Gå til innhold

Test: HTC Wildfire S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du vil ringe til Finn skriver du for eksempel 3446
3466?

 

Når det kommer til batterilevetiden gjør Wildfire S det godt til tross for sin lille størrelse. Det er ikke noe superbatteri det er snakk om, men den holdt koken i cirka tre dager med forholdsvis aktivt bruk.

 

...

 

Batterilevetiden er absolutt god nok og vi kunne fint gå to til tre dager med et ganske aktivt bruk uten å måtte lade den. Dette er ikke veldig lenge for en smarttelefon, men det er mer enn godt nok tanke på hvor mye teknologi som sitter i telefonen og kan dra opp strømforbruket.

Holder den tre dager forholdsvis aktiv eller ganske aktiv bruk? Er batterilevetiden ikke super eller absolutt god nok? Og er ikke tre dager bruk nettopp hva man vil si er lenge for en smarttelefon?

 

I konklusjonen lister dere filmkamera, kamera og filmavspilling som hvert sitt minuspunkt, men høytaleren som det klages over på de tre foregående sidene nevnes bare som i en bisetning («Vi skulle ønske lyden under samtale kunne stilles enda høyere for de som kanskje ikke hører så godt.»). Var det ikke så ille allikevel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med wifi/3G/HDSPA på relativt mye så holder en Desire ca. et døgn med aktivt bruk, men med pro-versjonen av Juicedefender, UltimateJuice! så holder den gjerne i flere dager. Den setter skjermsparer raskere, skrur av wifi/3g når det ikke er noen overføringer og/eller skjerm er av osv.

 

Hva jeg prøver å poengtere er at en smarttelefon kan vare ganske lenge om man veit hvordan man bør utnytte batteriet.

 

2-3 dager uten å gå inn for det (eller aktiv bruk) er ganske bra med spør du nå meg.

Lenke til kommentar

Hvorfor skriver dere at "skjermen kunne vært litt større"? Det gir for det første ikke mening når dere skriver at skjermen er passe stor for sin prisklasse og at dere ikke har problemer med å navigere etc. på grunn av skjermstørrelsen. Det er ikke alle som vil ha en stor skjerm som tar opp hele lommeplassen.

 

større skjerm er ikke nødvendigvis bedre enn mindre skjerm. Ofte går det på preferanse. Om din(anmelderen) preferanse er stor skjerm bør ikke dette komme fram i anmeldelsen som et + eller - punkt.

 

Ellers takk for en fin artikkel :innocent:

Lenke til kommentar

Noen som har fått til å sende MMS med One Call og HTC Wildfire S? Hva har vi gjort feil?

 

Hei!

 

Vi har kjøpt en HTC Wildfire S. Denne fungerer mot internet og kan også motta MMS, men vi kan ikke sende MMS. Har lagt inn disse innstillingen og gjort som beskrevet uten at dette har hjulpet.

 

Fra Hjem-skjermen, trykk på meny-tasten

Velg innstillinger

Velg Trådløse nett

Velg Mobile nettverk

Sett på en hake ved Data roaming for å gi telefonen tillatelse til å bruke datatrafikk

Velg OK dersom du får en advarsel når du aktiverer data roaming.

 

Velg så "Navn på aksesspunkt"

Trykk på meny-tasten og velg gjennopprett til standard.

 

Trykk igjen på meny-tasten og velg Nytt APN.

Oppgi følgende informasjon: Navn: One Call Internet

APN-navn: internet

Mellomtjener:

Port:

Brukernavn:

Passord:

Tjener:

MMSC:

MCC: 242

MNC: 05

Godkjenning:

APN Type: default,supl

 

Trykk på Meny-tasten, og velg Lagre.

Tilbake i APN-oversikten skal du nå ha fått et nytt tilgangspunkt som heter "One Call Internet".

 

Trykk igjen på meny-tasten og velg Nytt APN.

Oppgi følgende informasjon:Navn: One Call MMS

APN-navn: mms

Mellomtjener:

Port:

Brukernavn:

Passord:

Tjener:

MMSC: http://mms.nwn.no

MMS Mellomtjener: 188.149.250.10

MMS port: 80

MCC: 242

MNC: 05

Godkjenning:

APN Type: mms

 

Trykk på Meny-tasten, og velg Lagre.

