Gå til innhold

Sniktitt: Halo: Combat Evolved Anniversary (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når man sammenligner "gamle" Halo:CE med "nye" Halo:CD så ser gamle helt klart bedre ut, nye ser for.. jalla ut, som om de prøver å forandre det til noe det ikke er.

Halo:CE var ikke super-graphixx for kidsa, det var mer grått og gigantisk, men med nye Halo:CD blir det vell bare mer farger og tull, med tull så mener jeg alt som ikke er Halo:CE. <<

Lenke til kommentar

Har ikke ord for hvor mye det irriterer meg at det fortsatt kjører Reach multiplayer. Syntes Reach motoren generelt er nokså skuffende. Halo CE sin multiplayer er i mine øyne den beste i noe Halo spill, og håpte lenge vi fikk tilbake dette, men det ser nok ut til at det ikke kommer til å skje :(

Lenke til kommentar

Bare et sånt lite spørsmål angående følgende setning;

"Halo har hatt enorm innverknad på skytespel"

 

Det jeg lurer på er på hvilken måte har Halo hatt en enorm påvirkning på FPS'? Om vi begrenser oss til konsoll så er jeg enig i at Halo har lagt mange brosteiner for FPS men på det generelle grunnlag så er jeg nokså uenig i at Halo egentlig har hatt noe å si for utviklingen av skytespill... Jeg kan selvsagt ta feil men det er ihvertfall min mening om akkurat det.

Lenke til kommentar

Bare et sånt lite spørsmål angående følgende setning;

"Halo har hatt enorm innverknad på skytespel"

 

Det jeg lurer på er på hvilken måte har Halo hatt en enorm påvirkning på FPS'? Om vi begrenser oss til konsoll så er jeg enig i at Halo har lagt mange brosteiner for FPS men på det generelle grunnlag så er jeg nokså uenig i at Halo egentlig har hatt noe å si for utviklingen av skytespill... Jeg kan selvsagt ta feil men det er ihvertfall min mening om akkurat det.

Tror det er du som tar feil her. Hvis ikke jeg nå tar feil så var både helsesystemet (helsen kommer automatisk tilbake om du venter litt, fremfor å måtte finne health packs), og muligheten til å bare bære 2-3 våpen om gangen, begge ting som Halo introduserte og som i dag er standard i nesten alle skytespill. Mulig det var andre ting og som jeg ikke kommer på, ettersom jeg bare har spilt Halo på PC.

Lenke til kommentar

Bare et sånt lite spørsmål angående følgende setning;

"Halo har hatt enorm innverknad på skytespel"

 

Det jeg lurer på er på hvilken måte har Halo hatt en enorm påvirkning på FPS'? Om vi begrenser oss til konsoll så er jeg enig i at Halo har lagt mange brosteiner for FPS men på det generelle grunnlag så er jeg nokså uenig i at Halo egentlig har hatt noe å si for utviklingen av skytespill... Jeg kan selvsagt ta feil men det er ihvertfall min mening om akkurat det.

 

 

Jeg anbefaler å lese denne i tillegg lese komentarene så skjønner du litt mer :D

 

http://www.gamasutra.com/view/feature/6365/a_decade_on_halo_charts_its_course.php

Lenke til kommentar

Bare et sånt lite spørsmål angående følgende setning;

"Halo har hatt enorm innverknad på skytespel"

 

Det jeg lurer på er på hvilken måte har Halo hatt en enorm påvirkning på FPS'? Om vi begrenser oss til konsoll så er jeg enig i at Halo har lagt mange brosteiner for FPS men på det generelle grunnlag så er jeg nokså uenig i at Halo egentlig har hatt noe å si for utviklingen av skytespill... Jeg kan selvsagt ta feil men det er ihvertfall min mening om akkurat det.

Tror det er du som tar feil her. Hvis ikke jeg nå tar feil så var både helsesystemet (helsen kommer automatisk tilbake om du venter litt, fremfor å måtte finne health packs), og muligheten til å bare bære 2-3 våpen om gangen, begge ting som Halo introduserte og som i dag er standard i nesten alle skytespill. Mulig det var andre ting og som jeg ikke kommer på, ettersom jeg bare har spilt Halo på PC.

 

Å bare kunne bære noen få våpen var det nok ikke halo som introduserte.

 

AtW

 

Så dette kommer kun til Xbox 360 og ikke PC? Skuffende vil jeg si, men forventet. Jeg skjønner begrunnelsen for å gjøre Halo spill xbox exclusive, men liker det svært dårlig, hadde vært bedre med en lett forsinket release...

 

Har det så mye å si? Kontra konkurrentene¨på PC var halo relativt middelmådig når det kom, i nå ti år senere...

 

AtW

Lenke til kommentar

Bare et sånt lite spørsmål angående følgende setning;

"Halo har hatt enorm innverknad på skytespel"

 

Det jeg lurer på er på hvilken måte har Halo hatt en enorm påvirkning på FPS'? Om vi begrenser oss til konsoll så er jeg enig i at Halo har lagt mange brosteiner for FPS men på det generelle grunnlag så er jeg nokså uenig i at Halo egentlig har hatt noe å si for utviklingen av skytespill... Jeg kan selvsagt ta feil men det er ihvertfall min mening om akkurat det.

Tror det er du som tar feil her. Hvis ikke jeg nå tar feil så var både helsesystemet (helsen kommer automatisk tilbake om du venter litt, fremfor å måtte finne health packs), og muligheten til å bare bære 2-3 våpen om gangen, begge ting som Halo introduserte og som i dag er standard i nesten alle skytespill. Mulig det var andre ting og som jeg ikke kommer på, ettersom jeg bare har spilt Halo på PC.

 

Å bare kunne bære noen få våpen var det nok ikke halo som introduserte.

 

AtW

 

Så dette kommer kun til Xbox 360 og ikke PC? Skuffende vil jeg si, men forventet. Jeg skjønner begrunnelsen for å gjøre Halo spill xbox exclusive, men liker det svært dårlig, hadde vært bedre med en lett forsinket release...

 

Har det så mye å si? Kontra konkurrentene¨på PC var halo relativt middelmådig når det kom, i nå ti år senere...

 

AtW

Halo var kanskje ikke først ute med å bare la deg bære to våpen, men det popolariserte denne spillmekanikken. Forresten, kan du nevne noen andre spill som kom før Halo der man bare kunne bære to våpen, utenom veldig taktiske skytespill som Rainbow Six.

 

Å si at Halo var relativt middelmådig i forhold til PC-konkurrentene er feil, spillet var veldig bra når det kom, og beviste at FPS hadde livets rett på konsoller. Det kom jo til PC seinere, og fikk god kritikk da også, noe det ikke burde ha fått dersom det var så middelmådig som du skal ha det til.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...