Gå til innhold

I dag kommer nye OS X Lion


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal bli fint med Lion, men vil anbefalle "alle" å klone sitt nåværende system til en annen HDD først. Alltid greit å kunne gå tilbake hvis noe ikke fungerer som det skal.

 

Personlig har jeg alt for mye tredjepartssoftware på maskinen til å være helt trygg på full støtte fra dag 1....

Lenke til kommentar

Jeg synes det høres litt merkelig ut at brukeren selv må finne ut hva slags maskinvare han har. Apple har jo full kontroll på sin egen maskinvare, så jeg kan ikke forstå hvorfor de ikke kan automatisere sånt. Eller at brukeren selv må passe på å installere alle programvareoppdateringer før oppgradering. Merkelig at installasjonsprogrammet ikke kan sørge for sånt selv.

 

Ellers er det endel ting jeg synes høres spennende ut. Måten de håndterer automatisk lagring og versjoner på, høres bra ut. Resume høres ut som noe vi har hatt i Ubuntu endel år og som jeg aldri har brukt noe særlig, men jeg skjønner at folk vil like det. Samtaler har Thunderbird også nylig fått støtte for og det er en kjempebra funksjon. Det er på tide at flere epostklienter får støtte for det. AirDrop høres bra ut. Det er også noe som vi har hatt støtte for i Ubuntu i noen år nå, men som ikke har vært synlig nok. Det er sånne funksjoner som er veldig enkle, teknisk sett, men som folk setter pris på.

 

Det høres i det hele tatt ut som et spennende operativsystem. Men etter som jeg ikke har noen Apple PC, ikke har tenkt å kjøpe en og ikke er villig til å bryte lisensavtaler, så blir det vel med at jeg bare tar en rask kikk på PCen til en kompis. Det er synd at Apple er så restriktive på det området, ellers er jeg helt sikker på at OS X kunne ha blitt en reell konkurrent til Windows.

Lenke til kommentar

Burde ikke Apple snart komme med et nytt OS, i stedet for å bare gi ut (og ta betalt for) stadig nye servicepacks til ti år gamle OS X?

Et fint lite troll du! :)

 

Kanskje du faktisk skulle satt deg inn i hva som er nytt i det Microsoft kaller en service pack...

Hvilke nye funksjoner finnes i Windows 7 SP1??

Lenke til kommentar

Her virker alt mye kjappere. Foreløpig ser det ut til å fungere perfekt. All programvare fungerer bra. Eneste glitch er at Logitech Control Centre fungerer ikke, så jeg kan ikke konfigurere musa. Får vente til Logitech oppdaterer dette.

 

Alt i alt, en enkel og smertefri prosess. Mye bedre enn da jeg oppdaterte fra Tiger til Leopard. Fint at Apple har forberedt dette skikkelig.

 

Nå er det bare å sette seg inn i det nye OSet.

Lenke til kommentar

Da er det installert hos meg, jeg opplever at ALT går veldig mye treigere enn 10.6 -.- veldig tregt...

 

 

Min var også veldig treg, men etter indeksering og restart funket den som vanlig.

Mulig jeg "ser syner", men den virker en del kvikkere.

Nå er det bare å bli vant med det som irriterer. lol

Lenke til kommentar

Da er det installert hos meg, jeg opplever at ALT går veldig mye treigere enn 10.6 -.- veldig tregt...

 

 

Min var også veldig treg, men etter indeksering og restart funket den som vanlig.

Mulig jeg "ser syner", men den virker en del kvikkere.

Nå er det bare å bli vant med det som irriterer. lol

 

 

Det var nok indeksering ja, nå går den MYE kjappere og har en mye bedre opplevelse av Lion :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...