Gå til innhold

”Organisere” bilder på ipad 2


Anbefalte innlegg

Er det virkelig ikke mulig å opprette nye albumer og flytte bilder inn i disse direkte på ipad 2? Tungvindt dersom dette bare kan gjøres via iTunes. :-(

 

Det er jo ikke alltid jeg har iTunes tilgjengelig, og jeg har jo gjerne lyst å organisere bildene mine mens jeg er ”på farten”.

 

Finnes det noe programmer (det heter vel apps) som lar meg gjøre det jeg er ute etter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du får den muligheten uten noe tredjepartshjelp, nei. En såpass banalt enkel funksjonalitet burde absolutt være lett tilgjengelig på iPad'en. Jeg skulle gjerne hjulpet deg noe videre, men jeg kvittet meg med min iPad for noen dager siden. Da var jeg drittlei hele padda.

Lenke til kommentar

ios 5 kommer i høst. har selv betaen på iphonen min og der kan jeg bekrefte det du spør etter eksisterer:) du kan lage nye album og legge bildene du har tatt i de:)

 

du kan instalere betaen i dag men er buggs der og du må altid oppdatere for hver beta som kommer og du må finne noen som kan legge din ipad i dev konto:)

 

den blir utgitt i høst til alle

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hey. Jeg jobber som fotograf og lette etter et slikt program selv, og da kom jeg over photosync som jeg fant perfekt til min hverdag.

 

Legger inn på ipadden (6/11kr eller hva det var) og en gratis programbit på dataen, så er det bare å velge de filene man vil ha på pc/mac´n og drag´ndrop på ikonet i dokken, så vips er de over på ipadden. Man må selvsagt være koblet til samme trådløsnettverk.

 

ubegrenset antall bilder begge veier.

Lenke til kommentar

Hey. Jeg jobber som fotograf og lette etter et slikt program selv, og da kom jeg over photosync som jeg fant perfekt til min hverdag.

 

Legger inn på ipadden (6/11kr eller hva det var) og en gratis programbit på dataen, så er det bare å velge de filene man vil ha på pc/mac´n og drag´ndrop på ikonet i dokken, så vips er de over på ipadden. Man må selvsagt være koblet til samme trådløsnettverk.

 

Det er vel strengt tatt ikke hva trådstarter spør etter?

Han ønsker en mulighet for å opprette foldere på selve ipad'en, hvor han kan arkivere bilder "on the fly" i stedet for å måtte gå via en datamaskin. Photosync er vel bare for å flytte bilder frem og tilbake mellom datamaskin og ipad.

Lenke til kommentar

som sagt har trådstarter 2 valg. enten instalere beta 3 av ios 5 eller vente til ios 5 kommer ut i høst. i ios 5 kan man gjøre netopp dette

Samtidig som jeg vil vente til i høst, og det kommer noe stabilt, så har jeg også lyst å prøve denne beta-versjonen. Men hvor og hvordan installerer jeg denne?

Opplever du mye bugs i disse beta-versjonene, eller er det lurrest å vente?

Lenke til kommentar

opplever endel bugs på min iphone 4 og 3gs. men blitt mindre og mindre. i beta 2 restartet de seg men er vist fikset. for å få beta må du først å noen til å legge inn udid til ipaden i dev programmet til apple. send en mail til denne karen så fikser han det:

[email protected]

 

UDID finner du i itunes på info om ipaden din:) trykk på serienr og udid kommer fram. denne må han jeg ga mailen til.

 

 

når dette er gjort kontakt meg via PM og jeg hjelper deg vidre:)

 

 

 

 

jeg skal dog ike ha beta på min ipad da jeg skal bruke den som hovedmaskin

Lenke til kommentar

Alternativt svar på soga om betainstallasjon: betavarianten er laget for utviklere, og blir gjort tilgjengelig for alle betalende medlemmer i Apples iOS Developer-program. Selv som betalende utvikler er det en hel del styr med disse betaversjonene, når man i tillegg må lure seg inn en bakdør blir det ikke mindre styr. Sikkert morsomt å prøve det siste, men om man ikke har voldsomt god bruk for de nye funksjonene skal man være glad i å fikle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...