Gå til innhold

Facebook vet hvordan du ser ut og jakter på bilder av deg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke dette litt positivt egentlig? De aktuelle bildene av deg blir jo lastet opp uansett. Det eneste facebook gjør er å varsle deg om det ved å tagge bildet. Slik jeg ser det gir det meg jo bare bedre kontroll på hvilke bilder som blir lastet opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er vel basert på en eller annen ansiktsgjenkjenningsprogramvare? Hvordan kan du sikre deg mot at den tror at et bilde av en person som kler seg i bursdagsdrakten og danser til mc hammer er deg ? Derfor slår du av funksjonen, så slippe du å måtte forklare i et jobbintervju fem år frem i tid hvorfor du var så "vill" i din ungdom.

Lenke til kommentar

Sett at noen laster opp et bilde hvor det er meg og flere andre i, som jeg ikke gidder å mase om å få fjernet, men ikke vil ha meg tagget i. Har fjernet tags på flere bilder før som dette, og gidder ikke at jeg ikke har kontroll på at jeg plutselig blir tagget. Er ikke så ofte på facebook, så er usikker på om jeg hadde merket det engang.

Lenke til kommentar

Er ikke dette litt positivt egentlig? De aktuelle bildene av deg blir jo lastet opp uansett. Det eneste facebook gjør er å varsle deg om det ved å tagge bildet. Slik jeg ser det gir det meg jo bare bedre kontroll på hvilke bilder som blir lastet opp.

 

 

Forsåvidt korrekt, men samtidig lagres i Facebooks database en "oppskrift" til å hvem du er. Legg den inn i en smarttelefon, så kan jeg bruke kamerafunksjonen (augmented reality) til å vite hvem som er rundt meg i god Terminator-stil.

 

Noe for Skynet dette :)

Lenke til kommentar

Forsåvidt korrekt, men samtidig lagres i Facebooks database en "oppskrift" til å hvem du er. Legg den inn i en smarttelefon, så kan jeg bruke kamerafunksjonen (augmented reality) til å vite hvem som er rundt meg i god Terminator-stil.

 

Noe for Skynet dette :)

 

Haha, det hadde vært fantastisk tøft :green:

 

Men ettersom man kun vil få opp personer på din venneliste så blir det jo ganske uskyldig likevel. Man kan jo ikke tagge folk man ikke har som venn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Haha, det hadde vært fantastisk tøft :green:

 

Men ettersom man kun vil få opp personer på din venneliste så blir det jo ganske uskyldig likevel. Man kan jo ikke tagge folk man ikke har som venn.

 

I app-prosjekt (bachelor ved UiB) var det blant annet i brainstorming fremmet at vi kunne hatt dette. "Hvem pokker er den foreleseren der?" *opp med telefon, sikte kamera* og vips kommer info opp.

 

Lage noen solbriller som skanner alle rundt, så har du løpende informasjon. Kryssjekk det med skattelistene, så kan du gå og se verdien på hver enkelt poppe opp over hodet på dem. Så vet du hvem du skal rane, evt. hvilken jente som skal sjekkes opp for å bli din fremtidige fru.

 

Ahh, sci-fi brainstorming. Intet er bedre

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...