Gå til innhold

Test: Apple iOS 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja... kjenner at jeg fremdeles klarer å ha begge beina godt plantet på bakken, ingen "hallelujastemning". Hva er det med enkelte programleverandører som spyr ut "hovedoppdateringer" over en lav sko? iOS 5 burde hete iOS 4.1.

 

(Chrome har samme problemet men der har jeg en grei formel: V = Vc / 10 + 1, der "V" er et vanlig versjonsnummer og "Vc" er Chromes versjonsnummer. Dagens versjon "Chrome 12" er altså egentlig Chrome 2.2. :)

Lenke til kommentar

"Kobler du en iPhone til en PC den ikke har snakket med før, må du slette alt på telefonen"

 

Det stemmer vel ikke (helt) lenger

 

 

Skulle putte inn ny musikk på en iPod touch. Brukte da min egen PC og ikke den som den orginalt var syncet til.

 

 

Fikk da beskjed om jeg ville sikkerhetskopiere innholdet på Touch TIL pc. Dvs programmer. Den gamle musikken ble slettet, vil tro bilder/filmer/serier også ville forsvunnet.

 

men alle programmene derimot forsvant ikke fra Touch

Lenke til kommentar

Haha. Var det alt? This changes everything. Again. Again. Again? Nei her blir det ikke noe Crapple iCrap i nærmeste framtid.

Forandrer vel for Apple brukere, gjør det ikke? Synes oppdateringen har gjort iDingsene mer brukervennlig nå, men samtidig litt skuffet at mye av dette er bare tatt rett ut fra Android.

 

En ting jeg ikke fikk med meg, hvordan kobler man iPaden trådløst på TV'en? DLNA? På youtubeklippen så det ut som Apple TV/iTV lå der under TV'en. Må man da skaffe enda en Apple produkt? Uff...

Lenke til kommentar

En ting jeg ikke fikk med meg, hvordan kobler man iPaden trådløst på TV'en? DLNA? På youtubeklippen så det ut som Apple TV/iTV lå der under TV'en. Må man da skaffe enda en Apple produkt? Uff...

AirPlay

 

For øyeblikket er det kun Apple TV som støtter overføring av bilde (etter det jeg husker), men du får en rekke produkter som tillater streaming av lyd via AirPlay.

Lenke til kommentar

Så da støtter vel ikke Apple produktene DLNA som er innebygd på de fleste enheter? Litt skuffet nå. PS3, xbox360, fleste Samsung TV med innebygd DLNA støtte, PC'ens media share osv. kan man lett gjøre med Android telefoner. At man må kjøpe AirPlay dingser nå synes jeg er drøyt.

Lenke til kommentar

Ja er det ikke flott at Android og ios plattformen ikke er prikk lik. Er det noe vi IKKE trenger så er det flere android telefoner, det er allerede ett kaos av telefoner og versjoner. De som føler at android passer best kjøper det, de som synes blackberry kjøper det osv osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja er det ikke flott at Android og ios plattformen ikke er prikk lik. Er det noe vi IKKE trenger så er det flere android telefoner, det er allerede ett kaos av telefoner og versjoner. De som føler at android passer best kjøper det, de som synes blackberry kjøper det osv osv.

Tja, at apple tar noen standarder og lager sin egen ikke-kompatibel properitær versjon er vel neppe en fordel for noen? Det skaper jo ikke akkurat mindre kaos å med vilje gjøre ting inkompatibelt med hverandre.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Haha. Var det alt? This changes everything. Again. Again. Again? Nei her blir det ikke noe Crapple iCrap i nærmeste framtid.

 

Foretrekker heller androidstandarden. Vil du ha oppdateringer må du kjøpe ny telefon hvert halvår.

 

Praktisk, da blir ikke den gamle så slitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja er det ikke flott at Android og ios plattformen ikke er prikk lik. Er det noe vi IKKE trenger så er det flere android telefoner, det er allerede ett kaos av telefoner og versjoner. De som føler at android passer best kjøper det, de som synes blackberry kjøper det osv osv.

