Gå til innhold

Hva spiller du nå?


Anbefalte innlegg

Måtte til slutt gi opp Elden Ring. Ble altfor frustrerende med bosser som opererte med helt andre regler og fysikk. Skulle gjort mer research før jeg kjøpte det. Når jeg nå leste meg bedre opp, så er det enda vanskeligere enn tidligere spill, og da særlig bossene. Selv Souls-veteraner i fleng har kritiserte combat i spillet, og da særlig bossene/designet der. Elsket mye annet med spillet, særlig å utforske verden, som er gigantisk, men det ble til slutt altfor frustrerende å dø igjen og igjen og igjen, og hver gang jeg faktisk drepte en boss, så føltes det som flaks heller en dyktighet, og jeg satt ikke igjen med en godfølelse, men heller "glad det er over". Men så er det hundrevis flere slike kamper, og det blir visst bare mer og mer absurd. Føltes som kunstig vanskelighetsgrad bare for å gjøre det vanskelig/frustrerende.

Begynte i stedet på Ghost of Tsushima, og det er helt fantastisk hittil. Tøffe kamper der også, vertfall for meg som er ny til konsollspilling, men i motsetning til ER så er det rettferdig, og man operer under samme regler. Liker det veldig bra hittil, og godt tegn at jeg spilte til kontrolleren måtte på lading 😀

Endret av Pangaea
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pangaea skrev (27 minutter siden):

Måtte til slutt gi opp Elden Ring. Ble altfor frustrerende med bosser som opererte med helt andre regler og fysikk. Skulle gjort mer research før jeg kjøpte det. Når jeg nå leste meg bedre opp, så er det enda vanskeligere enn tidligere spill, og da særlig bossene. Selv Souls-veteraner i fleng har kritiserte combat i spillet, og da særlig bossene/designet der. Elsket mye annet med spillet, særlig å utforske verden, som er gigantisk, men det ble til slutt altfor frustrerende å dø igjen og igjen og igjen, og hver gang jeg faktisk drepte en boss, så føltes det som flaks heller en dyktighet, og jeg satt ikke igjen med en godfølelse, men heller "glad det er over". Men så er det hundrevis flere slike kamper, og det blir visst bare mer og mer absurd. Føltes som kunstig vanskelighetsgrad bare for å gjøre det vanskelig/frustrerende.

Begynte i stedet på Ghost of Tsushima, og det er helt fantastisk hittil. Tøffe kamper der også, vertfall for meg som er ny til konsollspilling, men i motsetning til ER så er det rettferdig, og man operer under samme regler. Liker det veldig bra hittil, og godt tegn at jeg spilte til kontrolleren måtte på lading 😀

Du setter ord på akkurat det jeg føler. Man har egentlig ikke kontroll i Elden Ring, det er bare å dælje løs, rulle rulle rulle, og håpe på det beste. Etter å ha dødd 10-15 ganger på en halvtime stiller man seg spørsmålet: Er dette egentlig noe gøy?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
KarvaBlad skrev (7 minutter siden):

Du setter ord på akkurat det jeg føler. Man har egentlig ikke kontroll i Elden Ring, det er bare å dælje løs, rulle rulle rulle, og håpe på det beste. Etter å ha dødd 10-15 ganger på en halvtime stiller man seg spørsmålet: Er dette egentlig noe gøy?

Jepp, slik det ble for meg også. Prøvde igjen og igjen mot den første story-bossen (slutter på git), etter å ha vandret rundt og gjort nær sagt alt annet som jeg følte var mulig, og var til og med level 41, som sikkert var heftig overlevla. Kom nær noen ganger riktignok, men det var når jeg hadde mer flaks enn vanlig, og brukte det som var av summons. I realiteten hadde jeg ikke kjangs i helvete til å klare det greia der. Og som du nevner, eller indikerer, så handler combat om å rulle, rulle, rulle og rulle litt til, i nøyaktig rett øyeblikk, for da har man i-frames, altså (veldig) midlertidig udødelighet. Det føltes rett og slett ikke bra, særlig når jeg sitter der med en følelse av at hele opplegget er urettferdig. Bossene minnet meg på en måte litt om de i Path of Exile, som også beveger seg som et lyn. Men i det spillet så har også vi mulighet til å bevege oss raskt, så det blir mer rettferdig der, selv om det er mye rart ute og går der også.

Er glad jeg til slutt la fra meg spillet, selv om jeg svært gjerne skulle utforsket mer og funnet ut mer av historien og "lore". Det ble bare for frustrerende til slutt, og ikke bra om jeg trenger noe å bokse på etter X antall grusende tap. Absolutt ikke så ille som det her, men likevel 😂

https://www.youtube.com/watch?v=ytff3jnQK4s

Har mange andre gode spill liggende også, siden jeg gikk litt bananas med spill når bestilling av PS5 endelig ble sendt i posten. Gler meg bl.a. til Horizon Zero Dawn og God of War.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
:utakt skrev (30 minutter siden):

Jeg begynte på Chrono Trigger i dag. Jeg har vært innom det før uten å fullføre, men satser på at jeg kommer gjennom denne gangen. Utrolig bra spill, timene bare fløy avgårde i dag. Jeg ville bare fortsette historien, det var skikkelig vanskelig å legge det fra meg! 🙂

Hvilken plattform? Jeg er ikke så kresen på grafikk, men grafikk fra 1995 blir litt drøyt.

