Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan får jeg meg kjæreste?


Anbefalte innlegg

Nei, helgen var ikke noe sjekking akkurat.

 

Det ble en liten tur på byen på fredagsnatt da - i nabobyen. Jeg, ei lesbisk venninne og en god kompis av meg. Men det ble biljard og øl, og det ble definitivt ikke noe forsøk på å sjekke opp damer. Til det var vi nok både på feil sted og feil tid, og i feil tilstand (cirka dritings) - og på toppen av det hele var vi nok heller ute bare for å ta oss noen øl. Dett var dett. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, ingen fremskritt.

Jeg er rådvill og ordentlig lei meg.

 

Tror jeg er forlatt til å være ensom resten av mitt liv. Alt tyder på det.

Ingen connection what-so-ever med omverdenen. Det eneste er bare midlertidige relasjoner gjennom hele livet, med et par unntak av ordentlig gode venner som i sin tur er ordentlig låste til sitt. Hadde jeg hatt en kjæreste, hadde jeg fått et helt nytt liv.

 

Det er visst dømt til å være sånn, virker det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

om du tenker slik, kan jeg love deg at du forblir singel, ingen jenter er keene på gutter som synes synd på egen tilværelse. Du må være tålmodig, ting går kanskje ikke som det skal i starten, men vil bedre seg etterhvert som du blir mer og mer selvsikker. Det skal ikke mye til før du får opp litt selvtillit og inspirasjon til å fortsette med å prøve, en god samtale med ei dame eller et flørtete smil er alt som skal til, og det er ikke mye...

 

Du sa du ikke prøvde å sjekke opp damer en gang den helga, men likevel skriver du at du mener alt håp er ute? det gir liten, eller ingen mening.

 

Damer liker spenning, de er veldig nysgjerrige, bruk det til din egen fordel. Begynn å tren på helsestudio, bruk de egenskapene du har fått til noe positivt, og gjør dermed damene interessert. Gjør det du er interessert i og der vil du helt sikkert finne damer som vil finne det interessant og snakke med deg. Nytter ikke å dra på byen å håpe på at noen kommer og kontakter deg, holder samtalen i gang, og ber deg med på date dagen etter, ting kommer ikke av seg selv. Man må ofre mye og ta sjanser for å lykkes. Å mislykkes er normalt, men ikke normalt å gi opp og tro at livet som en glad mann er over i 20- åra, det er naivt og feigt.

 

Mitt råd er å gjøre det du liker, ikke gjøre det andre liker for å finne damer der, da vil forholdet aldri fungere. Får du god kontakt med dama, går resten av seg selv :)

 

Lykke til!

 

Edit: Ser at du er interessert i musikk.. dra på konserter, oprah, dra på sosiale plasser der det utføres musikk :)

Endret av Daniboy89
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, ingen fremskritt.

Jeg er rådvill og ordentlig lei meg.

 

Tror jeg er forlatt til å være ensom resten av mitt liv. Alt tyder på det.

Ingen connection what-so-ever med omverdenen. Det eneste er bare midlertidige relasjoner gjennom hele livet, med et par unntak av ordentlig gode venner som i sin tur er ordentlig låste til sitt. Hadde jeg hatt en kjæreste, hadde jeg fått et helt nytt liv.

 

Det er visst dømt til å være sånn, virker det...

 

Ikke tenk slik :) Det er dårlig! :) Tenk på det som karma, gjør dumme ting og dumme ting skjer deg. Blir i samme sporet; tenk dårlige tanker og dårlige ting skjer deg :p Litt som å tenke på at det kommer til å skje noe dritt på fredag den 13. :p

 

om du tenker slik, kan jeg love deg at du forblir singel

 

Dette stemmer delvis :p Noen jenter liker gutter som er usikre, vet ikke helt hva de vil osv. Det blir som å si at "ingen liker makrell i tomat, det kan jeg love deg" :) Men det er også et poeng at de fleste jenter liker gutter som er selvsikre, bestemte, sjarmerende og aldri så lite laid back :) Det er bare det å komme seg ut av den desperasjons fasen :) Har du prøvd å finne en wingman ennå? ;) Dette fungerer som juling :) (Da må du tenke deg at fungere som juling er slik; spør 10 jenter om de vil være med deg på date, du vil få 1 og/eller færre positive svar. Deretter prøver du med wingman, du vil kanskje få 2 eller færre positive svar. Det er aldri garantert at du ender opp med jente, men sjansen er større.)

