Gå til innhold

HTC taper første runde mot Apple


Anbefalte innlegg

fy faen, apple tåler jo ikke konkurranse. De prøvde å stenge salget av Samsung Galaxy s II i usa?? wtf

Apple tåler nok konkurranse, de har selv sagt at det er bra med konkurranse, men det de ikke tåler er nok heller plagiering. Om du hadde skrevet en sekser tekst som jeg fikk tak i, hadde du blitt veldig glad om du fant ut at jeg kopierte den helt, eller delvis, og fikk sekser på den, samtidig som jeg påstod at den var helt og holdent min tekst.

 

Det Apple driver med er at de finner på nye ting, tar patent på dem, slik at alle andre må gjøre det samme, finne på nye ting, og ikke kopiere fra dem.

Dette må jo være noe av det mest tåpelige så langt i tråden. Apple finner på nye ting og kopierer ikke?

 

Steve Jobs er uenig:

 

 

Husk at Apple ble saksøkt av Nokia da selskapet prøvde å la være å betale lisensavgift som alle andre mobilselskaper tar del i. Apple ville altså snike seg unna å betale for andres oppfinnelser, samtidig som alle andre fortsatt måtte betale for seg.

 

Skammelig, Apple. Direkte skammelig.

 

Det er åpenbart at Apple er livredd for Android, og tør ikke å konkurrere. Derfor saksøker de i øst og vest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fy faen, apple tåler jo ikke konkurranse. De prøvde å stenge salget av Samsung Galaxy s II i usa?? wtf

 

fy faen, Samsung tåler jo ikke konkurranse. De prøvde å stenge salget av iPhone 4 i usa?? wtf

 

;)

 

Har Samsung faktisk forsøkt dette? Trodde de kun prøvde å få apple sine ulanserte produkter vist for samsungs advokater? Noe Apple prøvde først mot Samsung.

 

 

Var det Apple eller Samsung som saksøkte først?

 

Angående dette var det vell Apple.

 

 

Spiller det noen rolle?

 

Ja, det spilller absolutt en rolle. Dersom en person A starter en slosskamp med person B vil folk flest si at det er greit om person B forsvarer seg.

Lenke til kommentar

Og for å sitere artikkelen din:

 

"HTC was certainly not unprovoked. Apple fired the first volley back in March, when it sued HTC for infringing on 20 of its iPhone-related patents."

 

Så det kan se ut som Apple started "krigen" med både Samsung og HTC. Drittsekker!

 

Nei, både Samsung og HTC kopierte Apple først.

 

Den som begynte bestemmes vel ikke av hvem som saksøkte først, men hvem som bryter patentene og "tradedressen" til motparten først.

Hva skal patentinnehaveren gjøre for å ikke bli sett på som en "drittsekk"? Legge ut alle patentene man har investert store summer i helt fritt slik at alle kan bruke dem?

Det er vel ikke slik verden egentlig fungerer, er det vel?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Og for å sitere artikkelen din:

 

"HTC was certainly not unprovoked. Apple fired the first volley back in March, when it sued HTC for infringing on 20 of its iPhone-related patents."

 

Så det kan se ut som Apple started "krigen" med både Samsung og HTC. Drittsekker!

Nei, både Samsung og HTC kopierte Apple først.

 

Den som begynte bestemmes vel ikke av hvem som saksøkte først, men hvem som bryter patentene og "tradedressen" til motparten først.

Hva skal patentinnehaveren gjøre for å ikke bli sett på som en "drittsekk"? Legge ut alle patentene man har investert store summer i helt fritt slik at alle kan bruke dem?

Det er vel ikke slik verden egentlig fungerer, er det vel?

Kopierte? Vi diskuterte hvem som saksøkte først, og det viste seg å være Apple.

 

Forøvrig har både Samsung og HTC laget mobiltelefoner lenge sammenlignet med Apple, så Apple har stjålet villig fra dem.

 

Ja, patentinnehaveren kan la patentene ligge. Det gjør for eksempel Google. De tar patenter, men kun for å beskytte seg hvis de blir saksøkt. Altså som både HTC og Samsung gjorde da Apple (som ikke klarer å konkurrere og dermed saksøker) saksøkte dem.

