Gå til innhold

Wii U tok E3 med storm (3DS, DS, DSi, Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I følge IGN er den overraskende behagelig å holde, men jeg tror jeg vil prøve selv, før jeg er overbevist.

 

At Nintendo "tok E3 med storm" var kanskje litt voldsomt. Den nye dingsen var hakket mer interessant enn hva de andre hadde å by på, men ingen av dem var spesielt stormfulle, og Nintendo viste for få spill. Jeg satt og ventet på noen førstepartsspill til Wii U helt til Reggie gikk av scenen, og det plutselig var slutt.

Lenke til kommentar

Satt å så litt på bildene av kontrollern, den virket ikke spesielt behagelig når man er vandt med en dagens kontroller. Ser jo ut som en forvokst gameboy.

 

Nei, og å bruke den som "HUD" i vanlige spill virker helelr ikke så gunstig, det er en grunn til at man gikk vekk fra å måtte se nedover, og istedet fikk en HUD på forskjellige maskiner. Nemlig at man får infoen der man ser.

 

AtW

Lenke til kommentar

Haters gonna hate, and lovers gonna love.

Som en selvutnevt Nintendo-fanboy må jeg si at WiiU har trekk som jeg likte, og Zelda og Pokemon i HD gir meg frysninger (på en god måte).

Jeg kommer ikke til å kjøpe Vita, rett og slett fordi den ikke kommer til å ha noen spill jeg intresserer meg for. Det må alle akseptere, og folk må innse at dems egen mening er ikke lik alle andres.

Å dedikere noen vinner av E3 basert på journalistens meninger blir feil, synes jeg.

Vær så snill og hold dere objektive folkens.

Lenke til kommentar

Akkurat det med "vinner" av E3 er jo bare tull uansett. Nintendo fikk vist fram konsollen sin og er sikkert fornøyde med det, og Microsoft fikk dyttet masse kinect funksjonalitet i trynet på folk som vanligvis aldri ville giddi å sett noe på det. Det er ikke noe spesielt viktig for selskapene å være vinneren på en enkelt konferanse, de vil nok heller gjøre smarte valg som lønner seg i lengden.

Lenke til kommentar

Det som blir spennende å se nå er hvor kraftig denne maskinen er, den burde klare minimum samme grafikk som X360 og PS3 og gjerne endel hakk bedre. La oss si maskinen klarer enda mer en dagens konsoller og den kommer i 2012...PS3 og X360 kan drøye så lenge som 2013-2015 i verste fall.

CPU`en ligger et smalt trinn over PS3 og Xbox sin, men GPU´en er langt bedre enn begge to. Jeg kan ikke de tekniske dataene her, men det er det jeg har oppfattet hittil. 1080p er standardoppløsningen til WiiU og da er det klart at den vil være kraftigere enn de nåværende som gjerne ligger på 720p. Men om jeg kjenner Nintendo rett så vil de ikke pushe grafikken bare for å pushe den, det lar de tredjepartsutviklere gjøre. DICE har jo allerede sagt at Battlefield 3 vil/ville sett bedre ut på WiiU enn PS3/Xbox nettopp pga innmaten.

Lenke til kommentar

Det som blir spennende å se nå er hvor kraftig denne maskinen er, den burde klare minimum samme grafikk som X360 og PS3 og gjerne endel hakk bedre. La oss si maskinen klarer enda mer en dagens konsoller og den kommer i 2012...PS3 og X360 kan drøye så lenge som 2013-2015 i verste fall.

CPU`en ligger et smalt trinn over PS3 og Xbox sin, men GPU´en er langt bedre enn begge to. Jeg kan ikke de tekniske dataene her, men det er det jeg har oppfattet hittil. 1080p er standardoppløsningen til WiiU og da er det klart at den vil være kraftigere enn de nåværende som gjerne ligger på 720p. Men om jeg kjenner Nintendo rett så vil de ikke pushe grafikken bare for å pushe den, det lar de tredjepartsutviklere gjøre. DICE har jo allerede sagt at Battlefield 3 vil/ville sett bedre ut på WiiU enn PS3/Xbox nettopp pga innmaten.

 

 

Dette er jo meget spennende, en vil jo gjerne ha så bra grafikk som mulig når en spiller. Og en blir jo nesten til å vurdere å skifte leir til Wee U om grafikken blir bedre....ihvertfall til Microsoft og Sony slår på tromma og lanserer noe nytt. Jeg er ikke noe merke bevist eller fanboy om en vil kalle det...så jeg hadde nok glatt gått over til å kjøpe multi plattform spill til den da....

 

Får bare håpe den kommer tidlig 2012...

Lenke til kommentar
Hvor mange hopper da over til Nintendo for å oppleve den heftigste grafikken i dagens spill må en tro?

Omtrent ingen. De aller fleste bryr seg lite om grafikk.

 

Skal man tro ryktene/lekkasjene er den en ikke noe monster på ytelse, men allikevel en god del kraftigere enn X360 pg PS3. Time will show.

Hvis den kan kjøre 1080p uten problemer er den vel egentlig en god del kraftigere.

Lenke til kommentar

At Wii U har bedre grafikk i et år frem til Ps4 og nye Xbox kommer på banen er ikke akkurat et veldig bra fortrinn. Spørsmålet er vel heller om de kan få shippet nok konsoller på tiden mellom konsoll-releasene til å få en user base som får third party devs til å fokusere på WII U etter ps4 og xbox kommer ut.

 

At børsen reagerer negativt på informasjonen som kom ved e3 sier vel at WII U ikke tok E3 med storm.... :p

 

Jeg kjøper forøvrig konsollen ved launch om de gir ut en killer zelda tittel med hd grafikk. Holder for meg, men er skeptisk på en del av begrensningene som allerede er annonsert.

