Gå til innhold

Service & Samferdsel VGS 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er VGS, ingen kjenner hverandre.

 

Man blir stemplet i båser etter første dagen.

 

Råd til første skoledag?

 

Nei, det stemmer jo ikke. Uansett, å starte på en nye skole uten å kjenne noen burde ikke være noe problem. Ta litt tak i det selv! Du sier at du må føle at andre rundt deg er snille for at du skal kunne konsentrere deg? Hvis du tenker bra om deg selv, kommer sikkert medelever til å ha respekt ovenfor deg også. Er jo generelt ikke mye mobbing og bråk på Vgs.

 

Råd til første skoledag er at du burde være sosial. Kjenner du ingen? Så prat med noen og bli kjent. ALLE får seg venner på videregående, i hvert fall etter mitt inntrykk.

Lenke til kommentar

Jeg har fått info om morgendagen da jeg var der på en omvisning i dag.

 

Morgendagen består av at hele skolen møtes i gymsalen, vi går opp til våre respektive klasserom vi blir bedt om å gå inn i, jeg tror VGS 1 skal bli igjen litt lenger i gymsalen enn de andre. Så går tiden før lunsj til å bli kjent med skolen, med hverandre, og det faglige. Før vi slutter før lunsj.

 

(VGS 2 og VGS 3 har vanlig skole etter gymsale-møtingen videre fremover, men jeg er VGS 1)

 

Neste dag så går halve dagen på å bli kjent, og resten til å følge ''vanlig'' timeplan... Hvordan det er ''mulig'' når bøkene fåes på Mandag, det vet jeg ikke.

 

Så det er morgendagen?

 

Jeg skal gå i Sorte/Svarte eller Blå strømper, men man går med innesko hele tiden uansett, høyst sannsynlig også i gymsalen... Jeg skal gå med en rutete shorts, en jeg trives i, fordi man ser hvis noen ikke trives i det de går i, men spiller for galleriet.

 

Rutete er ikke galt. Man blir ikke sjakk matt av det... Tok du han? :tease:

 

Jeg går nesten ''alltid'' i T-skjorte, og alltid litt for stor og vid, for å skjule at jeg er tjukk.

 

Jeg hadde foretrukket å ikke ha hår i det hele tatt, fordi det blir så varmt oppi der, så jeg må ''vanne'' det hvert 30. min.

Men, det ville sett rart ut å være skallet. SKAL klippe meg 3 mmm til helgen.

 

Så når 500 ungdommer møtes i en tett gymsal med mye støy, så lurer jeg på hvordan jeg skal takle det. Jeg tror jeg dusjer før jeg går hjemmefra, uten å tørke meg anyway.

 

Men bør jeg gå med barten jeg har spart fram iløpet av sommerferien eller ikke? Jeg ser mere ''barn'' ut, uten. Men er redd de skal se meg for veslevoksen med.

 

Skal jeg også gå med klær med merker på? Eller skal jeg gå helt clean?

 

Skal jeg snakke rolig eller vanlig, og gå på en spesiell måte osv?

 

Det er 15 i klassen. 4 jenter. Er det ingen pene der så lurer jeg på hvordan jeg får kontakt med jenter på VGS 1, andre linjer..?

Lenke til kommentar

Da blir det bytting av VGS også...

 

Alle mobberne fra den forrige skolen, pluss mobberne fra min forrige skole der igjen, går på samme skole som meg.

 

+ at linjen LAAANGT ifra interresserte meg slik jeg trodde.

 

Jeg fikk mange papirer med hjem jeg må skrive under på... Fristen for å levere tilbake er i morgen... Men BØR jeg skrive under på de papirene osv om kontaktinfo osv, når jeg VET at jeg foretrekker skulking fremfor skolen inntill neste år, da noen linjer kanskje er ledig?

 

Musikk, Dans og Drama, med fordypning i drama, hvor finner jeg de skolene?

Lenke til kommentar

Har det skjedd noe nytt, op? :)

 

Selv så kom jeg inn på en skole hvor alle på andre siden av byen kommer inn på, så jeg skjenner ikke en eneste person. Litt kjipt.

 

Men ser ut som det er umulig å bytte for meg, for jeg har ringt flere skoler minst 20 ganger og både mor og far har vært å snakket med rektor. Håper du er mer heldig enn meg å kommer inn på en annen skole da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...