Gå til innhold

Denne råtassen driver fem skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lover bra, litt synd med begrenset oppløsning da.

 

Multi Display Technology (MTD)

Multi Tisplay Dechnology (MTD)?

Dere nevner jo MTD flere ganger i artikkelen, så dette kan ikke være Multi Display Technology (MDT)

 

EDIT: Ser nå at kortet kommer kun med 1GB VRAM, når man først skal dra opp til tre skjermer på 5040x1050 burde man legge ved 2GB VRAM også så man ikke bruker opp alt på framebufferen.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

altså det at du må ha en splitter/DVI -> HDMI/DP så syntes jeg det kan bli trangt med å få inn 4(!) ledninger inn der, pluss at PC'en må jo stå 1 meter unna veggen pågrunn av alle de extension greiene ut fra kontaktene, jeg ser ikke at KFA2 er praktisk i det hele tatt, burde ihvertfall ta opp 2 ekspansjonsporter.

Lenke til kommentar

Vanskelig, da de fleste skjermer her idag er full HD eller 1920 x 1080 så blir dette en vanskelig begrensning.

Igjen ser det ut til at ATi tar kaka i flerskjermsmarkedet men fortsatt om du kan leve med software er de beste innstillingsmulighetene for å få det slik du vil ha det, hos Kegetys med SoftTH.

Lenke til kommentar

@Vaffeltryne

 

Trenger ikkje SLI kontakt for å støtte SLI, visst du ikkje har ei sLI bru kobla til eit skjermkort som har SLI kontakter, så vil SLI signalet gå via PCI-E kontakten. den einaste forskjellen her er at den tar i bruk overføringsignal som heller kunne blitt brukt på GPU-en.

 

altså ikkje fullt så bra som med ei egen bru, men bra nok for eit kort som ikkje er veldik kraftig

Lenke til kommentar

@Vaffeltryne

 

Trenger ikkje SLI kontakt for å støtte SLI, visst du ikkje har ei sLI bru kobla til eit skjermkort som har SLI kontakter, så vil SLI signalet gå via PCI-E kontakten. den einaste forskjellen her er at den tar i bruk overføringsignal som heller kunne blitt brukt på GPU-en.

 

altså ikkje fullt så bra som med ei egen bru, men bra nok for eit kort som ikkje er veldik kraftig

Da lærte jeg noe nytt i dag! :thumbup:

 

EDIT: Fungerer det på samme måte med crossfire?

Endret av Vaffeltryne
Lenke til kommentar

Skriveleif i artikkelen : "I motsettning til AMDs skjermkort, som støtter hele seks skjermer per kort, kan ikke Nvidias produkter levere bilde til mer enn to bilde"

Antar det skal være skjermer , hvis ikke så er ikke skjermkortet akkurat egnet på Photoshop Cs5 :p

Blir spennende å se hva sluttprisen og ytelse / støynivået blir.

Lenke til kommentar

Med mitt nVidia 7600GT kunne jeg spille CounerStrike Source på 2 skjermer uten noe kluss. Dette greier ikke mitt ATI 4870 kort i det hele tatt.

Sikker på at du ikke har bytta OS siden den gang? XP støtter span mode med to skjermer, Vista og 7 gjør ikke det.

 

Og hvordan kan man spille et FPS med to skjermer? Crosshairet kommer jo mellom begge skjermene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Bulletus: Tro meg, slik oppfattes det ikke om spillet er toppers for det.

Har kjørt FSX, Supreme Commander og rFactor og tro meg.

Du merker ikke skillene da du sjelden fokuserer utenfor senter skjermen utenom i RTS spill.

I RTS så bruker du litt mer og fokuserer men her er ikke "stolpene" til mye bry heller.

 

I bilspill blir de svært naturlige! Dette grunnet at de ofte glir ned der A stolpene er på bilen og da har du speilene på de forskjellige skjermene.

Jeg var skeptisk først, tro meg... Men 5 minutter med rFactor med 3x 1920x1080 skjermer og jeg var solgt, dette er verdt MYE mer enn 3D noensinne kommer i nærheten av.

Lenke til kommentar

Med mitt nVidia 7600GT kunne jeg spille CounerStrike Source på 2 skjermer uten noe kluss. Dette greier ikke mitt ATI 4870 kort i det hele tatt.

Sikker på at du ikke har bytta OS siden den gang? XP støtter span mode med to skjermer, Vista og 7 gjør ikke det.

 

Og hvordan kan man spille et FPS med to skjermer? Crosshairet kommer jo mellom begge skjermene.

Det virker men er ikke brukbart om du ikke har tre skjermer. har selv kjørt eyefinity på to som en test.

 

Er det noen måte å få catalyst control center til å kjøre vanlig deling av 3 skjermer og så byttte til eyefinity i spill. Om du kjører med eyefinity hele tiden vil det bli plagsomt da du ikke kan maksimere vinduer lengere.

Lenke til kommentar

@Bulletus: Tro meg, slik oppfattes det ikke om spillet er toppers for det.

Har kjørt FSX, Supreme Commander og rFactor og tro meg.

Du merker ikke skillene da du sjelden fokuserer utenfor senter skjermen utenom i RTS spill.

I RTS så bruker du litt mer og fokuserer men her er ikke "stolpene" til mye bry heller.

 

I bilspill blir de svært naturlige! Dette grunnet at de ofte glir ned der A stolpene er på bilen og da har du speilene på de forskjellige skjermene.

Jeg var skeptisk først, tro meg... Men 5 minutter med rFactor med 3x 1920x1080 skjermer og jeg var solgt, dette er verdt MYE mer enn 3D noensinne kommer i nærheten av.

 

Du har vet poeng her , og det er en vanesak.

Lenke til kommentar

GeForce GT220 er vel så treigt som det er mulig å få det..

Kontorbruk. Greit å slippe å kjøpe matrox-kort til flere tusen eller hva svarte de koster. Dyre er de hvertfall.

 

Edit: Og som 007CD forklarer så fint så oppleves spilling på flere skjermer helt annerledes en hva det virker som. Fordømte det selv i begynnelsen, men etter å ha prøvd det var jeg solgt..

Endret av Benny
Lenke til kommentar

Overskriften er visst "Denne råtassen driver fem skjermer". GeForce GTX 560ti over fem skjermer høres mer ut some slideshow enn råtass. GeForce GT220 er vel så treigt som det er mulig å få det..

Om kortet hadde kommet med 2GB VRAM kunne man kjørt SLI med et annet billig 2GB 560 Ti og fått ganske akseptabel ytelse ;)

 

GT 220 er for kontorbruk, og mulighet til å drive litt CUDA-akselerte applikasjoner samtidig ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...