Gå til innhold

Verden bryr seg lite om fremtidens internett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da vil jeg gjerne stille spørsmålet om når hardware.no vil bli tilgjengelig over IPv6? Burde ikke en så stor IT-nettside som Hardware-nettverket gå foran med et godt eksempel? Hadde i alle fall vært interessant å høre noen av teknikerene hos Hardware fortelle litt om hvor langt de har kommet og når de planlegger å støtte det.

Lenke til kommentar

Vel tok testen, fikk 0/10 poeng i IPv6. er denne "oppgraderingen" noe en privat person skal forventes og måtte gjøre på egenhånd ved oppgradering av systemet? eller kan man bruke dagens utstyr men man venter på internett leverandøren og andre aktører?

Lenke til kommentar

Vel tok testen, fikk 0/10 poeng i IPv6. er denne "oppgraderingen" noe en privat person skal forventes og måtte gjøre på egenhånd ved oppgradering av systemet? eller kan man bruke dagens utstyr men man venter på internett leverandøren og andre aktører?

Nei, dette er noe kun din nettleverandør trenger implementere/aktivere (med mindre du har en egen ruter). Det skal fungere helt sømløst ved siden av IPv4 og brukere skal ikke merke noen forskjell på om de surfer på IPv4 eller IPv6-innhold.

Lenke til kommentar

Er vel heller ingen grunn til at jeg skulle bry meg, alle mine PCer og switcher støtter IPv6. Kun min ADSL router gjør ikke det (eller kanskje den faktisk gjøre det, er bare satt opp til IPv4 !) så da blir det vel kun opp til min ISP leverandør ?

Endret av morten_b
Lenke til kommentar

Det er veldig få sider i Norge som er på IPv6. Ironien er at mange små/lokalaviser, samt vg.no har IPv6 (takket være Linpro Redpill), men sider som hardware.no, tek.no, dinside.no, digi.no og itavisen.no ikke har.

 

Men ønsker du som privatperson å teste ut IPv6 og få tildelt et /48 nett, så anbefaler jeg www.sixxs.net. Fra de har jeg fått tunneler både hjemme og til jobb.

 

Og jeg er helt uenig at en skal slå av IPv6 fordi "det blir krøll når blander det med IPv4". Det er tull i 99% av tilfellene: Har man satt det opp riktig fungerer IPv4 helt fint sammen med IPv6.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Det er da vanskelig å bruke IPv6 når ISP'ene nekter å levere native IPv6. For ikke å snakke om at nettsider en forventer benytter IPv6 ikke gjør det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...