Tja, at apple tar noen standarder og lager sin egen ikke-kompatibel properitær versjon er vel neppe en fordel for noen? Det skaper jo ikke akkurat mindre kaos å med vilje gjøre ting inkompatibelt med hverandre.

 

AtW

 

Apple liker jo å gjøre ting på sin måte, og som ALLE andre selskaper så ønsker dem jo at kunden skal fortsette å kjøpe nettopp deres produkter, noe de ofte gjør med å tilby ting som ikke andre har eller som ikke fungerer på andre telefoner. Men som sagt det er flott at ikke alle gjør det likt, de som hater hvordan apple gjør burde jo egentlig fortelle apple om dette med å ikke kjøpe deres produkter. Men i stedet så skal de sitte på forum å fortelle hvor dumme andre er som kjøper deres produkter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja er det ikke flott at Android og ios plattformen ikke er prikk lik. Er det noe vi IKKE trenger så er det flere android telefoner, det er allerede ett kaos av telefoner og versjoner. De som føler at android passer best kjøper det, de som synes blackberry kjøper det osv osv.

Tja, at apple tar noen standarder og lager sin egen ikke-kompatibel properitær versjon er vel neppe en fordel for noen? Det skaper jo ikke akkurat mindre kaos å med vilje gjøre ting inkompatibelt med hverandre.

 

AtW

 

Apple liker jo å gjøre ting på sin måte, og som ALLE andre selskaper så ønsker dem jo at kunden skal fortsette å kjøpe nettopp deres produkter, noe de ofte gjør med å tilby ting som ikke andre har eller som ikke fungerer på andre telefoner. Men som sagt det er flott at ikke alle gjør det likt, de som hater hvordan apple gjør burde jo egentlig fortelle apple om dette med å ikke kjøpe deres produkter. Men i stedet så skal de sitte på forum å fortelle hvor dumme andre er som kjøper deres produkter.

 

Igjen, hva er det som er fint med å ikke følge standarder? Det er litt som å argumentere for at noen burde lage en TV som ikeke r kompatibel med vanlgie TV-signlaer, for da er det "flott at alle ikke gjør det likt", å følge standarder fører til mer konkurranse og innovasjon, ikke mindre.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vel, en standard bynne vel alltids en eller annen plass. Flash er f.eks. ikke på ios enheter, hvem vet hva som er standaren på websider om 5 år, ser ut som om at Apple satser på at HTML5 vil være standarden og ikke flash. Jeg sier ikke at det er rett i mine øyne at Apple ikke bruker DLNA på ios enheter, bare at man får velge selv hvilken telefon man kjøper, og at det er flott at vi faktisk har noe å velge mellom, at det faktisk er forskjellige os osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å følge standarder der det er mulig gjør livet lettere for brukerne. For hundre år siden var det mange dusin forskjellige standarder for stikkontakter og spenninger i Storbritannia.

 

UrgeLoL, kan du med hånden på hjertet påstå at du ville foretrekke at du måtte bruke en forskjellig stikkontakt i Hedmark enn i Rogaland?

Lenke til kommentar

Vel, en standard bynne vel alltids en eller annen plass. Flash er f.eks. ikke på ios enheter, hvem vet hva som er standaren på websider om 5 år, ser ut som om at Apple satser på at HTML5 vil være standarden og ikke flash. Jeg sier ikke at det er rett i mine øyne at Apple ikke bruker DLNA på ios enheter, bare at man får velge selv hvilken telefon man kjøper, og at det er flott at vi faktisk har noe å velge mellom, at det faktisk er forskjellige os osv.

 

Det er bare det at man ikke får mindre å velge imellom når man følger standarder,man får mer konkurranse, flere leverandører. Properitære ikke-kompatible-standarder fører til mindre variasjon.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...