Gå til innhold

Gjort store endringer, ser dette bedre ut?


Anbefalte innlegg

Trenger altså i grunn hele boksen ny, men vurderer å i første omgang beholde skjermkortet jeg har i dag, og tar med harddiskene.

 

PC-en skal brukes til tre ting:

- Videoredigering i Premiere Pro

- Spilling

- Diverse annet bruk.

 

Siden PC-en står i felles stue, er det et ønske om at den skal være så stillegående som mulig. Har ikke noe fastsatt pristak, men uaktuelt med super-top-of-the-line-maskin.

 

Dette er det nye forslaget: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=950583&su=8CBAFEC6-F6DC-4C16-B61F-9FDD56B0E110

 

Nå lurer jeg i grunn aller mest på PSU og minnevalg, men valgt minne fordi det kommer med i oppgraderingpakken som ligger til grunn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig med Noctua NH-D14 CPU Kjøler.

 

Styr unna Heatspreader her, ellers vil du slite å få viften på plass.

 

Har du bestilt dobbelt opp med Heatspreader?

Tror det følger med ram brikkene fra før av.

 

Kjøp heller Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9Non-ECC, 1.5V, 512Meg x 64, 240pin de vil nok passe bedre, eneste at disse ikke er noe særlig å overklokke, men når du har K versjon trenger du ikke å overklokke ram.

 

Også syns jeg det er bortkastet uansett, når SSD garantert blir flaskehalsen uansett.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

du kan ikke ha det minnet til cpucooleren. treg write paa ssd

Da er spørsmålet enkelt: Er det en stillegående kjøler som er et bedre alternativ som det er plass til - evt minne som ikke koster skjorta som kan byttes ut?

 

Treg write er litt underordnet på en systemdisk siden det er mest les, men Corsair SandForce er et bedre valg? Har vurdert OCZ 3-saken, men den koster jo over 2k for samme kapasitet.

Endret av DesertGlow
Lenke til kommentar

Helt enig med Noctua NH-D14 CPU Kjøler.

 

Styr unna Heatspreader her, ellers vil du slite å få viften på plass.

 

Har du bestilt dobbelt opp med Heatspreader?

Tror det følger med ram brikkene fra før av.

 

Kjøp heller Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9Non-ECC, 1.5V, 512Meg x 64, 240pin de vil nok passe bedre, eneste at disse ikke er noe særlig å overklokke, men når du har K versjon trenger du ikke å overklokke ram.

 

Også syns jeg det er bortkastet uansett, når SSD garantert blir flaskehalsen uansett.

Yepp, har bestilt dobbelt med minne, 16 GB er ikke så all verden dumt å ha når videoredigering slår inn, og 4-500 kroner ekstra på RAM er ikke det som velter budsjettet :) Skal ta en titt på de Kingston-brikkene.

 

Hva tenker du på med SSD som flaskehals? At det er feil SSD-valg, eller bare generelt at systemet er vesentlig raskere enn en SSD klarer å levere uansett?

 

Har forøvrig vurdert PCI-e-basert SSD for å komme utenom SATA-grensesnittet, men har skjønt at erfaringene der er litt varierende foreløpig - og dyrt?

Lenke til kommentar

I følge http://www.netshop.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=162984 er jo prisforskjellene ikke så store.

 

OCZ 120 GB SSD 2,5" Vertex 3

SATA III, Read/Write 550/500MB/sec til 1 890 kr ser jeg på som et greit kjøp.

 

Men jeg er enig at den lille ytelsegevinsten er lite å betale ekstra for.

Muligens man vil merke 10-15% raskere oppstart, men ellers omtrent det samme.

 

Så personlig ville jeg heller gått for større SSD som får heller være Sata 300.

Lenke til kommentar

Ikke kjøp eldre utgaver av RevoDrive er et dårlig kjøp har jeg lest.

 

For det første støtes ikke Trim, noen hovedkort støtter ikke disse SSD i det heletatt, og flere har opplevet problemer med disse.

 

Så hvis man trenger dette bør man vente til http://www.hardware.no/artikler/her_er_oczs_nye_toppmodell/100081 kommer ut, men regn med disse er langt dyrere en Sata 600.

 

I prinsippet ikke noe vits å betale dette til annet en servere, siden sata 600 er mere rask nok for de fleste.

Lenke til kommentar

Hvordan har du tenkt å få bilde?

 

En 850W PSU for dette oppsettet er fullstendig idiotisk. Ikke bare er det fullstendig overkill og er mer enn fem ganger kraftigere enn du trenger, men du vil også sløse massive mengder med strøm (type 100W) siden strømforsyninger er veldig lite effektive ved lav last.

 

Ved tomgang vil systemet kanskje trekke 50W, og ved full load kommer du nok opp i 150W. En vifteløs strømforsyning som Seasonic X400 vil passe deg langt bedre. Om dette blir for dyrt for 400W i din mening kjøper du en S12-II 380W

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...