Lenke til kommentar

Emulering av PS2 og PSX ble for knotete, så jeg og brodern kjøpte rett og slett et stykk brukt PS2 med noen spill fra FINN (usikker om det er slim versjonen eller ikke).
Men må da kjøpe inn PAL versjon av Need for Speed Underground 2 og Gran Turismo 4. Ender vel opp med GT3, da det er den vi husker best. Samt har GT2 (PAL) fra før. :)

Lenke til kommentar
Pangaea skrev (På 29.1.2023 den 8.35):

Måtte til slutt gi opp Elden Ring. Ble altfor frustrerende med bosser som opererte med helt andre regler og fysikk. Skulle gjort mer research før jeg kjøpte det. Når jeg nå leste meg bedre opp, så er det enda vanskeligere enn tidligere spill, og da særlig bossene. Selv Souls-veteraner i fleng har kritiserte combat i spillet, og da særlig bossene/designet der. Elsket mye annet med spillet, særlig å utforske verden, som er gigantisk, men det ble til slutt altfor frustrerende å dø igjen og igjen og igjen, og hver gang jeg faktisk drepte en boss, så føltes det som flaks heller en dyktighet, og jeg satt ikke igjen med en godfølelse, men heller "glad det er over". Men så er det hundrevis flere slike kamper, og det blir visst bare mer og mer absurd. Føltes som kunstig vanskelighetsgrad bare for å gjøre det vanskelig/frustrerende.

Dette er det som skjedde med meg også, bare at det ikke var elden ring, men dark souls 1. Følte at jeg rota veldig mye rundt for å finne fram til ulike steder også var det masse prøving og feiling som rett og slett føltes slitsomt. Jeg gidder ikke komme hjem fra jobb sliten også må sitte i timesvis bare for å drepe en boss.

Lenke til kommentar

Fullførte akkurat Fire Emblem Three Houses. Hadde klart meg bra til de siste par tre-fire oppdragene, men dæven så mange av karakterene som døde for meg mot slutten. Nesten flaut. Et par tre av favorittene mine blant de døde gjorde hele seieren litt vemodig og, men svakhetene som førte til at det ble sånn, bygde jeg inn i teamet mitt laaangt tilbake. Ingen enkel vei tilbake med andre ord.

Uansett, kult spill, selv om jeg kanskje likte deler av Fire Emblem Awakening bedre.

Lenke til kommentar

Spiller faktisk det gamle zombie-spillet Days Gone på PS4 Pro i 4K HDR da jeg snublet over det på en video nylig og det endte i kjøp. Dette spillet er også gitt ut på PC. Er laget i en spesiallaget versjon av Unreal 4 for å støtte ekstremt mange zombier i bildet samtidig. Spillet fikk mye pepper p.g.a tekniske problemer når det først kom til PS4, men når jeg installerte det dro det ned over 30 GB og landet på versjon 1.81, så en kan vel si det er noe patchet opp siden launch (var forresten 50GB patch før!). Dette spillet får en "veloppdragen" 4K-maskin til å virkelig flexe kjøleviften, men spillet oppleves som rimelig smooth selv om det drar mye resurser.

Selve spillet har litt ubalansert paceing og det tar seg først opp i 2. halvdel når du rimelig effektivt kan bekjempe store samlinger med zombier. Veldig lett å bli overveldet før det.

Lenke til kommentar
vidor skrev (På 22.2.2023 den 3.26):

Spiller faktisk det gamle zombie-spillet Days Gone på PS4 Pro i 4K HDR da jeg snublet over det på en video nylig og det endte i kjøp. Dette spillet er også gitt ut på PC. Er laget i en spesiallaget versjon av Unreal 4 for å støtte ekstremt mange zombier i bildet samtidig. Spillet fikk mye pepper p.g.a tekniske problemer når det først kom til PS4, men når jeg installerte det dro det ned over 30 GB og landet på versjon 1.81, så en kan vel si det er noe patchet opp siden launch (var forresten 50GB patch før!). Dette spillet får en "veloppdragen" 4K-maskin til å virkelig flexe kjøleviften, men spillet oppleves som rimelig smooth selv om det drar mye resurser.

Selve spillet har litt ubalansert paceing og det tar seg først opp i 2. halvdel når du rimelig effektivt kan bekjempe store samlinger med zombier. Veldig lett å bli overveldet før det.

Spiller dette selv i ny og ne på PC. Og må si at i forhold til mange andre spill så er kontroll layouten på tastatur faktisk ganske god og virker gjennomtenkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...