Tilbake i APN-oversikten skal du nå ha fått enda et tilgangspunkt som heter "One Call MMS".

Innstillinger for MMS og Internett på mobilen er nå satt opp korrekt.

Start telefonen på nytt for at innstillingene skal tre i kraft.

Lenke til kommentar

Noen som har fått til å sende MMS med One Call og HTC Wildfire S? Hva har vi gjort feil?

 

Vi har kjøpt en HTC Wildfire S. Denne fungerer mot internet og kan også motta MMS, men vi kan ikke sende MMS. Har lagt inn disse innstillingen og gjort som beskrevet uten at dette har hjulpet.

 

[...]

Kontakt din leverandør og/eller produsent (altså HTCs) supportavdeling. Dette er en såpass vanlig telefon, at om f. eks guiden ikke passer til akkurat denne, så burde uansett kundesupport være kjent med det eventuelle problemet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvordan er denne mot iPhone 3g?

Min kone kunne tenke seg en liten snerten HTC. Men hun synes min Sensation er for stor (forståelig). Hun har iPhone 3g fra før men synes den er litt treg til tider.

 

Noen som har noen formeninger?

Endret av KLB
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvordan er denne mot iPhone 3g?

Min kone kunne tenke seg en liten snerten HTC. Men hun synes min Sensation er for stor (forståelig). Hun har iPhone 3g fra før men synes den er litt treg til tider.

 

Noen som har noen formeninger?

 

Slenger meg på her, har også sett meg ut denne telefonen.

Her er iallefall en video av noen som bruker browseren:

http://www.youtube.com/watch?v=QQbd8-1lhVY

 

Ser ut som om den er greit responsiv iallefall på netteleseren...

Endret av bondegutt1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

HEi!Bra artikkel. Ser etter en telefon på denne størrelsen, finnes det noen alternativ? Finnes det kun "lav-budsjett" og "mindre gode" mobiler i denne størrelsen? Alle proffe mobiler er for digre etter min smak

 

Ang. denne mobilen: Hva vil det si at den ikke kan ta hd-spill og at flash er dårlig? Den kan jo ta angry-birds, er ikke det hd eller flash? Hva slags apps/spill/nettsider er det som ikke vil funke (eksempler?)?. Siden den er liten på mange måter, vil det være store begrensninger på hvor mange apps man kan ha før den er helt treg?

 

Har kun erfaring med iphone når det gjelder slike "apps"-mobiler...

 

 

Jeg har som dere skjønner ikke peiling på mobil og data, men håper noen kan svare på mine dumme spørmål ;)

Lenke til kommentar

Har hatt denne mobilen i to måneder eller noe sånt nå, å jeg er sprudlende fornøyd! Jeg synes også andre smart-telefoner er litt store (iallefall Sensation og Galaxy S2)

 

Jeg skjønner ikke hva du mener med at den ikke kan ta hd-spill? .. Jeg har kunnet spille alle spill jeg har ønsket hittil iallefall. Det er ikke begrensninger på hvor mange apps den kan ha før den blir treg etter hva jeg har skjønt (min er nesten fyllt opp, ingen treghet).

 

Anbefales

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei,

Damen min har en slik tlf som dette og hun har to problemer:

1. Søsteren hennes vil den "ringe til utlandet" på (vil ringe til +46).

Vi har prøvd å sette "hjemme" til Norge, samt redigere henne til +47. Men problemet er at den husker +46 fra tidligere.. Vet noen om man kan overstyre dette?

 

2. Faren hennes klarer ikke ringe til den telefonen, han havner rett på personsvar.

Vi har sjekket at hun ikke ved uhell har lagt han til i blokker anrop. Han hører ingen ringing så vidt jeg vet, bare havner rett på personsvar.

 

Når hun tok simkortet over i en gammel nokia, kunne han ringe.

 

Vet noen råd? Ps. den er oppdatert med siste android..

Jada, jeg vet man kan prøve en fabrikkreset, men jeg tenkte i tilfelle noen andre har erfaring med det samme, kan det være greit å få tips :p

 

ps. er selv erfaren androidbruker, men kan jo være jeg har oversett noe.. (har vært inne på hjemmeringing-funksjonen og satt riktig land, samt kontaktene ligger på tlf/google, ikke simkortet).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...