Gå til innhold

Nå skifter vi ut Windows XP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dårlig kildeskikk her, men det ser ut som tallene samsvarer nogen lunde med Net Market Share sine tall.

 

http://marketshare.hitslink.com/operating-system-market-share.aspx?qprid=10

 

 

AlecTBM: Det er bare statistikk av besøk på et utvalg nettsider. Da vil nødvendigvis iOS og Android være en andel av treffene. Noen nettfjøler bruker iOS, noen Android, noen Windows 7 osv så det blir ikke helt rettferdig å bare utelate noen av OSene fra statistikken for å prøve å koke ned til hva bruker på hjemmePCene sine.

 

Ulike innsamlere av statistikk får ulike resultater. Det hører med til statistikkens natur.

http://en.wikipedia.org/wiki/Usage_share_of_operating_systems

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

skulle gjerne hatt muligheten til å fortsatt kjøpe windows XP, bedre operativsystem har ikke jeg prøvd!

 

Da har du åpenbart ikke prøvd Windows 7...

 

Men, win 7 er jo anbefalt med 2 gb ram, eller så lagger det veldig, på xp så går det små fint, ikke dårlig men kan lagge innimellom (min sliter litt på loading screen)

Lenke til kommentar

skulle gjerne hatt muligheten til å fortsatt kjøpe windows XP, bedre operativsystem har ikke jeg prøvd!

 

Da har du åpenbart ikke prøvd Windows 7...

 

Men, win 7 er jo anbefalt med 2 gb ram, eller så lagger det veldig, på xp så går det små fint, ikke dårlig men kan lagge innimellom (min sliter litt på loading screen)

 

Jeg har kjørt på en PC med 1GB fint. Windows 7 kjører ikke noe dårligere på lett HW enn XP. Kravet for W7 er forøvrig bare 1GB.

Endret av Frode99
Lenke til kommentar

Jo da, XP har vært en trofast og robust sliter. Selv har jeg hoppet bukk over Vista og har erstattet XP direkte med Win7 der det er nødvendig - og med Linux og BSD der det er mulig. Mine to HTPC`er kjører fortsatt XP og fungerer så bra at jeg ikke vil røre dem før noe slutter å virke, men da blir det nok 7 på dem også.

 

Skulle gjerne sett en høyere andel ikke-Windows på den statistikken der, og gjerne i min egen maskinpark også :)

Lenke til kommentar
For de som skylder på at lommeboken ikke har lyst til å oppgradere fra XP/Vista til Windows 7 så får man en DVD med oppgraderingslisens for tre maskiner med Win 7 Home Premium Norsk for kr 995 hos Netshop.

Oppgraderingslisens er en pest og plage når man skal reinnstallere OS-et. Dessuten inneholder ikke Home Premium mulighet for kjøring av programmer i XP-miljø. Oppgraderingsversjonene krever Vista og fungerer ikke fra XP. Alle begrensningene tatt i betraktning så er det kanskje ikke verd særlig mye heller.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...