Gå til innhold

Førerkort Klasse T


Sirslask

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har vurdert å ta førerkort klasse T for å kunne kjøre ATV.

 

Jeg lurte på hva man må gjennomføre av lastsikringskurs og hvordan man gjennomfører øvelseskjøring/oppkjøring på dette.

 

Samt hvilke kjøreskoler som har disse kursene rundt Gjøvik området om noen skulle ha kunnskap om dette, har søkt litt rundt men ikke funnet noen som har opplæring til traktorlappen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viss du bare skal kjøre ATV, så må du ikke ta traktor lappen! Ta heller moped lappen! Traktorlappen er dyr! Bare leie av traktor til oppkjøring koster ca 2000,- tror jeg. Du trenger og mange kjøretimer viss du ikke har kjørt traktor før, og du må lære deg å rygge med tilhenger etter speil. Lastekurset derimot er lett, det er gjort på en dag, men koster penger!

 

Jeg tok traktorlappen for ett år siden, så jeg vet hvordan det foregår :thumbup:

Lenke til kommentar

Ønsker heller å ha ATV registert som traktor da dette er mer fornuftig for meg. Hvor lang tid kan jeg regne med å bruke på å ta lappen på traktor?

 

Har ikke kjørt traktor fra før men har mye erfaring fra ATV og bil med og uten tillhenger

Med traktor lappen, så kan du kjøre atv'er som er registrert som moped, opp til 150 kg. Og ATV'er som er registrert som traktor, men de må da være plombert på 40 km/t... Så skal du kjøre lovlig, så er nok en 50 cc atv raskest!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...