Gå til innhold

Partiet som lekte med ilden.


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er da greit å starte tråder for nye tema? Tittelen på tråden kunne kanskje vært mer generell, f.eks. FrP sin retorikk: Partiet som lekte med ilden, eller bare Retorikk i innvandringsdebatten: Partiet som lekte med ilden.

 

Har nå sett igjennom debatten på NRK, og jeg er delvis enig med begge parter.

 

Det er bra at de som syns at vi begynner å få nok innvandrere har et politisk parti de kan stemme på uten å bli marginalisert, og det er et legitimt standpunkt å ville endre innvandringspolitikken til Norge. Men, FrP har brukt retorikk som har gått for langt, og har etter min mening ingen rot i virkeligheten, eller er sterkt overdrevet. Tenker da på all denne snikislamiseringen som visstnok foregår. Jeg har inntrykk av at vi blir stadig mindre religiøse, og det beste mottiltaket mot dette må være å endre grunnloven slik at vi får skilt stat og kirke en gang for alle. Om vi i fremtiden skulle bli 2/3 fanatiske islamister (vil aldri skje, vi har ikke 2/3 fanatiske kristne i dag en gang) så får det så være.

 

I tillegg har vi Christian Tybring-Gjeddes rambling om denne farlige "flerkulturen". Jeg vet ikke hva jeg skal si, bortsett fra at jeg er utrolig glad for at Norge ikke er en monokultur.

 

En annen ting er at FrP har vært veldig dårlig til å skille mellom folk i grupper, og personer. Snikislamiseringen er jo noe alle muslimer nødvendigvis må stå bak, siden de bringer med seg islam. Sannheten er at det kanskje kun er enkelte islamister som egentlig vil det. Jeg kunne jo vært like dårlig, og sagt at FrP og ABB er ganske like, siden de er begge mot flerkultur, men da håper jeg virkelig noen ville reagert og spurt meg hvor dum jeg var.

 

Når i tillegg FrP har gått ut og sagt at de kanskje bør tenke seg litt mer om på hva de sier, så ser det ut som om de selv innser problemet. Jeg skulle og ønske de hadde fokusert litt mer på hva de faktisk vil gjøre i innvandringsdebatten, for jeg har egentlig ikke fått det med meg blant all klagingen på hvor dårlig innvandringspolitikken er.

Endret av eisa01
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ja.. FrP har i stor grad vært med på å fyre oppom Breiviks ekstreme ideologi.

Men jeg vil ikke skylde på partiet FrP. FrP har en mye mer fornuftig partipolitikk enn hva Breivik har.

Jeg støtter ikke FrP, men jeg ønsker ikke bruke dette mot dem, selv om det er fristende.. Jeg mener det er feigt, siden FrP ikke går så langt, og heller ikke oppfordrer til noe sånt, ikke i nærheten engang..

 

Starter du en ny tråd hver time?

 

Ellers blir det mye offtopic....

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest hva de enkelte skriver, men å skylde på FRP, frimurere, AP eller andre for noens onde handlinger er for meg helt feil. Det er også feil å skylde på ytringsfriheten.

 

En ond handling er en ond handling. Politikk, nasjonalitet, religion eller andre ting kan man ikke da skjule seg bak heller, da dette har 0 med saken å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke hvordan FRP har noe med saken å gjøre. Et slags FRP ville eksistert uansett, og det partiet ville ha blitt besøkt av Breivik. Når han ble mer ekstrem ville han slutte og gå til steder som document.no hvor de har en høyere aksept for hans meninger.

 

Jeg leste også artikkelen til Gjedde igjen, og jeg kan si at jeg har akkuratt samme meninger som før. Han har noen poeng, men det er dårlig presentert og for ekstremt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

FRP kommer vel med endel uttalelser som de kunne spart seg og de burde ha tenkt litt mer igjennom på forhånd. De er litt for mye media inspirert - både de og media vet hvilke 'overdrivelser' som selger til Ola og Kari i gata.

 

Fokuset på tro mener jeg er feilslått fra alle som uttaler seg. Samtidig bør samfunnet se på problemene som innvandring og åpne grenser fører med seg.

 

En saklig debatt og handlinger deretter er alle tjent med. Begge 'sider' trår langt over enkelte ganger i debatten for å få fram sine syn og det er uheldig uansett. Å finne 'syndebukker' og henge ut noen fra den ene eller andre siden tror jeg ikke er løsningen - se framover og bidra til den konstruktive debatten istedet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

På hvilken måte?

Kanskje ved at det FrP tjener på er i stor grad å bygge opp hat mot muslimer?

Dummeste jeg har hørt.

 

Stein Aabø er jaggu frekk og løgnaktig. Fysj.

Da kan du gjerne først starte med å vise til hvor han lyver.

Jepp, hva er det han sier som ikke er riktig?

 

Husk at dette går på retorikken som FrP bruker, ikke politikken.

Ja, nettopp. Det samme gamle venstreekstreme løgnoppgulpet for å rakke ned på FrP.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, hva er det han sier som ikke er riktig?

 

Husk at dette går på retorikken som FrP bruker, ikke politikken.

Ja, nettopp. Det samme gamle venstreekstreme løgnoppgulpet for å rakke ned på FrP.

Javel? Jeg er verken venstreekstrem, eller rakker ned på FrP, så det her faller på sin egen urimelighet.

Lenke til kommentar

Ingen andre enn ABB har skyld for hva som skjedde, bruker man hans terrorhandlinger for å undertrykke andres meninger bør man se litt i seg selv.

 

La oss snu litt på det for eksempelets skyld, dere som hetser FrP, legger ikke dere da opp til et politisk attentat mot FrP-politikere? Og vil ikke ikke dere være like medskyldige i det attentatet som dere påstår FrP er for ABBs terrorhandlinger? Jeg har lest flere hatefulle innlegg mot FrP enn mot islam her. Og når dere så lettvint deler ut skyld til FrP, hva er det som skiller dere fra de som like lettvint deler ut skyld til islam?

Endret av Clarkson
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...