Gå til innhold

Hva spiller du nå?


Anbefalte innlegg

Destiny 2. Sjekker alltid inn der ukentlig. Virkelig utviklet seg til å bli en helt spesiell ting for meg. Kanskje den serien jeg har spilt mest av noen gang  totalt 40 dager eller noe mellom begge spillene.

Monster Hunter World. Har lagt ned 120 timer med en karakter, men ville starte på nytt og lære meg systemene fullstendig, og deretter kjøpe Iceborne. Herregud for et bra spill dette er. Et av de beste denne generasjonen tror jeg.

Fallout 4. Nytt innhold til Creation Club er noe jeg alltid er interessert i, ettersom jeg elsker Bethesda sine spill. Denne gangen kan man få et kort gjensyn med Capital Wasteland, og det var forsåvidt gøy det.

Nye spill jeg vurderer pga. Black Friday-salget til Sony:

- Sekiro

- Outer Worlds

- Ni No Kuni Remastered

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Cyberfictional skrev (6 timer siden):

Spilte ferdig Sekiro: Shadows Die Twice og ble ganske skuffet.

Link til review: https://steamcommunity.com/id/Cyberfictional/recommended/814380/

hIwKwqj.png

Spiller A Plague Tale: Innocence for tiden og har fått et veldig bra førsteinntrykk.

Det er vel i overkant strengt å si at du ikke anbefaler spillet til noen, for det er mange som digger Sekiro. Men respekt for at du faktisk fullførte hele spillet før du ga din mening. Det fremstår som en langt mer seriøs anmeldelse enn disse fra folk som har gitt opp etter to timer og så slaktet spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Spartapus skrev (16 timer siden):

Det er vel i overkant strengt å si at du ikke anbefaler spillet til noen, for det er mange som digger Sekiro. Men respekt for at du faktisk fullførte hele spillet før du ga din mening. Det fremstår som en langt mer seriøs anmeldelse enn disse fra folk som har gitt opp etter to timer og så slaktet spillet.

Det er ingen tvil om at det er strengt. På bakgrunn av den svake historien, karakterene som ikke bærer preg av mye personlighet og mye frustrasjon med spillmekanikken, så mener jeg at det å ikke anbefale spillet til noen er på mange måter berettiget. Det er ikke en mestringsfølelse og en betydelig gevinst i slutten av en bosskamp. Det er bare et slit og et sukk av lettelse etter bosskampen. På en annen side, dersom det er noen som leter etter et spill som er vanskelig bare for å være vanskelig siden de leter etter en utfordring, til tross for at mye av utfordringen er kunstig på grunn av frustrasjon i spillmekanikken, så er det mye å like i dette spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Spartapus skrev (På 28.11.2019 den 16.57):

Det er vel i overkant strengt å si at du ikke anbefaler spillet til noen, for det er mange som digger Sekiro. Men respekt for at du faktisk fullførte hele spillet før du ga din mening. Det fremstår som en langt mer seriøs anmeldelse enn disse fra folk som har gitt opp etter to timer og så slaktet spillet.

Det har veldig mye å si om folk er fornøyd etter to timer eller ikke:
de første timene er "alltid" mer polert enn de siste, og hvis man ikke trives etter to timer er det særdeles lite sannsynlig man vil like de resterende timene av spillet.

 

Til spill vi spiller: jeg har spilt Shadow of the Tomb Raider, på PC, og nest vanskeligste vanskelighetsgrad. Jeg har fortsatt en del av DLC-er og "Challenge Tombs" igjen. Jeg må påpeke at jeg ikke har spilt de to forrige spillene i rebooten, så jeg er ikke farget av meninger om hvordan serien "burde være".

Jeg har ikke mye å utsette teknisk med unntak av raytracingen, den har dessverre en tendens til å bli skikkelig firkantet på fjerne objekter, Ultra kunne med fordel krevd litt mer. Teksturer og belysning er skikkelig bra gjennomført, og spillet ser rett og slett veldig bra ut. Kontrollene føles også presise nok, og jeg har ikke opplevd at jeg mangler kontroll. Hvis jeg skal klage på noe må det være en dårligere evne til å sikte med buen.

Det som dessverre er svakere er kampsystemet, som er både lite engasjerende og enkelt: buen er klønete og treg å skyte med, og rett og slett ubrukelig i nærkamp, automatgeværet du får er mer enn godt nok til å drepe alle fiender du møter på, men klarer av en eller annen grunn ikke å treffe på avstanden buen krever, det er en håndpistol og en hagle også, men den ene er totalt unødvendig og den andre er bare nyttig når du går tom for ammunisjon i geværet.
Det er et stealth-system, men det kunne de spart seg for: kampsystemet er så enkelt at jeg ikke gidder, og den ene gangen du er nødt til å bruke stealth føles det mer som et prøv- og feil-system mens du håper på å finne riktig rekkefølge å ta ned fiendene på.
Enkelte steder er det tydelig at de har hatt lyst til å vise frem nye morsomme leketøy, et sted får du brodder til støvlene og etter det må du klatre vesentlig mer og lengre enn tidligere.

