Gå til innhold

L.A. Noire-studio i hardt vær (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som om alle supernerder som når toppen tror de kan gi utløp for det gigantiske egoet sitt som Tony Montana. Eller må du i dag være datanerd for å være f.eks sjefsutvikler innen spill?

 

Sjefene for et prosjekt (produsent, regissør, lead programmerer, designer ect.) har ofte bakgrunn i spillutvikling selv, men på toppen av hierarkiet (firma ledelse/eiere) så sitter det ofte business-folk i dress også, så nei, du må ikke være nerd for å herske over nerder :)

 

 

Jeg tror det var hos IGDA at jeg leste at gj.gjennomsnittlig fartstid i bransjen var under 10 år. En karriere innen spillutvikling kan sammenlignes med en karriere som fotballproff: det blir sett på som et privilegium, noen få kan tjene veldig mye (mange gjør det ikke), man må se seg om etter noe annet å gjøre etter noen få år.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg tror det var hos IGDA at jeg leste at gj.gjennomsnittlig fartstid i bransjen var under 10 år. En karriere innen spillutvikling kan sammenlignes med en karriere som fotballproff: det blir sett på som et privilegium, noen få kan tjene veldig mye (mange gjør det ikke), man må se seg om etter noe annet å gjøre etter noen få år.

 

I motsetning til fotballspillere så vil man aldri tjene mye penger som utvikler vanlig ansatt i et eller annet konsern som lager dataspill. Det er kun om du greier å enten komme deg opp i en sjefsstilling eller om du greier å komme opp med en eller genial ide som plukkes opp at du kan tjene over gjennomsnittet.

 

Man vil tjene langt mer som utvikler i f.eks. finansverdenen. Virker kanskje ikke like spennende, men dog.

Endret av Bertolf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...