 

Du må være tålmodig, ting går kanskje ikke som det skal i starten, men vil bedre seg etterhvert som du blir mer og mer selvsikker. Det skal ikke mye til før du får opp litt selvtillit og inspirasjon til å fortsette med å prøve, en god samtale med ei dame eller et flørtete smil er alt som skal til, og det er ikke mye...

 

Dette stemmer så og si etter punkt og prikke :)

 

 

Edit: Ser at du er interessert i musikk.. dra på konserter, oprah, dra på sosiale plasser der det utføres musikk :)

 

Skrives "opera", Oprah er hu dama på tv :p Måtte bare legge til det for jeg lo litt når jeg så det, men dette her stemmer også etter punkt og prikke! :D

Lenke til kommentar

Tusen takk for konstruktive tips, begge to!

 

Jeg liker å bli konfrontert litt. Du har en noenlunde provokativ måte å henvende deg på, Dani, men jeg ser også at du bare er 22 år ut ifra nicket å dømme - og da er du jo i gullalderen hva gjelder kontakt med andre jenter. Da jeg selv var 22 kunne jeg lett skrevet et ganske likt innlegg som deg, og selv om jeg har delvis veldig dårlig selvtillit så er den meget situasjonsbetinget.

 

Egentlig er jeg innerst inne en ganske SOLID SELVSIKKER mann som er ganske selvbevisst, reflektert og til en ganske god grad bevisst over mine mindre heldige sider også. Det er bare at det med lange perioder med depresjon og ensomhet alltid bikker over til det tvert motsatte. Da blir jeg så håpløs som jeg er nå. Det skal ærlig talt ikke til så mye for å lyse håp i meg igjen, men det er litt sånn at når man egentlig aldri har vært ordentlig singel i sitt liv, og gått fra ett langvarig forhold til et annet fra man var 18 år, så er jeg ganske ukomfortabel og ny i denne situasjonen.

 

Det er også grunnen til at jeg aldri har sjekket opp ei dame. Jeg var "treig" med å få meg kjæreste, men det varte alltid lenge om gangen. To-års og tre-års forhold hver gang, og så er jeg her - nå da... og har vært singel i over ett år, og føler meg som på en fremmed planet. Det er ikke bare-bare å få det i denne rekkefølgen heller ;)

 

Ja, jeg kan nok til de grader være selvmedlidende, og det er et stort minus. Det er jeg helt bevisst over selv. Det er kanskje ikke akkurat et godt utgangspunkt, men det er definitivt ikke rota til problemet her. En god samtale kan ofte starte med at en person forteller litt om seg selv, men jeg lytter som regel mer enn jeg snakker - og det er derfor jeg "tømmer meg" her på et forum også. Det er veldig greit å ha den muligheten.

 

Men igjen - tusen takk for tipsene deres!

Det er ordentlig buddy-initiativ å støtte en annen kar. Alle vet at damer kan få seg 100 mannfolk i løpet av en kveld, mens alle disse mannfolkene har prøvd på 200 damer hver uten å kanskje lykkes. Det har alltid vært en skjev balanse mellom kvinnenes makt og utvalg i forhold til mennenes. Derav kommer også holdningene om "horer" vs. "erobrere" når det gjelder de to kjønnene. Flest kvinner for en mann er respekt, mens flest menn for en kvinne er mangel på selvrespekt. Da er hun ei hore. Og han er en mester.

 

Sånn går nu dagan.