Lenke til kommentar

jeg synes det er bra at apple vinner slike saker, Android er nesten bare en kopi av iOS (min mening) og har Android og liker det

 

Det blir som å si at alle biler bare er en kopi av hverandre, eller at romferjen bare er en kopi av et fly. Bare fordi de bygger på samme prinsippet, så betyr ikke det at de er like og oppnår de samme områdene eller målene.

Lenke til kommentar
Og Apple har patenter blant annet for å beskytte seg mot søksmål og kopiering av sine produkter og "tradedress".

Apple har åpenbart patenter for å bruke dem for å slippe å konkurrere med andre.

 

Apple har jo selv rappet andres oppfinnelser i stor stil, og Steve Jobs skryter av hvordan man bør stjele ideer.

 

Så å prøve å fremstille Apple som et uskyldig lite firma som bare passer sine egne saker, er det åpenbart bare tull. Apple er ekstremt grådige og kyniske, og bruker søksmål for å knuse konkurrenter, samtidig som de aktivt stjeler teknologi fra andre (f.eks. trådløs-patentene de ignorerte, men som alle andre må betale for, noe som gir Apple en stor fordel i markedet).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple er et firma, det har ikke følelser, men må følge lover og regler slik som alle andre.

 

Andre bryter patenter som tilhører Apple, da er det rett og rimelig at Apple reagerer, er det ikke?

Det hadde vært det samme uansett hvilket firma det var snakk om.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Morsomt hvordan Apple stjeler fra alle andre, patenterer det som sitt eget, og saksøker alle som prøver å gjøre det samme.

Jeg har hatt den første iPhone, iPhone 3GS, Mac Mini og Macbook Pro, men jeg kommer aldri til å kjøpe et Apple produkt igjen, og det er ikke fordi jeg har vært misfornøyd med produktene, men heller en kombinasjon av pris og hvordan Apple oppfører seg.

post-3895-0-34917100-1310997715_thumb.jpg

Endret av apollox
  • Liker 2
Lenke til kommentar

jeg synes det er bra at apple vinner slike saker, Android er nesten bare en kopi av iOS (min mening) og har Android og liker det

Selvfølgelig er det store likheter. Selv mellom Android, IOS og gamle Windows mobile er det likheter. Betyr dette at Microsoft bør saksøke både IOS og Android? Problemet er ikke at systemene ligner på hverandre. Problemet er det vanvittige patentsystemet som faktisk åpner for at slike saksøkinger er mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men nå ser jeg at PL610 jaggu har klart å endre tema, sannsynligvis så folk skulle glemme hvordan han skjøt seg selv i foten. La meg derfor oppsummere:

 

Ownbeef skrev: "fy faen, apple tåler jo ikke konkurranse. De prøvde å stenge salget av Samsung Galaxy s II i usa?? wtf"

 

PL610 svarte sarkastisk, og anklaget Samsung for å ikke tåle konkurranse som Apple: "fy faen, Samsung tåler jo ikke konkurranse. De prøvde å stenge salget av iPhone 4 i usa?? wtf"

 

Hvis kommentaren til PL610 skulle vært gyldig, måtte jo Samsung saksøkt Apple først, for ellers er søksmålet til Samsung bare et motsøksmål for å beskytte seg mot Apples umoralske søppelsøksmål.

 

Jeg spurte derfor om Samsung faktisk saksøkte Apple først, hvorpå PL610 lot som han ikke skjønte noe: "Spiller det noen rolle?"

 

Da forklarte jeg: "Ja, for den som saksøker først er den som setter i gang prosessen og "tvinger" den andre til å gå til defensivt motsøksmål."

 

PL610 prøvde da å endre tema ved å peke på HTCs søksmål mot Apple, men også der viste det seg at Apple hadde saksøkt først!

 

Da jeg avslørte bløffen til PL610, endret han tema nok en gang og påstod, stikk i strid med det alle kan lese over, at "både Samsung og HTC kopierte Apple først", noe som både er totalt irrelevant for poenget mitt, og direkte feil, siden begge firmaer har vært i mobilmarkedet lenge sammenlignet med "nye" Apple.

 

Sjakk matt.

Denne ga jeg en klar +1 til.

 

Hadde jeg kunne gi mere enn kun +1 en gang, så hadde jeg gitt mere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

@Pjassop

 

Prøver du å vri fokus over på meg nå?

