Gå til innhold

De 5 beste eventyrspillene akkurat nå (DS, Mac, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Jeg blir nesten skremt av meg selv og hvor provosert jeg blir når jeg leser en artikkel der Heavy Rain blir løftet opp som et av de store eposene innenfor den moderne spillverdenen og sjangeren "eventyrspill".

 

De rippa jo trossalt bare Deadly Premontion :D

Virkelig? Pussig at de ble lansert i samme måned.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg blir nesten skremt av meg selv og hvor provosert jeg blir når jeg leser en artikkel der Heavy Rain blir løftet opp som et av de store eposene innenfor den moderne spillverdenen og sjangeren "eventyrspill".

 

De rippa jo trossalt bare Deadly Premontion :D

Virkelig? Pussig at de ble lansert i samme måned.

 

Overhode ikke. Det passer faktisk perfekt sammen med hvordan Heavy Rain hadde en tendens til å bli utsatt etter at Deadly Premonition.

 

Om vi faktisk skal gå enda dypere inn i saken, dog via en liten digresjon, så vill jeg gjerne legge til at DP klarer seg utrolig selv når man ikke sammenligner det med Heavy Rain (Ja, jeg vet at jeg gjorde det selv, men hør meg ut) Heavy Rain er en platt historie som er treg og ikke vekker andre følelser enn en trang til å skyte seg selv i tryne. I tillegg har man alt om hvordan det skulle være så utrolig revolusjonerende. "Vi tok gaming til det neste steget", yeah right. Det var jo bare en lang quick time event seanse. Kom igjen. Hvem er det som faktisk liker QTE?

 

Mens DP derimot var en ren interaktiv reise gjennom Twin Peaks. Nuff said.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg blir nesten skremt av meg selv og hvor provosert jeg blir når jeg leser en artikkel der Heavy Rain blir løftet opp som et av de store eposene innenfor den moderne spillverdenen og sjangeren "eventyrspill".

 

De rippa jo trossalt bare Deadly Premontion :D

Virkelig? Pussig at de ble lansert i samme måned.

 

Overhode ikke. Det passer faktisk perfekt sammen med hvordan Heavy Rain hadde en tendens til å bli utsatt etter at Deadly Premonition.

 

Om vi faktisk skal gå enda dypere inn i saken, dog via en liten digresjon, så vill jeg gjerne legge til at DP klarer seg utrolig selv når man ikke sammenligner det med Heavy Rain (Ja, jeg vet at jeg gjorde det selv, men hør meg ut) Heavy Rain er en platt historie som er treg og ikke vekker andre følelser enn en trang til å skyte seg selv i tryne. I tillegg har man alt om hvordan det skulle være så utrolig revolusjonerende. "Vi tok gaming til det neste steget", yeah right. Det var jo bare en lang quick time event seanse. Kom igjen. Hvem er det som faktisk liker QTE?

 

Mens DP derimot var en ren interaktiv reise gjennom Twin Peaks. Nuff said.

Har ikke spilt noen av dem siden de ikke interesser meg, men skjønner egentlig ikke hva du mener. Spillene ble lansert samtidig, men likevel mener du at det ene kopierer det andre. Det skjønner du vel er umulig?

Lenke til kommentar

Har ikke spilt noen av dem siden de ikke interesser meg, men skjønner egentlig ikke hva du mener. Spillene ble lansert samtidig, men likevel mener du at det ene kopierer det andre. Det skjønner du vel er umulig?

 

 

Spillutvikling, som med alle andre former for kreative kreasjoner, er sjeldent en lukket prosess. Selvsagt er det ikke umulig for skaperne bak Heavy Rain å plagiere elementer fra Deadly Preminition mens spillene blir utviklet. Det skjønner du vel er mulig?

 

Og siden jeg er for lat til å skrive mer selv, slenger jeg inn en partisk kilde ved å sitere følgende fra Destructoid.com sin artikkel: ""Deadly Premonition is blatantly better than Heavy Rain""

 

"Heavy Rain plagiarizes Deadly Premonition:

 

Deadly Premonition was originally called Rainy Woods. This is because the main plot involves a serial killer who strikes when the rain falls. Sound familiar? Of course it does, because Quantic Dream copied Deadly Premonition like a stupid child who keeps peeking over the shoulder of the smartest kid in class. Both games are thrillers which feature FBI agents tracking down a killer. Both games feature quick-time-events. Both games offer choices to the player. Both games have PS2-era graphics. The list of suspicious similarities grows ever larger. The only difference between the games is that Deadly Premonition isn't a pile of fucking shit, which is obviously what we think Heavy Rain is because we gave it a 7, known to all as the lowest review score a game can receive.

 

Is it mere coincidence that Heavy Rain was released on the same day as Deadly Premonition? No, friends, it is not. It's obvious that Quantic Dream was just watching Deadly Premonition and copying everything it did. Both games have seen huge delays and it's clear that Heavy Rain's postponements were just to keep in time with Deadly Premonition, so that Quantic Dream could rip it off at every stage of development. It's not just convenient that Heavy Rain happened to release at the same time as Deadly Premonition. It's downright incriminating."

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...