Jeg ble forøvrig sjekka opp i helga selv, men hun var ti år eldre. Hun var søt, men jeg er ikke helt ute etter noe sånt. Jeg ville vel dessuten fått prestasjonsangst nå som det er gått så lang tid. Håper ikke dette "diskvalifiserer" meg enda mer nå i deres øyne... ;)

Lenke til kommentar

Jeg har skummet gjennom innleggene dine, og må si at du gir et veldig godt inntrykk av deg selv her. Hvis du i tillegg er kjekk, så skjønner jeg ikke helt hvorfor du har problemer på damefronten! Du virker oppegående, skriver gjennomført godt og har reflektert en del over din situasjon. Jeg tror du vil kunne gjøre det bra på en arena der man først og fremst kommuniserer skriftlig; nettsjekking.

 

Jeg skal innrømme at jeg ikke har mye erfaring derfra de siste årene, men da Blink var på topp (begynner å bli en del år siden) var det ikke vanskelig å få kontakt med flotte jenter. Det er heller ikke (tror jeg?) slik at det bare er "foreveralones" på slike steder. Fordelene med nettsjekking i forhold til "være med på nachspiel?" etter stengetid er også åpenbare hvis man er ute etter noe seriøst. Et alternativ kan som nevnt være å plukke opp venninners venninner, men det er ikke alle forunt å ha en haug av alternativer der. Du har i hvert fall ingen ting å tape på å lage deg en profil på sukker.no, hvis det er kjæreste du vil ha :)

Endret av pifler
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg tok meg selv i å nesten rødme litt, for innlegget ditt var jo overmåtelig hyggelig - tusen takk for fine ord, de velger jeg å ta som komplimenter! :)

 

Blink var magisk i sin tid, ja.

Husker også tiden da alle var mer tilgjengelige, for Blink var en ikke altfor formell side der man bare kunne ha kontakt, flørte og/eller skrive med ordentlige venner i gjestebøkene og avtale. Litt som en slags beta av Facebook bare at man kunne være mer anonym og at man fint kunne stifte nye bekjentskaper over nett.

 

Faktisk møtte jeg en kjæreste der (vel, delvis - fordi vi også fant ut vi var på et annet forum sammen, grunnet interesser). Det var et avstandsforhold, men vi besøkte hverandre mye og hun flyttet inn til meg. Det varte i 3 år - og det er vel det forholdet jeg ser tilbake på som det som betydde mest for meg (og dessverre litt gjør det enda - fordi jeg på mange måter savner forholdet... men det er helt steindødt over på alle mulige måter for hennes del).

 

Altså en av grunnene til at jeg kanskje heller aldri har komt meg helt utpå der igjen. Det innrømmer jeg glatt. Men det er jo en del andre faktorer her også. Du sier at jeg ikke burde ha noe problem med å få meg kjæreste hvis jeg i tillegg er kjekk - og vel, jeg er jo antagelig det. Jeg får en del heftige komplimenter for utseendet mitt, og det har jeg gjort mer eller mindre hele livet, men kjekk er ikke nok når en blir sett på som litt sær, distansert og alltid i sin egen verden på en eller annen måte.

 

En god connection er vanskelig for meg å opprette (og opprettholde kanskje). For jeg er en person som ikke takler smalltalk og ubetydelige ting... jeg klarer ikke enkel underholdning, og jeg har vanskelig for å gledes av illusjoner og fabrikkert lykke. Og veldig mye rundt meg er nettopp det, slik jeg ser det. Men heldigvis har jeg møtt på noen gode venner og venninner gjennom mitt liv som jeg kan ha disse "dypere" samtalene med - selv om vi aldri blir kjærester... sukk... (altså, jeg og venninne da - jeg er hetero - utsagnet mitt der kunne nok lett mistolkes litt) ;)

 

Nei, det er jaggu ikke lett. Sukker.no?

Kanskje? Hvis det er det som må til? Enig i at det er mer seriøst å finne på den måten enn på byen. Jeg skulle ønske folk kunne være mer åpne og mer klare, bevisste. Det har kanskje mye med meg selv å gjøre også, men jeg ser en del flakkende blikk og en del zombier der ute - og det er ganske smakløst bare i seg selv, uansett hvor vakre en del av disse kvinnene er... jeg mangler som sagt denne forbindelsen - det som kopler meg opp mot deres set of mind... og det er faktisk der jeg tror én av de store utfordringene mine ligger.

