Jump to content
Sign in to follow this  
Joachim_F

Her er 10 retroskatter på nettet (PC)

Recommended Posts

Så mange gode minner! Under a killing moon var mitt aller første PC spill. Så en anmeldelse i Vi Menn og måtte bare prøve det. Har det fortsatt i samlinga mi sammen med Indiana Jones: The fate of Atlantis, Quake og Duke Nukem 3D.

Mange godsaker her ja. MoO'ene kan jo (sammen med MoM) aldri avinstalleres!

Begynner å nærme seg tiden for en ny Torment runde også. Har egentlig alltid satsa på wizard i endgame, kanskje jeg skal ta en frekkis og kjøre rogue hele veien neste gang. :p

(Skulle også funnet HoMM3 cd'en min og prøvd Wake of Gods en gang, se om det er noe fart i den.)

Annonse

Jeg spiller Fate Of Atlantis med "Scummvm" på mobilen, digger det programmet! Har også orginalen på disketter i eske stående i hylla, sammen med Monkey Island 1 og 2 :)

Edited by chairgame

God artikkel :)

Personlig ville jeg nok heller valgt Gabriel Knight 2 i stedet for "Under a killing moon" i FMV-sjangeren, men de er gode spill begge to.

Apropo spaceshooters, er det noen som husker "Tachyon: The Fringe"? Det har Bruce Campbell i hovedrollen. Det er den difinitivt beste spaceshooteren jeg noen gang har spilt. Jeg spilte det hos en kompis da jeg var yngre, og siden den gang har jeg letet etter det i 7 år før det endelig kom på steam. Det anbefales på det sterkeste. (i alle fall hvis du liker Campbells mannssjovinistiske one-linere og morsomme dialoger/monologer)

Hva driver teknettverket med ? først så poster teknofil en artikkel med 5 retro spill gode som gull, så poster gamer.no samme artikkel men med 5 flere retro spill ?

Unødvendig

Apropo spaceshooters, er det noen som husker "Tachyon: The Fringe"? Det har Bruce Campbell i hovedrollen. Det er den difinitivt beste spaceshooteren jeg noen gang har spilt. Jeg spilte det hos en kompis da jeg var yngre, og siden den gang har jeg letet etter det i 7 år før det endelig kom på steam. Det anbefales på det sterkeste. (i alle fall hvis du liker Campbells mannssjovinistiske one-linere og morsomme dialoger/monologer)

Tusen takk for påminnelsen om Tachyon: The Fringe! Har gått rundt i ukesvis nå og tenkt på hva pokker det spillet het igjen. Husker hvor oppslukt jeg var av det som elleveåring, og at det var en medvirkende årsak til at jeg i det hele tatt gadd å lære meg engelsk. Kongespill!

Heroes of Might and Magic III :love:

Fortsatt det beste strategi/taktikeri spillet jeg noengang har spilt. Det sier jo kanskje mest om meg..

De som liker/likte Freespace 2 kan spille Black Prophecy. Det er et fullstendig GRATIS MMO som tilbyr kule romkamper med fantastisk grafikk. Som i Freespace 2 er det fokus på kamp og ikke handel osv.

Edited by Khogn

Hva driver teknettverket med ? først så poster teknofil en artikkel med 5 retro spill gode som gull, så poster gamer.no samme artikkel men med 5 flere retro spill ?

Unødvendig

Etter sammenslåingen av Mediehuset Digital og Tek-nettverket til Mediehuset Tek har Teknofil blitt omprofilert til en samleside for kortere versjoner av en del av artiklene fra nettverket. Så også i dette tilfellet.

Hvorvidt det gir mening får bli en annen diskusjon. :-)

master of orion 2 er eit spill eg ønsker at spill produsenter ser nøyere på når dei skal lage rom spill innen strategi, og ikkje bare space station mass small ships pew pew

goblin serien, monkey island er 2 retro spill eg savner men ellers konge;)