Gå til innhold

Deus Ex-pirater saksøkes (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Kjenner ikke en "pirat" som ikke kjøper spillene de liker, så i lengden taper de ikke noe særlig i det heletatt.

 

Kjenner ikke en pirat som faktisk kjøper noen spill i det hele tatt.

 

Kan det ha noe med alder å gjøre? Mitt inntrykk er at ganske mange pirater kjøper ganske så vesentlig mye mer når de feks blir 25.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sa jeg at jeg trodde det? Overhodet ikke, jeg sa at jeg personlig ikke kjenner noen pirater som (etter det jeg vet) kjoeper spill noen gang. Eller, naar jeg tenker meg om kjenner jeg vel én.

 

Poenget er at det virket som om Union proevde aa si at pirater knapt skader spillindustrien i det hele tatt, noe som er langt fra sannheten.

 

Saa nei, Stormwolf, jeg tror ikke at det kun finnes pirater som aldri kjoeper spill. Men det betyr ikke at jeg har noe respekt for dem uansett.

 

@ATW: Det tror jeg du kan ha helt rett i, selv om jeg har inntrykk av at de fleste "aerlige" spillere er naermere 30-aarene.

Lenke til kommentar

Poenget er at det virket som om Union proevde aa si at pirater knapt skader spillindustrien i det hele tatt, noe som er langt fra sannheten.

 

De fleste jeg kjenner laster ned spill nå og da, eller oftere. De fleste fordi de er lei av å bruke masse penger på et halvferdig spill som aldri blir fikset. Hadde Spillindustrien levert kvalitetsvarer fra starten, så hadde de sluppet mye av piratvirksomheten i rikere land som Norge imo.

Lenke til kommentar

Jeg piratkopierer gledelig alle titler jeg er skeptisk på, har vært for mange skuffelser i det siste. Jeg har blitt mye bedre med tiden enn jeg var før, da gikk det så og si bare i piratkopiering, nå kjøper jeg faktisk en hel del av de spilla jeg får godt inntrykk av og liker.

 

Men i dag kan store spillselskap bare krasje og brenne for alt jeg bryr meg, piratkopier i vei, de trenger en seriøs smekk på pung. Alt som betyr noe i dag er en rask peng og de rusher ut betaversjoner og du har 10 patcher etter et par mnder, dette er absolutt ikke akseptabelt.

 

Du må også legge i tankene at noen pirater har dålig økonomi og dessverre har akkurat samme interessen som meg og deg, og av den grunn bare har en måte å få spille mer enn 1 spill i mnden.

Lenke til kommentar

Du må også legge i tankene at noen pirater har dålig økonomi og dessverre har akkurat samme interessen som meg og deg, og av den grunn bare har en måte å få spille mer enn 1 spill i mnden.

Så om folk har dårlig råd, men en lidenskapelig hobby så skal tyveri rettferdigjøres?

Endret av firberblad
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du må også legge i tankene at noen pirater har dålig økonomi og dessverre har akkurat samme interessen som meg og deg, og av den grunn bare har en måte å få spille mer enn 1 spill i mnden.

Så om folk har dårlig råd, men en lidenskapelig hobby så skal tyveri rettferdigjøres?

 

Vennligst ikke bruk tyveri om piratkopiering, det er to klart definerte begreper med forskjellig mening, og å blande de samme skaper bare lange diksusjoner.

 

AtW

Lenke til kommentar

Teoretisk sett kan man argumentere for å definere det som tyveri, men det blir i overkant pedantisk for i praksis er det få mennesker som sidestiller piratvirksomheten med lommetyveri, innbrudd eller ran. Å sidestille dem virker anstrengt og tjener ikke noen annen hensikt enn å sette sinnene i kok og lage suppe av debatten.

Lenke til kommentar

Du må også legge i tankene at noen pirater har dålig økonomi og dessverre har akkurat samme interessen som meg og deg, og av den grunn bare har en måte å få spille mer enn 1 spill i mnden.

Så om folk har dårlig råd, men en lidenskapelig hobby så skal tyveri rettferdigjøres?

 

Vennligst ikke bruk tyveri om piratkopiering, det er to klart definerte begreper med forskjellig mening, og å blande de samme skaper bare lange diksusjoner.

 

AtW

Da ber jeg vennlig om at du gir en utredning på forskjellen mellom piratkopiering og tyveri.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da ber jeg vennlig om at du gir en utredning på forskjellen mellom piratkopiering og tyveri.

 

Når du stjeler så forsvinner gjenstanden og kan dermed ikke glede andre. Når du piratkopierer så prøver du ett produkt du vanligvis aldri hadde giddet å kjøpt, og det helt uten konsekvenser for andre.

 

Jeg har gjort dette mange ganger, og utviklerene skal bare være sjeleglad for at jeg fikk muligheten, for det har resultert i heftige mersalg mer enn èn gang. Altså, høyere inntekt, uten ekstra arbeid.

 

På den annen side, så har nevnte fremgangsmåte også spart meg for masse penger, ved at jeg får konstantert at spillet er elendig, uten at jeg trengte å blåse pengene ut av vinduet på det.

 

Sånnsett synes jeg heller "piratkopiering" burde beskyttes, heller enn å heksejages. Men det er klart, når man har en metode som gir forbrukerene mulighet til å gjennomskue markedsføringen med titalls millioner i budsjett gratis, så skjønner jeg at man tråkker til og markedsfører nettopp den metoden som alvorlig kriminalitet :tease:

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Square Enix skuffer meg mer og mer...

tviler de kan gi ut et skikkelig bra spill igjen. De lagde bra spill før sammenslåingen av Square Soft og Enix, hvor de forsåvet flyttet kontorer og mest sansynlig mistet masse bra medarbeidere. De fokuserer for mye på grafikk og for lite på gameplay nå for tiden. Det siste skytespillet jeg prøvde av dem var latterlig dårlig, føltes some en parodi, Mindjack.

 

Skjønner ikke helt hvorfor noen har gjort noe galt i denne saken! lol

Endret av MMDE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...