Gå til innhold

HTC anker patentsaken mot Apple


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=22275

 

Noen godnyheter må det være. Synes Apple har en svært arrogant og konkurransefiendtlig holdning til mobilmarkedet. I forhold til de vage patentene som er helt for drøye å kunne patenteres er det rart at de ikke blir funnet ugyldige. Spesielt når man tenker på Steves tidligere uttalelser om stjeling av idéer.

 

Rart at ikke ITC-dommerene ser konsekvensene av deres valg; at en viktig støttespiller for et marked forsvinner. Og hvorfor saksøkes ikke pc-produsenter eller grafikkort som avlaster cpuen? Blir for dumt.

Lenke til kommentar

Det får jeg virkelig ikke håpe.

 

Får håpe at disse tullepatentene blir kjent ugyldig. Ingen som er tjent med slikt tull, annet enn de som ønsker å sabotere for andre.

 

Tror ikke det betyr så mye for de fleste android kjøpere om Apple skulle få noen dollar. Allerede i dag er det jo vanskelig å kjøpe android telefon uten at man betaler deler til nokia eller microsoft. Men er enig i at det er mye tull blant disse søksmålene, men tror nok endringen må komme fra politisk nivå. Så lenge lovene er slik de er i dag så vil bedrifter og privatpersoner utnytte dem.

 

 

Lenke til kommentar

Det får jeg virkelig ikke håpe.

 

Får håpe at disse tullepatentene blir kjent ugyldig. Ingen som er tjent med slikt tull, annet enn de som ønsker å sabotere for andre.

 

Tror ikke det betyr så mye for de fleste android kjøpere om Apple skulle få noen dollar. Allerede i dag er det jo vanskelig å kjøpe android telefon uten at man betaler deler til nokia eller microsoft. Men er enig i at det er mye tull blant disse søksmålene, men tror nok endringen må komme fra politisk nivå. Så lenge lovene er slik de er i dag så vil bedrifter og privatpersoner utnytte dem.

 

For en tullete holdning. "Har ikke så mye å si om A må betale B for hver solgte enhet"...

 

Er nok litt mer hold i patentene til MS og Nokia enn disse to patentene til Apple.

Dette er tull fra ende til annen fra Apple.

 

Et så stort og seriøst selskap bør holde seg for gode til det de driver med her.

Lenke til kommentar

Det får jeg virkelig ikke håpe.

 

Får håpe at disse tullepatentene blir kjent ugyldig. Ingen som er tjent med slikt tull, annet enn de som ønsker å sabotere for andre.

 

Tror ikke det betyr så mye for de fleste android kjøpere om Apple skulle få noen dollar. Allerede i dag er det jo vanskelig å kjøpe android telefon uten at man betaler deler til nokia eller microsoft. Men er enig i at det er mye tull blant disse søksmålene, men tror nok endringen må komme fra politisk nivå. Så lenge lovene er slik de er i dag så vil bedrifter og privatpersoner utnytte dem.

 

For en tullete holdning. "Har ikke så mye å si om A må betale B for hver solgte enhet"...

 

Er nok litt mer hold i patentene til MS og Nokia enn disse to patentene til Apple.

Dette er tull fra ende til annen fra Apple.

 

Et så stort og seriøst selskap bør holde seg for gode til det de driver med her.

 

For en tullete leseforståelse. Jeg skrev at jeg ikke tror det betyr så mye for de fleste android kjøpere om apple får noe dollar. De fleste android kjøpere driter vel maks i hvordan pengene de betaler for telefonen fordeles mellom patentholdere, produsent, grossist osv osv.

Lenke til kommentar

For en tullete leseforståelse. Jeg skrev at jeg ikke tror det betyr så mye for de fleste android kjøpere om apple får noe dollar. De fleste android kjøpere driter vel maks i hvordan pengene de betaler for telefonen fordeles mellom patentholdere, produsent, grossist osv osv.

 

Faktum er at det vil ha noe å si for HTC som produsent, som igjen kan gi utslag som dårligere produkter eller kortere vedlikehold av telefoner(OS oppdatering o.l) på grunn av mindre ressurser. Eller telefonene kan bli dyrere.

 

Uansett er det negativt for HTC, et annet minus for HTC er at de da sponser konkurrenten Apple gratis.

 

Enden på visa er at det påvirker kundene også.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...