 

Både Samsung og HTC begynte i disse sakene ved å kopiere Apple ganske så åpenlyst ;)

Jeg og mange andre har lurt på hvor lang tid det skulle ta før Apple reagerte på dette.

Endret av PL610
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Pjassop

 

Prøver du å vri fokus over på meg nå?

 

Både Samsung og HTC begynte i disse sakene ved å kopiere Apple ganske så åpenlyst ;)

Jeg og mange andre har lurt på hvor lang tid det skulle ta før Apple reagerte på dette.

Dette er unskyldninger deluxe i fra deg sier jeg.

Endret av Exynos
Lenke til kommentar
@Pjassop

 

Prøver du å vri fokus over på meg nå?

 

Både Samsung og HTC begynte i disse sakene ved å kopiere Apple ganske så åpenlyst ;)

Jeg og mange andre har lurt på hvor lang tid det skulle ta før Apple reagerte på dette.

Diskusjonen handlet om hvem som saksøkte først, for den som saksøker først er drittsekken som ikke klarer å konkurrere og derfor må ty til søksmål for å ødelegge for konkurrentene.

 

Og det er feigingene Apple, det.

 

Den andre diskusjonen om hvem som kopierte hvem har du også tapt, selv om jeg ikke orket å gå så dypt inn i den. Jeg har nemlig påpekt at Samsung og HTC har drevet med mobiltelefonger veldig lenge i forhold til Apple, samt at Steve Jobs er en selverklært stor tilhenger av å rappe andres ideeer. Jeg påpekte også at Apple ga f*en i å betale for wireless-patenter som alle andre mobilselskaper må bidra til. De prøvde altså å slippe unna uten å betale for å bruke teknologi alle andre må betale for.

 

Nå begynner jeg faktisk å bli lei av å måtte sitte her med teskje og forklare nøyaktig hvor usammenhengende og selvmotsigende argumentene dine er. Troller du bare?

Endret av Pjassop
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe... Apple finner på nye ting? De ha akkurat kjøpt en bunke med patenter fra andre som fant opp nye ting.

Men her ser vi hvor mye makt apple har over noen av sine kunder. De vil mest sannsynlig følge apple uansett hvilke råtne triks de måtte finne på.

Synd ikke Nokia knuste Apple da de hadde sjangsen...

Men jeg tipper Google snart hiver seg inn i kampen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
@Pjassop

 

Prøver du å vri fokus over på meg nå?

 

Både Samsung og HTC begynte i disse sakene ved å kopiere Apple ganske så åpenlyst ;)

Jeg og mange andre har lurt på hvor lang tid det skulle ta før Apple reagerte på dette.

Diskusjonen handlet om hvem som saksøkte først, for den som saksøker først er drittsekken som ikke klarer å konkurrere og derfor må ty til søksmål for å ødelegge for konkurrentene.

 

Og det er feigingene Apple, det.

 

Den andre diskusjonen om hvem som kopierte hvem har du også tapt, selv om jeg ikke orket å gå så dypt inn i den. Jeg har nemlig påpekt at Samsung og HTC har drevet med mobiltelefonger veldig lenge i forhold til Apple, samt at Steve Jobs er en selverklært stor tilhenger av å rappe andres ideeer. Jeg påpekte også at Apple ga f*en i å betale for wireless-patenter som alle andre mobilselskaper må bidra til. De prøvde altså å slippe unna uten å betale for å bruke teknologi alle andre må betale for.

 

Nå begynner jeg faktisk å bli lei av å måtte sitte her med teskje og forklare nøyaktig hvor usammenhengende og selvmotsigende argumentene dine er. Troller du bare?

 

Hva var grunnen til at Apple saksøkte? Var det helt uprovosert tror du?

Hva var kjernen i saken mot Nokia? Var det ikke at Nokia krevde vesentlig mer av Apple enn av andre produsenter?

At Samsung og HTC har kopiert andre produsenter i en årrekke spiller liten rolle, men Samsung er helt klart den verste av dem.

 

Ideer kan fritt brukes av alle, men er de patenterte, blir det straks noe annet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

apple vil ha monopol på smart telefoner i usa. klarer de å knekke android markedet så er RIM neste stopp for å ta livet av blackberry, og nokia for å ta reper'n på symbian. så sitter apple som enehersker.

 

apple på sitt "beste". og usa er det eneste landet der reglene er så på trynet at de faktisk kan slippe unna med det...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...