsa på tv å de hevder det ene og det andre hver dag om det meste her i landet å ting skal gå til gokk her å der.. hvorfor konser vi ikke om å ta disse ekstremistene alle som en å sende dem til færøyene på et laaangt opphold??? uff alle disse fæle familiene som tror på noe annet enn dere... tror dere disse familiene kom til norge forde de vil ha sharia eller kom de hit for å få slutt på at folk plager dritten av dem? men akk her er jo sånne som deg som skal slå alle over en kamm! ser på deg som en potensiell ABB heretter!

Lenke til kommentar

Tallene dine er fra 2001, og viser fullført utdanning. Altså utdatert, og de fanger ikke opp om trenden er at flere begynner.

 

Tallene i NRK artikkelen er riktige, det er snakk om nordmenn mellom 19 og 24 år under høyere utdanning i 2008. Nå er også tallene fra 2010 ute.

Greit nok, men det er forsatt på trynet, fordi de fleste innvandre er ikke ali. Hvem er det som drar den opp, og hvem er det som drar det ned? Norge har historisk hatt over 90% vestlige innvandre, og vi har forsatt stor innvandring fra østeuropa og andre europeriske land. Selvfølgelig vil de påvirke.

NRK artikkelen det er snakk om viser jo til at barn av pakistanere, srilankesere, vietnamesere, indere og polakker studerer mer.

Lenke til kommentar

Tallene dine er fra 2001, og viser fullført utdanning. Altså utdatert, og de fanger ikke opp om trenden er at flere begynner.

 

Tallene i NRK artikkelen er riktige, det er snakk om nordmenn mellom 19 og 24 år under høyere utdanning i 2008. Nå er også tallene fra 2010 ute.

Greit nok, men det er forsatt på trynet, fordi de fleste innvandre er ikke ali. Hvem er det som drar den opp, og hvem er det som drar det ned? Norge har historisk hatt over 90% vestlige innvandre, og vi har forsatt stor innvandring fra østeuropa og andre europeriske land. Selvfølgelig vil de påvirke.

NRK artikkelen det er snakk om viser jo til at barn av pakistanere, srilankesere, vietnamesere, indere og polakker studerer mer.

Jeg synes det var veldig merkelig hvor lavt etniske nordmenn var. Les dette

 

30,8 prosent av norskfødte menn med innvandrerforeldre i alderen 19 -24 år tok høyere utdanning i 2008, mot 23,4 prosent i den mannlige befolkningen totalt

 

De sammenligner innvandrerbarn mellom 19-24 år med den mannelige befolkningen totalt. Tror noen her at 23.4% av alle menn mellom 19-24 år studerer? Det ville vært tragisk dårlig internasjonalt. I andre vestlige land ligger det på nesten 50%.

 

Det er noe alvorlig galt med denne statistikken, fordi antallet innvandre som studerer blandt indere øker, antall andregenerasjonsinnvandre som studerer øker drastisk, mens totalt står de på stedet hvil. Denne statistikken er det verste jeg har sett. De synker ned på Fox News nivå. Hvis ingen her klarer å overbevise meg om at jeg tolket artikelen deres feil, tror jeg vil lage et emne om det og kanskje tipse FRP.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

cnn " between 80 - 90 % of the rebels in London comes from minority back ground... " de sa også noe som at de kom fra slummen i London , og flesteparten var 2 generasjons innvandrere.. men de fryktet også at de lokale " muslim gruppene " hadde tatt til gatene for og bruke dette som et påskudd... noe i dn duren.. cnn som hadde det, bbc er ikke til og stole på så de nyhetene utelokker jeg...

 

 

åjaaa selvfølgelig kan man stole på dem i forhold.......... sukk

 

hva syntes du om tyrkerne som stod i mot folkemassen av UNGDOMMER da.. disse voksne muslimske mennene som forsvarte seg og sitt... nei dem klarer du glatt å gå forbi siden det maler jo et feil bildet av de slemme brune menneskene.....

 

http://www.dagbladet.no/2011/08/09/nyheter/england-opptoyene/utenriks/17614350/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen som syns det er litt rart i London at 90 % prosent av de som er i gatene er IKKE VESTLIG ?? det er de som er ute og kaster bensinbomber og stein.. Hvorfor ? De gir vel en lang faen i at han gangsteren ble skutt.. "this is Islam"

 

Hva tror du er grunnen?! Islam eller fattigdom? Hadde jeg vært ung og fattig i et land (gjerne med barn) hadde jeg også blitt relativt desperat om jeg ikke hadde hatt noen fremtidsutsikter! Dette har ikke en dritt med Islam å gjøre, men heller det at invandrere veldig mye raskere enn "innfødte" havner i fattigdom. Som en anonym pøbel sa det på tv2, han stjal for å kunne finansiere familien. Dette er intet nytt, det skjer overalt der klasseskillene er store nok.

 

Edit: Og nei, muslimer havner ikke lettere i fattigdom pga troen, det kan være så mangt. Høyere utdannelse som ikke blir godkjent, arbeidsgivere som diskriminerer, at folk har måttet starte på bar bakke i en alder av flere titalls år, ingen anledning til å ta utdannelse i hjemlandet osv.

 

Gjør meg en tjeneste dere som er så skeptiske til muslimsk innvandring; Prøv å sett dere i deres situasjon. En kollega av meg så et lik i forbindelse med den 22. (nuff' said), og var ødelagt i flere uker. Hvordan tror dere en fra Somalia har det?

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Å, herlighet, for en tråd! Islam er en stygg religion, de fleste religioner og ideologier er stygge eller konsekvensene blir det. Islam er blant de litt mer stygge, rett og slett fordi den er mer kollektivistisk enn de fleste andre, enn så lenge. Lev med det! Tål litt kritikk!

