Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop har mistet nesten alt lyset i skjermen.


Anbefalte innlegg

Skulle hjelpe en kollega med sin bærbare pc, selv om det er en litt gammel pc(3år) er den helt oppegående enda (dualcore+4gb ram). Han bruker den bare til surfing og office.

 

Saken er at skjermen har gradvis mistet all lysstryken sin. Det er en Acer 5610. Slik det er nå så kan en så vidt se svakt lys i et helt mørkt rom. Vedkommende vil ikke kaste pcen av den grunn og spurte om jeg kunne hjelpe ham og eventuelt bytte skjerm. Men saken er at acer skal ha 2500kr for en ny skjerm. Da kan han like godt bare kjøpe en ny laptop.

 

Noen som vet hvordan en kan få ordnet dette billigere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk beskjed av acer at dette ikke er en feil med produktet, så det går ikke under reklamasjon. At lyset gradvis har blitt svakere er grunnet veldig mye bruk og svakhet i skjemteknologien. Og siden Garantien er gått ut har jeg ikke noe jeg skulle ha sagt.

Hva acer sier er faktisk ikke ditt problem, med mindre maskinen er kjøpt rett fra acer. Det du skal gjøre er å gå til butikken og reklamere på produktet.

Lenke til kommentar

Fikk beskjed av acer at dette ikke er en feil med produktet, så det går ikke under reklamasjon. At lyset gradvis har blitt svakere er grunnet veldig mye bruk og svakhet i skjemteknologien. Og siden Garantien er gått ut har jeg ikke noe jeg skulle ha sagt.

 

Min bærbare (HP) er 7 år gammel, den har vært brukt utrolig mye (nærmest døgnet rundt i 7 år), og skjermen virker fortsatt; lyset er bare litt svakere. Hvis Acer sier det er en svakhet med skjermteknologien, så er det nærmest en innrømmelse av at produktet deres er elendig; det er Acers skjermteknologi som her har en svakhet.

 

På min forrige bærbare (Dell) varte skjermen i ca 4 år. En viss prosentandel av skjermer slutter å virke allerede etter et par år, men flertallet varer (og bør vare) langt mer enn tre år.

Lenke til kommentar

En bærbar maskin er ment å vare lengre enn 5 år, så reklamasjonsrett gjelder slike ting. Hadde selv en Acer som ble kjøpt i 1997, still going strong etter 14 år, så ikke si at en skjerm på en laptop vil "normalt" dø etter kun 3 år slik som Acer påsto da Ekinorak snakket med dem.

 

Forresten, den Acer Aspire var ingen racer, hadde en i386 CPU og fantastiske 140 MB hard disk!!! Tror det var slik da, har den ikke selv, men svigerinnen har den visst. :tease:

 

Kostet nesten 18 000 kr da.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...