Puslespillene er derimot den virkelige styrken i spillet, og heldigvis er majoriteten av fokuset i spillet på disse. Det er gøy å finne ut hvordan man kan komme fra A til B, og siden spillet har respekt nok for spilleren til å ikke fremheve alt av interaksjonsobjekter (i alle fall på høyere vanskelighetsgrad) må man bruke øynene og fantasien for å finne frem. Spillet er heller ikke redd for å vise frem omgivelsene, og det er mange steder du kan stoppe opp for noen fantastiske utsikter. Det er ikke til å legge skjul på at puslespillene er hjulpet av en fantastisk presentasjon.

Det er også et par skriptede sekvenser der du bare må løpe fremover, dette er de definitivt svakeste delene av spillet, og hjelper ikke på å bygge spenning.

Totalt sett vil jeg si at SotTR gjør mye bra, men actionsekvensene er det desidert svakeste. Jeg skulle ønske Lara Croft ikke måtte redde verden, men heller bare hadde et ønske om å finne glemte skatter og gravsteder, det ville vært mer engasjerende enn den hjernedøde skytingen. Av det jeg har spilt av DLC virker det som om det er både skyting og puslespill, samme greia der i at skytingen er kjedelig og puslespillene er gode.

Totalt sett et bra spill i mine øyne, muligens lurt å sette ned kampvanskelighetsgraden til minimum for å komme fortere gjennom den.

Lenke til kommentar

Akkurat rundet Jedi Fallen Order! Spilte det på Jedi Master vanskelighetsgrad (nest høyeste), og det var ganske utfordrende til tider. Ellers likte jeg spillet godt, og skulle jeg gitt det karakter, ville jeg havnet omtrent på 8/10 tenker jeg.

Det jeg ikke likte så godt var spesielt mekanikker hentet fra Dark Souls. Istedet for checkpoints hvor spillet lagrer, som i vanlige spill, må man her meditere på spesielle sirkler for at progresjonen skal lagres. Hvis man i tillegg hviler, respawner fiendene. Jeg synes dette var irriterende og "immersion breaking", og jeg løp stort sett bare forbi de uansett hvis jeg hadde drept de tidligere. Jeg liker bedre spill med logisk plassering av fiender, hvor de ikke bare spawner ut av tynne luften bak deg i et område du akkurat har klarert.

 

Lenke til kommentar

Jeg spiller gjennom Suikoden 2 på nytt. Tror det blir fjerde eller femte gjennomspilling nå. Fantastisk spill som jeg aldri blir lei.

N o r e n g skrev (21 timer siden):

Til spill vi spiller: jeg har spilt Shadow of the Tomb Raider, på PC, og nest vanskeligste vanskelighetsgrad. Jeg har fortsatt en del av DLC-er og "Challenge Tombs" igjen. Jeg må påpeke at jeg ikke har spilt de to forrige spillene i rebooten, så jeg er ikke farget av meninger om hvordan serien "burde være".

Jeg har vært litt på gjerdet om jeg skal spille dette eller ikke. Samboern har spillet så det er å putte det inn, men har vært usikker på om det er verdt tidsinvesteringen.  Jeg likte rebooten og Rise of the Tomb Raider, selv om det ikke er spill som gjorde et veldig stort inntrykk.

Lenke til kommentar
Cyberfictional skrev (På 29.11.2019 den 9.25):

Det er ingen tvil om at det er strengt. På bakgrunn av den svake historien, karakterene som ikke bærer preg av mye personlighet og mye frustrasjon med spillmekanikken, så mener jeg at det å ikke anbefale spillet til noen er på mange måter berettiget. Det er ikke en mestringsfølelse og en betydelig gevinst i slutten av en bosskamp. Det er bare et slit og et sukk av lettelse etter bosskampen. På en annen side, dersom det er noen som leter etter et spill som er vanskelig bare for å være vanskelig siden de leter etter en utfordring, til tross for at mye av utfordringen er kunstig på grunn av frustrasjon i spillmekanikken, så er det mye å like i dette spillet.

Eneste negative jeg kan si om sekiro er at det dropper veldig i frames (xbox) fra tid til annen og at mange av egenskapene man låser opp er ubrukelige.

Jeg fikk en stor mestringsfølelse av bosskampene. Jeg rundet det 4 ganger på rad. Kontrollene er super presise og jeg fikk aldri en billig følelse når jeg døde. Et av mine favorittspill

Lenke til kommentar

Ferdig med FF7 for ørtende gang, kanskje halvveis gjennom Death Stranding?

Jeg tror jeg liker det, men hvem vet. Det ligner ærlig talt ikke på noe jeg har spilt før, og jeg er usikker på om jeg synes det er gøy, men det gjør definitivt et inntrykk. På sett og vis minner det litt om Drakenguard og Nier, som forteller konseptuelt interessante historier gjennom håpløst gameplay, men der de spillene bærer preg av være teknisk dårlige med masse kløning rundt det spillmessige, virker Death Stranding ekstremt bevisst på alt det gjør. Spillet er akkurat sånn det skal være, og er det kjipt er det fordi det skal være kjipt. Jeg er masochistisk nok til å kunne sette pris på det, og kjenner jo at det har en interessant effekt på opplevelsen, men merker det prøver tålmodigheten til tider. Jeg tror jeg kommer til å like å ha spilt det, men spørs når jeg plukker det opp for en ny runde igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...