Gå til innhold

Junifest 2011 – bareanton – Retrohip?


Anbefalte innlegg

Dagens nærmer seg det ultimate innen retrohipkategorien, skulle jeg mene. For ytterligere hipsterpoeng må bilder være skjevere, en underlig tekst på rammen hadde også gjort seg.

 

Synes ellers portrettet fra den 3. og den psykedeliske første dagen gjør seg godt. Fuglebildet er fint, men der foretrakk jeg nok variantene dine uten retromikkmakk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I går ble en lang dag i forbindelse med jobb. Gårsdagens bilde ble da slutten på en treretters.

 

7.juni

post-195799-0-50525000-1307555558_thumb.jpg

 

Hva gjør man når man våkner med litt vondt i hode og kikker ut hotellvinduet og ser rett på et cruise ship som er høyere enn hotellet. Man tar en kraftig frokost og går ut i gata for å gjøre som cruise turistene. En times vandring rundt med mobilen som kamera så er man klar for en ny dag med jobb.

 

8.juni

post-195799-0-30880300-1307555577_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ja jeg har flere kreative spesielle nødløsninger på lager for de dagene det er knapt med tid, målet er et bilde hver dag uansett om jeg har tid til det eller ikke.

:!:

Bra innstilling, akkurat slik tenker jeg også...når man har startet på noe, bør man fullføre best mulig :!:

Lenke til kommentar

15. morsomt, men 14. liker jeg. Jeg er i ansiktsmodus for tida, og dette (selv-)portrettet syns jeg det var noe ekstra over, fascinerende. Fint at nok av hånden er med, selv om nesten alt annet er borte :yes:

 

Takk takk, du skal ikke se vekk fra at det dukker opp et lignende selvportrett seinere i festen. Det er en del jeg ønsker å prøve, men den kvelden ble det litt for seint.

Lenke til kommentar

Jeg har Canon 60D. På det går det faktisk an å legge på kreative filter på bilder. Så fredagens og lørdagens bilde er rett fra kamera med ToyCamera filter.

 

Jeg ser at denne utfordringen har fått meg ut å ta bilder, men jeg merker at jeg ikke velger ut de beste bildene til festen. Enkelt og greit, jeg ønsker ikke å ødelegge de beste bildene med retroeffekter. Ja jeg vet at det går an å ha flere versjoner, men jeg klarer bare ikke ta det beste bilde jeg har tatt en dag og så legge på idiotiske effekter.

 

17.juni

post-195799-0-36852600-1308474801_thumb.jpg

 

18.juni

post-195799-0-23481200-1308474824_thumb.jpg

 

Dagen i dag skal brukes på familieselskap. Skal ikke se vekk fra at modellen som ble brukt den tredje denne måneden, dukker opp igjen som dagens bilde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tippet først at det var en rose i spoileren den 16., men får ikke det til å stemme. Kjeften til en alien du har i kjelleren?

 

Lurte på når du oppdaget morsomhetene til 60D :)

 

Jeg er ikke sikker på om jeg vil kalle de tulle-effekter; ekstreme effekter passer bedre, tror jeg. Jeg lurer på om du angriper problemstillingen litt feil når du sier at du ikke vil ødelegge dine beste bilder med slike effekter. Målet må vel være å finne motivene som passer slike effekter? Den 12. er vel et eksempel på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker på om jeg vil kalle de tulle-effekter; ekstreme effekter passer bedre, tror jeg. Jeg lurer på om du angriper problemstillingen litt feil når du sier at du ikke vil ødelegge dine beste bilder med slike effekter. Målet må vel være å finne motivene som passer slike effekter? Den 12. er vel et eksempel på det.

+1

 

Jeg satt og tenkte på det samme da jeg leste det avsnittet jeg og. Jeg liker best nokså nøytralt behandlede bilder, men noen motiv- effektkombinasjoner fungerer bedre enn andre, så lek med de beste bildene - det er trolig de som tåler miss- eller behandlingen best. Og de er de som på en måte kan være den beste målestokken på når effekten faktisk kan brukes på en god måte.

 

Fulgleskvalpet med samtlige både ender og tjelder i samme retning og med hodet motsatt vei, det er jo helt fantastisk. :D

Lenke til kommentar

 

Fulgleskvalpet med samtlige både ender og tjelder i samme retning og med hodet motsatt vei, det er jo helt fantastisk. :D

 

Takk takk, det var heldigvis ikke et av bildene som var ødelagt av gårsdagens bilder. Jeg skal ta det du og Tomsi sier til meg og prøve tenke litt mer positivt.

 

Som jeg har nevnt i chattetråden så har jeg hatt litt rot med kamerainnstillingene, så en god del av bildene som ble tatt i går og alle bilder tatt i dag er i prinsippet ubrukelige.

 

Dermed blir det et mobilbilde i dag, som jeg tok mens jeg kjedet meg tidligere i dag.

 

19.juni

post-195799-0-67467900-1308513659_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...