Gå til innhold

Dell lanserer ny toppmodell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har blitt skeptisk til Dell skjermer etter at jeg har returnert et hav med U3011 pga støy, ødelagte bildemoduser, dårlig bilde osv.. Har hatt den mye eldre Dell 3007WFP i årevis og den skjermen digger jeg, men U3011 var et mareritt.

 

Fant også ut at jeg muligens reagerer på mengden (eller typen) antirefleksbelegg på U3011 og fikk derfor aldri til å fokusere behagelig på bildet. Kan være noe å tenke på om det er andre som sliter med å venne seg til en skjerm og ikke helt vet grunnen.

Lenke til kommentar

Sendte en mail til Simon i tftcentral.co.uk

 

Spørsmålet var rettet mot nye utgaver av U2711 og U3011 og noe om paneltyper som e-ips og h-ips osv og spesifikasjonen anngående 2412 mod.

 

Men jeg fikk igjen et svar som lyder følgende:

 

Hi Aasmund

 

Thanks for the email. As far as we know, there will not be a refresh of the U2711 or U3011 yet and I doubt they would go the route of a W-LED version at that size as it is more of a ‘premium’ sector than the 21 – 24” range really. Dell have a new PVA based 27” model coming soon but that is aimed more at the office environment and wont be a premium range screen like the U2711.

 

Så de har nå ikke klart å få frem "at" det skal kommune ny, men heller at det ikke er planlagt noe med det første. men hvem vet, siden thunderbolt utgaven av Apple sin 27" kom så er det jo store sannsynligheter at det vil komme en ny Dell siden de bruker displayer fra LGD (LG).

 

Men jeg bestiller en stk 27" Dell fra Dustinhome :)

Endret av Åsmund@ATi
Lenke til kommentar

Jeg ville nok ikke kjøpt en slik skjerm.

 

Når du kan få U2711 med 2560x1440 oppløsning til 4999kr fra dustinhome, så må jo det være et bedre kjøp...

Er faktisk meget enig med deg der (på en måte, tatt ulempen i betraktning). Husker da jeg fikk min U2410 plassert på skrivebordet, det var største og beste skjermen EVER! Men ettersom tiden går blir den bare mindre og mindre, og skulle mer enn gjerne byttet den ut med en som var litt større, og med bedre oppløsning. Riktignok er jeg meget fornøyd med 1920x1200-oppløsning, men skulle gjerne hatt litt mer. Men hvis man skal tenke litt på aspect ratio på det ideelle 16:10, burde ikke den skjermen hatt 2560x1600 da? Er ikke spesielt begeistret over 16:9-formatet, ihvertfall ikke til generell Windows-bruk.

Lenke til kommentar

Jeg ville nok ikke kjøpt en slik skjerm.

 

Når du kan få U2711 med 2560x1440 oppløsning til 4999kr fra dustinhome, så må jo det være et bedre kjøp...

Er faktisk meget enig med deg der (på en måte, tatt ulempen i betraktning). Husker da jeg fikk min U2410 plassert på skrivebordet, det var største og beste skjermen EVER! Men ettersom tiden går blir den bare mindre og mindre, og skulle mer enn gjerne byttet den ut med en som var litt større, og med bedre oppløsning. Riktignok er jeg meget fornøyd med 1920x1200-oppløsning, men skulle gjerne hatt litt mer. Men hvis man skal tenke litt på aspect ratio på det ideelle 16:10, burde ikke den skjermen hatt 2560x1600 da? Er ikke spesielt begeistret over 16:9-formatet, ihvertfall ikke til generell Windows-bruk.

 

Enig der.. Kjøpte selv en 24" etter å ha sittet på 15,4" på laptop i 2 år og jeg var helt fra meg på hvor stort jeg syntes det var.. Men etter en stund ble det lite og jeg kjøpte en 24" til... Nå syntes jeg 2 stk 24" begynner å bli lite...

Lenke til kommentar

Skal dog sies at 2560x1440 absolutt ikke føles ut som en 16x9. Jeg skyr 1920x1080 skjermer som pesten da jeg føler at høyden blir for snever, men ihvertfall for mitt bruk virker ikke u2711 som en tradisjonell 16x9 skjerm rett og slett fordi den har så mye ekstra skjermflate.

Endret av Locklear
Lenke til kommentar

1440 er slett ikke verst vertikal oppløsning. Merkbart bedre enn 16:10 skjermer med 1920x1200. Så jeg er enig i at 16:9 ikke er noe stort problem når vertikalen er hele 1440 piksler.

 

Selv om jeg driver mye med 3:2-format foto så vil jo 16:9 med 1440 vertikal oppløsning gi mer oppløsning enn 16:10 med 1200 vertikal oppløsning til tross for at aspekt ratio blir litt mer feil.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+3165

Hmm, var vel nå jeg sa jeg skulle kjøpe den.

MEN, syns 8MS blir for mye, og jeg er egentlig ikke så kresen på det.

Lenke til kommentar

Hmm, var vel nå jeg sa jeg skulle kjøpe den.

MEN, syns 8MS blir for mye, og jeg er egentlig ikke så kresen på det.

 

Du har vel dine ord i behold siden dell ikke har priset den under 3000 ;)

 

For min fotoredigering og programmering tror jeg 8ms holder i massevis, så bestillingen er sendt. Så at denne skjermen ikke har hdmi., men displayport og dvi-d i stedet. Er det kostnader ved lisensiering som kan være grunnen til dette?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Til ditt bruk holder 8ms i masser.

 

Displayport er vel utviklet med bedriftsmarkedet i tankene, kan ikke forstå noe annet enn at denne skjermen også er det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...