 

Ikke fordi jeg tror jeg er noe bedre og klarer i hodet selv, men fordi jeg ikke finner noen likesinnede bare. Jeg vil ikke føle meg som en selvforherligende fjott her.

Til det har jeg faktisk ikke tilstrekkelig med selvtillit, og det er jeg glad for. Jeg har mer en slags selvsikkerhet (eller selvtrygghet). Jeg vet hvor jeg står og hvor jeg er i livet, men jeg vet ikke hvor jeg er på vei.

Lenke til kommentar

Outcasted:

 

Skal vi være så nøye, så heter det vell, DA jeg så, ikke NÅR jeg så det ;) hehe

 

 

Outcasted:

 

Skal vi være så nøye, så heter det vell, DA jeg så, ikke NÅR jeg så det ;) hehe

 

Skal vi være nøye så skrives det "vel", ikke "vell". :tease:

 

Vi ble nå småeid begge to :p

 

Men, ja, aldri hørt om, eller vært inne på sukker.no, men er det noe ale Blink er det jo toppers! :D

Lenke til kommentar

Fra en jentes perspektiv...

 

Jeg syns du virker som en oppegående fyr, og jeg kjenner

meg igjen i litt av det du skriver. Jeg har alltid hatt

problemer med å bli kjent eller prate med nye personer, fordi

jeg rett og slett ikke innehar evnen til å snakke svada.

Jeg føler meg dum og blir dermed usikker - jeg får et rart

blikk tilbake, og det ender med at jeg går min vei.

 

Hvordan du får deg kjæreste?

 

Byen kan funke, men se etter jenter som "likner" deg selv.

Jeg har inntrykk av at mange gutter lar seg blende av de

mest lettkledde jentene på midten av dansegulvet. Disse

jentene er mest sannsynlig ute etter oppmerksomhet og komplimenter

for å fôre sitt eget selvbilde. Hvorfor ikke helle rette blikket

mot jenta som sitter i alene i hjørnet og kjeder seg?

 

Det aller viktigste er at du må ta sjanser. Hvis du ser en jente som

ser/virker interessant, så må du ikke være redd for å ta initiativ

hvis du er i en setting hvor det passer seg. Det virker som at mange

gutter er av den oppfatning at vi jenter synes at gutter som snakker

til oss er plagsomme, og at vi er lei av å bli "sjekket opp". Jeg er

derimot ganske sikker på at mange jenter ville sette pris på at

en hyggelig (og edru) gutt, viste interesse. Blir du "avvist" er det

kanskje fordi hun har kjæreste eller kanskje hun er lei seg, osv.

Det trenger ikke nødvendigvis ha noe med deg å gjøre. Det var bare

feil tidspunkt.

 

Jeg har ingen erfaring med å treffe folk over nett, men det kan

hende at det vil fungere for deg. Jeg synes uansett du bør prøve

å få opp selvtillitten. Føler du deg deprimert eller har dårlig

selvtillitt, så vil jeg anbefale en bok som heter "Tenk deg glad!"

av David D. Burns.

Lenke til kommentar

Tusen takk, mari-jenta!

 

Det var særdeles bra tips du kom med der. Reflektert er du, flink til å sette deg inn i andres situasjon, ydmyk og oppriktig. Jeg skjønner jo innerst inne at jeg må tørre å ta sjanser - så jeg setter stor pris på at du ber meg gjøre det ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg skjønner jo innerst inne at jeg må tørre å ta sjanser

 

Så gjør det. Risk it. Eller. Det var et dårlig ordvalg, for hva er det du egentlig risikerer?

"Hun" kjenner jo ikke deg. Du kjenner ikke "hun". Du blir ikke en relasjon fattigere av å ta sjansen, men du kan bli en relasjon rikere.

 

Dønn seriøst, tørr å drite deg ut. For å gjøre det enda tydeligere, så ser jeg at du har lest mye psykologi.

 

Da tørr jeg vedde på at du har hørt om affirmasjoner. Slike kan være både positive og negative.

 

Bli kvidt de negative.

 

:)

Endret av MrBrightside
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...