Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - August 2011


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange flotte bilder du har kommet med nå FredrikV! :)

 

Takk for det! Når man vandrer rundt i trange gater i et marked fylt av motiver kommer fotolysten frem!

Du har virkelig deltatt med noen flotte bilder selv! De to bildene tatt med D700 falt i smak her. Etterbehandlingen var spennende, fikk en følelse av ro, stillhet, et mykt landskap samtidig som det var noe mystisk over det hele. Lyst til å fortelle hvordan du etterbehandlet bildene, og hva som var annerledes denne gangen? :)

 

Ja, deilig å tusle på litt nye steder å oppleve noe nytt. Det gjør en lysten på å ta masse bilder.

 

Etterbehandling var:

 

I Camera Raw (eller Lightroom/Aperture):

Bittelitt mer kontrast, samt dra ned skyggene litt i curves

Skarpe opp

Dra ned til minus 15-20 på Clarity(gir den rolige effekten)

Noen av bildene var også litt lyse, så dro ned eksponeringen 0,25-0,50 blendertrinn.

Dro også på med litt svak, og godt feathered, Post-crop vignette.

 

Tok så bildene inn i photoshop hvor jeg gikk til Actions, og valgte ''Sepia Toning'', som er en ferdiglagd Action fra Adobe. Trykket ''Release clipping mask'' på Sepia-layeret, og dro ned opacity på svarthvitt layeret til 30-40%, og opacity på Sepialayeret til 15-20%.

 

Done :)

(PM om noe av dette er uklart, så kan jeg hjelpe/vise deg mere der)

Endret av GENTorly
Lenke til kommentar

Jeg kunne ikke dy meg. Jeg følte dette bilde trengte å rydde opp bakgrunnen. Jeg fjerner dog bilde om du ønsker det. :)

 

<redigert bilde her>

 

Om du likte det, så kan du jo laste det ned også kan jeg slette fra min photobucket, så kan du heller poste det på din flickr.

Unektelig bedre, men oppdragsgiver vil at man skal se at det er tatt i et lokale (som i deres).

Føler også at jeg får gjøre det selv hvis jeg skal legge det ut på flickr og kalle det "mitt" :p

Endret av haakon680
Lenke til kommentar

Jeg kunne ikke dy meg. Jeg følte dette bilde trengte å rydde opp bakgrunnen. Jeg fjerner dog bilde om du ønsker det. :)

 

<redigert bilde her>

 

Om du likte det, så kan du jo laste det ned også kan jeg slette fra min photobucket, så kan du heller poste det på din flickr.

Unektelig bedre, men oppdragsgiver vil at man skal se at det er tatt i et lokale (som i deres).

Føler også at jeg får gjøre det selv hvis jeg skal legge det ut på flickr og kalle det "mitt" :p

 

Skjønner, skjønner. Skal jeg fjerne det? :)

Lenke til kommentar

Jeg kunne ikke dy meg. Jeg følte dette bilde trengte å rydde opp bakgrunnen. Jeg fjerner dog bilde om du ønsker det. :)

 

<redigert bilde her>

 

Om du likte det, så kan du jo laste det ned også kan jeg slette fra min photobucket, så kan du heller poste det på din flickr.

Unektelig bedre, men oppdragsgiver vil at man skal se at det er tatt i et lokale (som i deres).

Føler også at jeg får gjøre det selv hvis jeg skal legge det ut på flickr og kalle det "mitt" :p

 

Skjønner, skjønner. Skal jeg fjerne det? :)

Gjør ikke meg noe at det ligger i denne tråen ;)

Lenke til kommentar

Mere bilder fra Italia.

Veldig pene bilder du har lagt her! Fantastiske kveld/natt-bilder. :)

 

Takk for det. :)

 

Helt utrolig mye folk ved den fontenen hele tiden. En taxisjåfør jeg snakket med fortalte at det roet seg først i 2-tida om natta. Da var kommunefolk innom og ryddet opp og tømte fontena for penger (mange hiver uti penger for god lykke). Jeg hadde bare flaks som fikk ordnet meg plass på midten foran fontena en stund. Og når jeg var ferdig, sto folk i kø for å få plassen jeg hadde.

 

Edit: En helt annen ting. Jeg har bilder av en politieskorte som passerer i nærheten av Colosseum kl 17:31 den 22/7. Antakelig Berlusconi som blir evakuert til et sikkert sted etter å ha fått beskjed om bombingen og massakren i Norge... Det var først senere den dagen at vi fikk vite hva som hadde skjedd i Oslo, og at jeg koblet det med eskorten som passerte oss.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Har vært på sykletur i dag til foten av Heggmotinden. Ca 1 mil hver vei.

 

 

 

Begynte å regne på tur hjem, så jeg har klart å holdt en gjennomsnittsfart på 20km/t.

 

Bilde er tatt med mobilen da jeg ikke har fått kamerasekk enda, den er på tur med posten.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

et raskt et fra dagens bryllup.. nå roper soffaen.

 

http://www.fotofashi...edit-edit-2.jpg

 

http://www.fotofashi...0-edit-edit.jpg

 

Dette var ikke likt deg og dine tidligere verk...

Sorry, ikke meningen å kritisere i en ikkekritikk-tråd, men kjenner ikke igjen håndverkeren...

 

Uvanlig ja, dette er en uttrykksform som "vi" ikke er vant til her :)

 

Denne type "ojlemaling" gjør seg fint på canvas/lerret, og flere etterspør denne type "malerier", så jeg forstår godt at en profesjonell fotograf bruker denne teknikken.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...