 

Men, nei, jeg frykter ikke Islam, hvorfor skulle jeg det? Jeg vil ikke leve i et land som har et islamsk styresett, men det kommer ikke til å skje i Norge eller Europa. Så slapp av!

 

Og de av dere muslimer som er så sinte på oss, tenk heller på hva som kommer til å skje når dere for alvor kommer i klinsj med Kina, som ikke har hverken vår kollektive skyldfølelse, politiske korrekthet eller noen nevneverdige skrupler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg husker Oslo etter at 'Sataniske vers' ble gitt ut, så det finnes nok mer enn bare noen få sinnamuslimer der ute. Og oppmøtet til 'Muslimer mot islamisme' eller hva de kalte seg var sørgelig lite, til sammenligning.

 

Men jeg leste i en engelsk avis, har den ikke på nett og husker ikke en gang hvilken den var, at Norge er det landet hvor flest muslimer konverterer til kristendommen. Jeg vet ikke i hvilken grad det stemmer, men hvis det er sant kan det jo tyde på at de muslimske miljøene i Norge går i en mer moderat retning, og at en av konsekvensene er at sinnamuslimene drar et annet sted.

Lenke til kommentar

Nei, men jeg frykter islandisering. Innvandring fra Island fra -08 til -09 økte med 1034% Med dette tempoet er det 200 mill. islendinger i Norge før 2100. Tar vi ikke affære vil vi ha Bæjarins Beztu Pylsur på hvert jævla gatehjørne mens våre kebabsjapper blir en saga blott.

Flott latterliggjøring av et aktuelt problem, bravo...

Lenke til kommentar

Til dere som er så redde (eller hva dere vil kalle det) for Islam: Hvor kommer denne frykten fra?

 

- Tror dere at muslimer er grunnleggende onde?

Jeg tillater meg å være redd for folk som er tilhenger av en religion, hvor deres aller helligste bok og profet - befaler religionens tilhengere å ta livet av meg. Kort og godt så er ikke det en irrasjonell frykt, det er en særdeles berettiget frykt. Hvis de ikke vil at jeg skal frykte dem, hvorfor tilber de da en gud som befaler dem å ta livet av meg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg frykter det ikke. Men det er grunn til å være bekymret over mye, hvis jeg går inn for det. At Islam skal bli veldig utbredt kommer et godt stykke ned på lista.

 

Det er kanskje mer bekymringsfullt hvordan vi behandler dem som allerede er her. Alle muslimer er ikke ekstreme islamister, og fortjener ikke å bli stemplet som det. Vi trenger ikke mer hat.

 

Jeg for min del er glad i landet mitt, demokratiet, friheten og velferden vi nyter godt av her. Det tror jeg de fleste innbyggerne også er, muslimer inkludert. Men dette kommer ikke av seg selv, det er noe vi skaper sammen. Demokratiet krever stadig vedlikehold, og ikke minst engasjement. Men det er vi flinke til her oppe. Så nei, jeg er ikke redd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tillater meg å være redd for folk som er tilhenger av en religion, hvor deres aller helligste bok og profet - befaler religionens tilhengere å ta livet av meg. Kort og godt så er ikke det en irrasjonell frykt, det er en særdeles berettiget frykt. Hvis de ikke vil at jeg skal frykte dem, hvorfor tilber de da en gud som befaler dem å ta livet av meg?

Det er tatt fullstendig ut av kontekst og mye misbrukt i propagandaen . Det verset i Koranen som sier "drepe de vanntro" omhandler en konkret krig som foregikk på tidspunktet. Det finns tilhørende vers før & etter som setter utsagnet i et annet lys.

 

Hvis du oppriktig mener det er berettiget frykt, så burde du jo "advare" alle millioner av "vanntro" mennesker som frivillig besøker div. muslimske land. Reisebyråene bør jo nektes å selge ferieturer osv? Har du mange eksempler fra der du bor på at nordmenn har blitt drept ene & alene fordi de er "vanntro"? Med Oslo's mangeårige store muslimske befolkning "burde" det jo sånn sett ligge strødd med drepte vanntro sjeler? (i stedet er vi opptatt med opptelling etter ABB..)

 

Skremmende at folk går rundt å tror på tøvet :nei:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
– For muslimer er dette en religiøs plikt, sier Berghout.

Er ikke kjønnslemlesting av jenter også en religiøs plikt?

 

Lovforslaget legger opp til at omskjæring av gutter under 18 år bare skal skje med foreldrenes samtykke og det skal, så langt det er mulig å kartlegge, ikke skje mot guttens vilje.

Hvor ung kan gutten være for at inngrepet er lov?

Lenke til kommentar

Hvor ung kan gutten være for at inngrepet er lov?

Det finnes ikke noe aldersgrense, og gutte-omskjæring har heller aldri vært forbudt i Norge

 

Sedvane sier;

 

Ifølge de religiøse tradisjonene skal jødene omskjære guttebarn åtte dager etter fødselen, og muslimer før sønnene er 15 år gamle

 

Såvidt jeg vet er det vel rundt 60% av amerikanere (også utbredt i Australia) som også "rutinemessig" omskjærer guttebarn, men av ikke-religiøse grunner.

 

Jeg for min del er litt ambivalent til praksisen, enten den er religiøs betinget eller ei. Det kan selvsagt ikke sammenlignes med jenteomskjæring, men er jo på annen side ikke et "must" medisinsk sett.

 

Det eneste denne saken dreier seg om er vel hvorvidt staten skal betale (13 mill i året) og dermed kan kreve å utføre det, eller om det fortsatt kan foretas av "private"? Uansett er det ikke flertall på Stortinget til å forby det, kan ikke komme på et eneste parti som vil ha forbud(?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...