Gå til innhold

Dette betyr den nye loven for deg


Anbefalte innlegg

Det var da påfallende hvor negative folk er til denne loven. "Staten skal ha ditt, staten skall ha datt!" "Jævla Staten, tar alle pengene mine!" "Jeg hater Staten!"

 

Newsflash:

Staten er deg! De pengene staten tar inn, er noe som går tilbake til folket i form av utdanning, trygd, pensjon, helse, infrastruktur osv.

 

Dere er barnslige unger hele gjengen! Økonomien er en smule mer omfattende enn "Lise har 25 kr. Lise vil ha is som koster 21 kr. Hvor mye har Lise igjen?"

 

 

Totalt sett vil denne loven føre til at MVA går til Norge i stedet for andre land.

 

 

Slutt å vær så jævla egoistiske, og innse at Norges sosialistiske "alle for én"-holdning er grunnen til at Norge er rangert verdens beste land!

Igjen, bevis at mva. er øremerket velferdsstaten Norge.

 

Forsto du ikke hva jeg skrev i stad? Det er idiotisk å øremerke alle inntekter, derfor har man en stor mengde forskjellige inntekter, og en stor mengde forskjellige utgifter. En vesentlig prosentandel av inntektene går til å drifte velferdsstaten.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne momsen skal betales like smertefritt for deg som når du går i butikken og kjøper et eple.

Med tanke på hvordan gutta på tinget ødsler med pengene på totalt non-produktive ting (ja, jeg mener det man ikke kan si høyt), så smerter det egentlig å betale merverdiavgift. Og det er den eneste grunnen til nye og økte avgifter!

 

Er det en ting vi kan være sikre på med sosialismen, så er det at de kommer til å gå tom for ANDRES penger!

 

Og som det nevnes, konkurranse — hva med alle tjenester og produkter det ikke finnes alternativer til. Det er ikke sånn at vi bare handler på nett for å spare penger!

Lenke til kommentar

Godt. Dette har vært et hull som endelig blir tettet.

 

Alle norske bedrifter burde få konkurrere på samme nivå uansett om de selger i butikk eller på nett.

Lenke til kommentar

IT-Henrik:

 

Hva tror du MVA går til?

 

Tror du det er Jensern som bruker alle MVA-pengene som dasspapir?

 

Det er vel knekkende likegyldig om det er akkurat de digitale MVA-verdiene, eller de digitale olje-verdiene som går til å tørke deg i ræva når du er dement og stinker?

 

Eller har du kanskje flere avdelinger i lommeboka di? En som går til dop, en til sprit, og en til horer?

Endret av madsc90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det var da påfallende hvor negative folk er til denne loven. "Staten skal ha ditt, staten skall ha datt!" "Jævla Staten, tar alle pengene mine!" "Jeg hater Staten!"

 

Newsflash:

Staten er deg! De pengene staten tar inn, er noe som går tilbake til folket i form av utdanning, trygd, pensjon, helse, infrastruktur osv.

 

Dere er barnslige unger hele gjengen! Økonomien er en smule mer omfattende enn "Lise har 25 kr. Lise vil ha is som koster 21 kr. Hvor mye har Lise igjen?"

 

 

Totalt sett vil denne loven føre til at MVA går til Norge i stedet for andre land.

 

 

Slutt å vær så jævla egoistiske, og innse at Norges sosialistiske "alle for én"-holdning er grunnen til at Norge er rangert verdens beste land!

Igjen, bevis at mva. er øremerket velferdsstaten Norge.

 

Forsto du ikke hva jeg skrev i stad? Det er idiotisk å øremerke alle inntekter, derfor har man en stor mengde forskjellige inntekter, og en stor mengde forskjellige utgifter. En vesentlig prosentandel av inntektene går til å drifte velferdsstaten.

 

AtW

Du kan likevel ikke bekrefte at velferdsstaten ikke kunne ha fungert uten MVA.

For å snu litt på det, tror ikke jeg får noe bedre eller billigere på sykehuset nå som vi må betale mva på e-tjenester.

 

Jeg er ikke helt mot mva, men at jeg synes mva er for høy og misbrukt må jeg si jeg synes den er.

Lenke til kommentar

Du kan likevel ikke bekrefte at velferdsstaten ikke kunne ha fungert uten MVA.

For å snu litt på det, tror ikke jeg får noe bedre eller billigere på sykehuset nå som vi må betale mva på e-tjenester.

 

Jeg er ikke helt mot mva, men at jeg synes mva er for høy og misbrukt må jeg si jeg synes den er.

 

Du vinkler det heilt feil! Drit i staten i 5 sekunder og bruk dei 5 sekunda på å heller tenkja over situasjonen i næringslivet!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Du kan likevel ikke bekrefte at velferdsstaten ikke kunne ha fungert uten MVA.

For å snu litt på det, tror ikke jeg får noe bedre eller billigere på sykehuset nå som vi må betale mva på e-tjenester.

 

Jeg er ikke helt mot mva, men at jeg synes mva er for høy og misbrukt må jeg si jeg synes den er.

 

Du vinkler det heilt feil! Drit i staten i 5 sekunder og bruk dei 5 sekunda på å heller tenkja over situasjonen i næringslivet!