Så får vi se hvilke tjenester som leveres med selve konsollen, ikke kontrolleren.

 

Btw: 1080P er ikke noe å sikte mot. Det er hva en gjør med de ekstra pixlene som bestemmer om det er noe hardwaremonster eller ikke. 1080P med en sirkel er mindre krevende enn å rendere realtime zelda som ble vist, med player input.

 

Ps: Liker like så godt wii som ps3, så ikke noen fanboi, heller mer mot Nintendo om noe :p

Endret av AciD18
Lenke til kommentar
Hvor mange hopper da over til Nintendo for å oppleve den heftigste grafikken i dagens spill må en tro?

Omtrent ingen. De aller fleste bryr seg lite om grafikk.

 

 

Det er bare noe tull folk sier. Da trenger en jo ikke kjøpe seg neste generasjon av Xbox eller Playstation heller da...det er jo bare bedre grafikk. Og PC brukere behøver ikke å oppgradere lenger...grafikk er jo ikke viktig...

 

Hehe, så beklager det at grafikk ikke er viktig er noe folk sier når dem ikke har mulighet til å oppleve det bedre pga av såkalt fanboyisme eller penger til å oppgradere hardware i sin PC.

 

Men det er min mening, du skal selvf få lov å mene å tro akkurat hva du vil :)

Lenke til kommentar

Det som blir spennende å se nå er hvor kraftig denne maskinen er, den burde klare minimum samme grafikk som X360 og PS3 og gjerne endel hakk bedre. La oss si maskinen klarer enda mer en dagens konsoller og den kommer i 2012...PS3 og X360 kan drøye så lenge som 2013-2015 i verste fall.

CPU`en ligger et smalt trinn over PS3 og Xbox sin, men GPU´en er langt bedre enn begge to. Jeg kan ikke de tekniske dataene her, men det er det jeg har oppfattet hittil. 1080p er standardoppløsningen til WiiU og da er det klart at den vil være kraftigere enn de nåværende som gjerne ligger på 720p. Men om jeg kjenner Nintendo rett så vil de ikke pushe grafikken bare for å pushe den, det lar de tredjepartsutviklere gjøre. DICE har jo allerede sagt at Battlefield 3 vil/ville sett bedre ut på WiiU enn PS3/Xbox nettopp pga innmaten.

 

Er det bekreftet at den rendrer 1080p? På feks anand stor det bare 1080p-output.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det blir jo opp til spillskaperne å bestemme hvilken oppløsning de skal benytte.

Ps3 har 1080P men færreste games, om noen, rendres i det.

 

Kan den outputte 1080P, er det spillskaperne som styrer resten, om ikke Nintendo setter en policy på at alle spill MÅ ha 1080P.

Lenke til kommentar

Det som blir spennende å se nå er hvor kraftig denne maskinen er, den burde klare minimum samme grafikk som X360 og PS3 og gjerne endel hakk bedre. La oss si maskinen klarer enda mer en dagens konsoller og den kommer i 2012...PS3 og X360 kan drøye så lenge som 2013-2015 i verste fall.

CPU`en ligger et smalt trinn over PS3 og Xbox sin, men GPU´en er langt bedre enn begge to. Jeg kan ikke de tekniske dataene her, men det er det jeg har oppfattet hittil. 1080p er standardoppløsningen til WiiU og da er det klart at den vil være kraftigere enn de nåværende som gjerne ligger på 720p. Men om jeg kjenner Nintendo rett så vil de ikke pushe grafikken bare for å pushe den, det lar de tredjepartsutviklere gjøre. DICE har jo allerede sagt at Battlefield 3 vil/ville sett bedre ut på WiiU enn PS3/Xbox nettopp pga innmaten.

 

Mange skriver at CPU'en er et lite hakk bedre enn X360. Dette er noe folk antar fordi begge er IBM-PowerPC baserte, mens Wii U etter ryktet har en litt høyere klokkefrekvens (3.6 Ghz mot 3.2)

 

Dette mener jeg er missforstått. Nye PowerPC prosessorer (f.eks Power7) er mange ganger kraftigere enn Xenon prosessoren i XBOX360, selv om klokkefrekvensen og antall kjerner er likt. Vi vet ikke om CPU'en i Wii U er av ny eller gammel type, så vi vet egentlig ingen verdens ting om ytelsen.

Endret av Philber Desanex
Lenke til kommentar

Det blir jo opp til spillskaperne å bestemme hvilken oppløsning de skal benytte.

Ps3 har 1080P men færreste games, om noen, rendres i det.

 

Kan den outputte 1080P, er det spillskaperne som styrer resten, om ikke Nintendo setter en policy på at alle spill MÅ ha 1080P.

 

Greit nok, la meg reformulere. Er det bekreftet at den vil kunne rednre spill på x360-kvalitet på teksturer o.l i 1080p-oppløsning med samme eller bedre framerate og/eller at nintendos spill kommer til å rednres i 1080p?

 

AtW

Lenke til kommentar

Selve presentasjonen av Wii-U var rotete og mangelfull på informasjon. Det at de ikke kunne skrape frem en demonstrasjon som enkelt kunne forklare hvordan dette fungerte var skuffende, og hjalp ikke akkurat på forvirringen. LIKEVEL, etter å ha sett videoer, intervjuer og lest artikler som har vist mer om Wii-U virker konsollen uhyre spennende, og jeg gleder meg til å se mer.

 

tl;dr Presentasjonen sugde, konsollen virker veldig spennende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...