Gå til innhold

Uttrykk din kondolanse og sorg over tragedien i Oslo og på Utøya


Anbefalte innlegg

Kondolerer på det dypeste til alle i hele Norge. Fikk for ikke så lenge siden vite at ei jente i nabolaget her (som er litt yngre enn meg) ikke har gitt lyd fra seg. Jeg håper på mitt aller, aller innerste at hun kommer til rette igjen. Ingen fortjener noe sånt...

 

Edit: Hun er nå en av de som er bekreftet omkommet. Hvil i fred, Isabel. Hun er å se på forsiden av dagens utgave av Aftonbladet.

Endret av Christiαn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jorda er for alle!! Neste valg skal jeg benytte stemmeretten til å stemme på Arbeiderpartiet!

Jeg fordømmer det Anders Behring Breivik har gjort!

Og jeg fordømmer alt det han står for og mener!

Heller marxisme enn en slik ideologi han står for!

Velg side: STEM Arbeiderpartiet neste valg! Kun en oppfordring og et håp fra min side. Tross alt over 80 stykker som ikke har muligheten til å stemme arbeiderpartiet neste valg!

 

 

Kondolerer alle de som har mistet sine kjære!

Endret av turbonello
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kondolerer til alle rammede og pårørende. Det er helt sykt at noe slikt kunne skje her i Norge.

Men det er godt å vite at de fleste andre land og bryr seg om terrortragedien her.

 

Jeg syntes ikke at dette burde påvirke hvilke parti man bør stemme. Det viktige er at terrorhandlingene ikke stopper oss. Vi skal kunne stemme fritt.

 

Synnsykt trist dette her. Det syntes nok FrP og. Men selvsagt gikk dette verst ut over Ap.

Det er bare så utrolig tragisk. Jeg kan ikke forestille meg hvordan enkelte foreldre har det nå i dag. Min dypeste medfølelse kan jeg prøve å gi ihvertfall.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er uvirkelig det antall mennesker som har gått bort. Mennesker som var gode samfunnsborgere, og hadde vært til gode for oss alle i mange år fremover. Det finnes ingen ord som kan uttrykke det mange føler, samtidig som man ikke skal være redd for følesene. De er en del av sorgprosessen som alt for mange må gjennom akkurat nå.

 

En enorm kondolanse til alle som er berørt.

 

Samtidig har han som er arrestert, krav den rettsaken han fortjener. Vi må vise omverden at vi som står rundt støtter opp om systemene vi har i Norge. Alle har krav på et minimum av rettsikkerhet. Heldigvis har vi ikke 21 års fengsel som strengeste straff her til lands, som mange tror. Jeg håper virkelig det blir en forvaringsdom, slik at samfunnet kan beskyttes mot slike mennesker.

 

Igjen en enorm kondolanse til alle som er berørt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kondolerer til alle som har mistet nær familie, venner eller andre bekjente. Dette er også et angrep på staten Norge, foruten de enkeltpersonene som ble drept, og jeg vil tro alle føler seg i større eller mindre grad offer for disse grusome angrepene, selv om man ikke kjenner eller vet om noen som er blitt skadet eller drept. La oss håpe at Norge blir så likt som det var før angrepene, selv om det aldri vil bli helt det samme.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare si til de som er rammet og til hjelpearbeidere som har vært involvert, hvorvidt de leser dette eller ikke vet jeg ikke, men tankene mine går likevel til dem.

 

Jeg håper virkelig at de blir tilbudt krisehjelp, noe jeg tror de allerede gjør, og at de tar i mot hjelpen. Reaksjonene til ofrene er nok varierte, noen i sjokk og vantro, noen i sorg, noen rett og slett knust og andre føler kanskje ikke så mye enda. Det tar tid å bearbeide noe slikt. Ingen av oss som ikke befant seg der kan forstå hvordan de har det. Selv om noen kanskje føler at de er sterke og vil bare komme seg videre er det likevel viktig å faktisk jobbe med følelsene, uansett hva de er.

 

Jeg er selv diagnostert med PTSD(Post-traumatisk stress disorder) etter en traumatisk hendelse, ble diagnostert to år etter hendelsen. I mellom hendelsen, og den påfølgende umiddelbare reaksjonen, og til jeg fikk diagnosen levde jeg som om det som hadde skjedd ikke var ekte. Med tanke på mediedekning og omfanget av hendelsen 22.juli er det nok ikke trolig at dette kan skjules på samme måte, men risikoen for at ofrene her kan oppleve å få noe slikt senere er likevel der. Dette er en diagnose som rammer blant annet krigsveteraner, mennesker som har opplevd katastrofer, overgrep eller ulykker, og også redningspersonell som har vært til stede.

 

Hva som har skjedd vil nok prege alle involverte resten av livet, men jeg unner virkelig ingen å måtte gå med noe slikt alene eller ende opp med en slik diagnose. Jeg antar selvsagt at dere allerede holder sammen, benytt dere av hverandre, del følelser og tanker, ikke frykt andres reaksjoner på deres følelser. Uansett hva føler så er det helt normalt. Som sagt så er det ikke sikkert at følelsene kommer enda, det er masse inntrykk som må absorberes. Ikke vær redd for å ta i mot eller søke mer hjelp. Det betyr langt ifra at en er svak, noe av det modigste en gjør er å innrømme at en trenger hjelp.

 

Jeg håper alle spørsmål dere måtte ha rundt hva som har skjedd blir besvart. Jeg håper dere omsider vil finne ro og fred i sinnet. Jeg håper dere tar det som har skjedd, bearbeider det og fortsetter livet slik dere alltid har ønsket og slik dere fortjener.

 

Ta vare på hverandre, ta vare på dere selv. Husk at dere har en hel nasjon som støtter dere.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Kondolerer.

Dette er så forferdelig tragisk. Jeg er så glad for at ingen jeg kjenner ble skadet, og jeg har den dypeste medfølelse for alle ofre og deres nærmeste. Selv om jeg sitter langt unna Oslo, er jeg sjokkert og rystet. Jeg kan ikke forestille meg hvordan det er for de som opplevde det. Jeg skulle ønske at hver og en av dere slapp dette. Men nå må vi bare gjøre det beste ut av det, og ta vare på hverandre. Jeg håper at alle får den hjelpen og støtten de trenger. Som Roamine sa; en hel nasjon støtter dere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...