At vi få færre utenlandske aktører for e-tjenester pga. idiotisk norsk lovverk og at vi får nye norske aktører med monopol på div. e-tjenester = latterlig høy pris.

Lenke til kommentar

Avgifter handler ikke om "å stikke sugerøret så langt som mulig ned i norske forbrukere sine lommebøker". Nei, det handler om at om vi faktisk skal ha de velferdsgodene vi har i Norge så må pengene komme et sted fra.

 

F.eks. å bygge vei i et land som Norge er svindyrt. Pengene må ha et sted å komme fra.

Lenke til kommentar
... bruk dei 5 sekunda på å heller tenkja over situasjonen i næringslivet!

Du mener sånne selskaper som kun har til hensikt å feite opp revva si mest mulig, og som "uheldigvis" gjør at noen — færrest mulig, får en jobb der?!

Uansett, uten disse selskapene hadde vi ikke hatt jobber i Norge.

Lenke til kommentar
... bruk dei 5 sekunda på å heller tenkja over situasjonen i næringslivet!

Du mener sånne selskaper som kun har til hensikt å feite opp revva si mest mulig, og som "uheldigvis" gjør at noen — færrest mulig, får en jobb der?!

Sånne selskaper som skal ansette sånne som mange av forumbrukerne her etter at studielånet er brukt opp og mamma og pappa synes at poden får skaffe seg jobb og tjene egne penger, kanskje?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du kan likevel ikke bekrefte at velferdsstaten ikke kunne ha fungert uten MVA.

For å snu litt på det, tror ikke jeg får noe bedre eller billigere på sykehuset nå som vi må betale mva på e-tjenester.

 

Jeg er ikke helt mot mva, men at jeg synes mva er for høy og misbrukt må jeg si jeg synes den er.

 

Den kunne sikkert fungert, da måtte man velge om man skulle fått inn MVA-pengene ett annet sted fra (feks høyere skatter), eller om man skulle hatt mindre penger, og dermed dårligere tjenester fra staten, evt en kombinasjon av disse to. Men hva er poenget ditt, dette har lite med argumentene dine å gjøre.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet her er som nevnt tidligere at mange ting nå kommer til å bli utilgjengelig for det norske folket. Og det kan umulig være noe regjeringen ønsker.

 

Det de isteden BURDE ha gjort, for å øke Norsk it bransjes konkurransedyktighet, var å FJERNE momsen for norsk e vare til norske sluttbrukere. Dette hadde gjort Norge til en mer konkurransedyktig aktør på den fronten internasjonalt, og de fleste norske forbrukere hadde nytt godt av dette gjennom større variasjon i varer tilbudt. Hvordan de skulle tatt inn de 200 mill er en helt annen diskusjon. Hvis de trenger disse pengene, finnes det nok av andre metoder å få de inn på, som IKKE går utover norsk konkurranseevne.

Endret av snoemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det de isteden BURDE ha gjort, for å øke Norsk it bransjes konkurransedyktighet, var å FJERNE momsen for norsk e vare til norske sluttbrukere. Dette hadde gjort Norge til en mer konkurransedyktig aktør på den fronten internasjonalt, og de fleste norske forbrukere hadde nytt godt av dette gjennom større variasjon i varer tilbudt. Hvordan de skulle tatt inn de 200 mill er en helt annen diskusjon. Hvis de trenger disse pengene, finnes det nok av andre metoder å få de inn på, som IKKE går utover norsk konkurranseevne.

Og vi nevner i fleng..? Tror ikke høyere skatter hadde vært så veldig populært heller.

Lenke til kommentar

Mulig at det er spurt om det ( jeg gidder ikker å lese alle sidene ).

 

hvorfor må staten hente inn (små)penger fra elle mulige steder når det hadde hold å hente det fra noen få steder ?

totalskatten vil bli den samme og man kunne nok ha spart en del utgifter.

 

man får en mistanke at det er viktigere av prinsipp å hente inn pengen en om man trenger dem

Lenke til kommentar

Hvis dette nå fører til enda dyrere priser på Steam så blir jeg sur, rett og slett.

 

Det er ille nok at vi blir tvunget til å betale med euro istedenfor dollar, om vi da ikke skal få 25% moms på toppen i tillegg. Mulig det allerede er 17-18% "moms" (VAT) på spillene og at vi nå bare må betale mellomlegget fra 17 -> 25%, men allikevel. Det koster da fort 600,- for et spill på Steam, og 399,- for det samme på Elkjøp. Får vi 7-8% høyere moms så er vi vel snart opp i 700,- for et nytt spill på Steam. Det skal lønne seg å distribuere elektronisk. Slippe transport, emballasje og andre fordyrende mellomledd.

 

Utrolig provoserende hele greia.

 

Når det er så dyrt i utgangspunktet på Steam, så kan man ikke legge skylden på Norges stat for at det blir for dyrt. Da må kan heller gå å kjøpe spillet ett annet sted. Eneste virkemiddel man har. Selv handler jeg heller fysisk vare, spesielt når det er billigere.

 

Så ikke ut til at Amazon hadde lagt på noe når jeg var innom å sjekket priser på BD filmer der, men det kommer vel. Får kjappe meg å legge inn en del bestillinger nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...