Gå til innhold

Slik vant han finalen (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Var det ikke en nordmann som vant en stor turnering i Kora for en del å tilbake? Mener å huske å ha sett en dokumentar om fyren, men sliter med å finne noe.

 

[GG99]Slayer

 

Takk skal du ha, tror det var han jeg tenkte på ja, kom forøvrig over denne:

 

http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=14637

 

Artig å se hvor raskt ting har utviklet seg på nettet:

 

"and then what, who the hell is gonna have 170megs of webspace to host that on?"

 

"I do!!!! but I'll never spend a day uploading it"

 

hehe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Det store forskjellen ligger nok i hvor han er plassert. Hvordan skal du klare å få store nok sponsorer til slike turneringer i Norge? Vi har snart 5 millioner innbyggere, og statene har over 300 millioner. Det er så åpenbart hvorfor folk som Wendel kan lykkes, og hvorfor folk i Norge ikke kan. Nemlig fordi de bor i Norge. Norge er ikke akkurat "Mulighetenes land". Likevel er Wendel en av de 300 millionene, om en nordmann flytter til USA eller Korea kan også være en av de 300 millionene, men sansynligheten er jo latterlig liten og alle med sunn fornuft velger en annen karrierevei.

 

 

Jeg er ikke enig, norge hadde jo feks en periode et svært habilt CS-miljø, e-sport er internasjonalt, og norge er et rikt land der man har gode muligheter til å "realisere seg selv". Jeg mener norge har et godt utgangspunkt for å bli god i e-sport.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig, norge hadde jo feks en periode et svært habilt CS-miljø, e-sport er internasjonalt, og norge er et rikt land der man har gode muligheter til å "realisere seg selv". Jeg mener norge har et godt utgangspunkt for å bli god i e-sport.

 

AtW

Det er jo bare å ta en titt over på nabolandet vårt, Sverige. De har Dreamhack der de deler ut 100 000 SEK til vinneren av SC2, og i tillegg turnering i LoL, HoN, Bloodline Champions, Quake og noen andre tror jeg med store premier for alle.

I tillegg hevder de seg i de fleste store turneringene med flere solide spillere innenfor disse spillene.

 

Så det er ingen grunn til at Norge ikke skal lykkes utifra det.

Lenke til kommentar

Hva med holdninger, og som jeg sier sunn fornuft?. De fleste som har muligheten til å bli god nok tror jeg velger vekk den ideen. Jeg tror ikke vi kommer til å se mange i øverste sikte i Norge med det første, vi har hatt noen, og vi får sikkert noen til.

 

Mener du flere velger vekk ideen i norge enn i andre land? Mitt inntrykk er at nordmenn i mindre grad enn andre velger karriere utifra "sunn fornuft".

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hva med pengepremie og konkurranser i

 

Super Smash

Mortal Kombat 9

Street Fighter 4

Tekken ???????

 

Ingen love for fighting games og bare love for strategi games????

 

Hva med Dota 2 i fremtiden??? http://dota2.com/

 

Hvorfor ikke noe Livestream??? Hvorfor ikke la spillerne komme opp i media som vg, tv2, nrk osv???? Få miljøet til å bli bedre kjent. Trekke inne flere ukjente gamere som ikke vet at det finnes slike turneringer i Norge.

 

Er det ikke ASA eller de som samarbeider sammen med ASA som holder disse turneringene????? Da har dere ihverfall nok penger til å holde turneringer for andre spill også. Det er ikke bare strategispill som er populart i Norge!

 

Hva med FiFa??? Ingen kjærlighet for fotballspill heller ettersom Norge er et fotball nasjon.

Endret av Exaha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...