Gå til innhold

Samsung med ny supertelefon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

4,5 tommer ?? Hvorfor skal skjermene bli større og større? Snart må vi har bukser med ekstra store lommer, hvorfor ikke la smartmobilene holde seg til 3,5 - 4 tommer, og la alle tabletsene og ipadene være målet for de som skal ha størst mulig skjerm.

 

En idè hadde vært om samsung hadde sluppet toppmodellene sin med 2 forskjellige størrelser på skjermen. Eventuelt en 4,5 tommer og en 3,7 tommer i en mini modell med samme specs.

Lenke til kommentar

4,5 tommer ?? Hvorfor skal skjermene bli større og større? Snart må vi har bukser med ekstra store lommer, hvorfor ikke la smartmobilene holde seg til 3,5 - 4 tommer, og la alle tabletsene og ipadene være målet for de som skal ha størst mulig skjerm.

 

En idè hadde vært om samsung hadde sluppet toppmodellene sin med 2 forskjellige størrelser på skjermen. Eventuelt en 4,5 tommer og en 3,7 tommer i en mini modell med samme specs.

 

Enig, jeg kjøpte SE Neo istedenfor Arc på grunn av størrelsen. Hadde SE Ray med 3.2" skjerm vært lansert hadde jeg kjøpt denne.

Lenke til kommentar

Enig i at skjermen kunne vært mindre. Har Galaxy S 1, med 4 tommer tror jeg, og den føles helt perfekt. Stor og fin å se på uten at jeg sliter med å få den i lomma.

 

Om den selger dårligere enn iPhone 5, 6 og 7 bryr jeg meg egentlig lite om så lenge jeg kan få en like god eller bedre telefon uten de sedvanlige Apple-begrensningene.

Lenke til kommentar

4,5 tommer? Snart kan man jo ikke ha telefonen i lomma. Jeg mener nesten at S2 er grensa på hvor stor en mobil bør være, skal skjermen da være større får de heller fjerne logoer og annet vissvass slik at skjermen dekker hele frontoverflaten isdenfor å lage telefonen større.

Lenke til kommentar
Enig, jeg kjøpte SE Neo istedenfor Arc på grunn av størrelsen. Hadde SE Ray med 3.2"

skjerm vært lansert hadde jeg kjøpt denne.

Xperia Ray har 3,3" skjerm. :) Men, er enig. Hadde nok gått for Ray jeg også hvis den hadde vært tilgjengelig for 2 uker siden. Blir nok en Ray til kona.

 

Det er da bra at spekteret med skjermstørrelser er bredt. Man skal jo huske at alle ikke har haukeblikk heller. Da er det kjekt med stor skjerm uten mikropiksler.

Joda, men idag betyr mindre skjermer også dårligere spekket telefon. Kan de ikke også komme med 3,2"-3,7" versjoner av toppmodellene? Finnes vel ennå ikke en dual core på 3,7"?

Lenke til kommentar
' timestamp='1310109530' post='17995197']

med 4.5 tommer burde de ha økt oppløsningen også syns jeg.

NFC er det eneste jeg savner på min Galaxy S II.

 

Hvordan kan du savne noe det knapt, om i det hele tatt finnes tjenester for enn så lenge? Jeg kan ikke huske noe NFC tjenester i Norge, muligens et pilotprosjekt, men ikke noe som skulle gjøre at nordmenn enn så lenge skal føle behov for det.

Lenke til kommentar

Unnskyld meg, men selv om en telefon har sinnsyke spesifikasjoner, så betyr det ikke at den vil bli en salgssuksess. Mannen i gaten vet ikke hva en GHz er. Jeg tror at dere har glemt grunnen til iPhones suksess, og det er ikke spesifikasjonene alene som er grunnen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

om leverandør x kom med en quad core mobil med 4 ghz, hvor mye ville de ta rotta på Apple? 0. realiteten er at prosessoren i en to år gammel iphone er rask nok, det er software som teller. Apple tjener penger først og fremst fordi de har bedre software, mange som ikke forstår dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

om leverandør x kom med en quad core mobil med 4 ghz, hvor mye ville de ta rotta på Apple? 0. realiteten er at prosessoren i en to år gammel iphone er rask nok, det er software som teller. Apple tjener penger først og fremst fordi de har bedre software, mange som ikke forstår dette.

 

Apple har ikke bedre software enn Android, men iOS er lettere for mannen i gata å bruke.

Endret av Craxmerax
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

om leverandør x kom med en quad core mobil med 4 ghz, hvor mye ville de ta rotta på Apple? 0. realiteten er at prosessoren i en to år gammel iphone er rask nok, det er software som teller. Apple tjener penger først og fremst fordi de har bedre software, mange som ikke forstår dette.

 

Apple har ikke bedre software enn Android, men iOS er lettere for mannen i gata å bruke.

Apple har heller ikke dårligere software enn Android, det kommer an på øyet som ser.

 

Jeg jobber innen IT og over gjennomsnitt opptatt av mine dingsebomser, ergo ikke "mannen i gata", til mitt bedrifts bruk, synes jeg at iOS er langt lettere enn Android i bruk. For min del betydde ikke masse konfig muligheter = lettere hverdag.

Men det er nå meg.

 

Er uansett helt enig at skjermene har blitt for store, størrelsen er en ting, men strømforbruket stiger voldsomt sammenlignet med utviklingen av bedre batterier.

De fleste finner seg jo i å lade mobilen hver dag ved kun lett bruk.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...