Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'n starter vifter men starter ikke opp.


Anbefalte innlegg

Gleden var stor når jeg fikk en invitasjon til BF3 alpha, så jeg installerte og fyrte opp. Spoiler: vanvittig imponerende! Men jeg fikk bare spilt i rundt 10 minutter før hele pc'n slo seg av og når den prøvde å restarte så fyrer den bare viftene, ikke resten av maskinen. Den går altså ikke inn i boot og det blir aldri noe bilde på skjermen.

 

Maskinen er en stor Packard Bell som er ca. 1 år gammel, og jeg har byttet til et ATI skjermkort XFX Radeon HD5850 som styrer 3 skjermer og en større strømforsyning OCZ 700w. Det er to harddisker på 400gb.

 

Den pleier som regel å stå på hele tiden, kun slått av når jeg drar på ferie, men den har aldri oppført seg sånn før.

 

Problemet var altså at BF3 muligens forlangte litt mer enn det jeg har i, for jeg luktet litt småsvidd når den restartet. Jeg antar at dette var litt støv. Når jeg åpnet kabinettet så var det omtrent ikke støv innvendig, men jeg har støvsuget det for å fjerne alt.

 

Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å støvsuge en PC innvendig er en dårlig ide..Masse statisk elektrisitet som kan ta knekke på komponentene ..Tviler på at støv kan lukte svidd så det er nok noe som har tatt kveld inni der..

 

Du har vel det gamle skjermkortet liggende så du kan prøve med det..prøve med en rambrikke om gangen..

 

Bytte tilbake til den gamle PSUen feks.. bare å prøve seg frem til du finne feilen..

Lenke til kommentar

Skjedde akkurat det samme med meg her om dagen....

 

Etter to bluescreens etter hva som virker som overhoppheting er maskinen nå skutt, alt av vifter [psu, skjermkort, kabinett x2, psu] fyrer opp når jeg trykker på start knappen, led og cd rom lyser opp, men intet bilde på skjermen i det hele tatt, dvs ingen form for signal fra maskinen. Dette sjedde fredag ganske rundt da bomben gitt av btw, bor ca 5 min gange unna, men tviler på at det kan ha noen effekt på maskinen?

 

Da det er et vanvittig ork å begynne å styre med bytte ut skjermkort, minnebrikker, og tinkre i en liten evighet for å fremdeles ikke få det til å fungere er jeg litt nølen med å begynne diagnostering utover dette, men siden jeg ikke har hvert inne i maskinen, og har overhodet ikke overklokket noe en tøddel over det som er anbefalt settings, synes jeg det virker på kanten teit om maskinen bestemte seg for å dø av bare litt ekstra varme. [ingenting er smeltet, lukter ikke svidd, alt ser intakt ut av kretser osv...

 

Noen smarte ideer som jeg kan ha oversett?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hvis det er en stasjonær data, prøv og høre etter noen pipelyder den lager etter du trykker på knappen, jeg fant ut at en ledning som skulle føre strøm til mitt grafikkkort var ute så den lagde 1 lang pip og 2 korte, prøv og se om du hører noen pip, fordi det er feilmeldinger også søker du på google og skriver hvor mange korte og lange du hører.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...