Gå til innhold

Hva er dette mon tro?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi det er riktig, engelsk setter ikke sammen ord som på norsk.

 

Det forandrer ikke på det faktum at det heter megapixel og ikke mega pixel ;)

 

Det er ikke slik at alle ord som består av to ord ikke settes sammen på engelsk. For å ta et annet eksempel så heter det typewriter og ikke type writer.

Lenke til kommentar

Eller hva men ENDA en kopi av Apple's iPhone?..

Japp, og ALLE skytespel til dags dato er blåkopi av Doom.

 

Da snakker vi i såfall Wolfenstein 3D, eller eventuelt Maze War om man skal dra den virkelig langt.

 

Men ja, mobiltelefoni er utelukkende en gradvis utvikling, og i motsetning til hva mange eplefolk tydeligvis tror er apple et av det selskapene som i størst grad har plukket opp teknologi fra andre. De har riktig nok lyktes der andre ikke har lyktes i like stor grad, mye takket være et fancy og lett brukergrensesnitt, men i grunnen har de ikke komme med mye nytt.

 

Forøvrig kopierte apple fra creative når de laget det første brukergrensesnittet til iPod. Saken endte i retten og apple måtte betale.

Lenke til kommentar

Eller hva men ENDA en kopi av Apple's iPhone?..

Japp, og ALLE skytespel til dags dato er blåkopi av Doom.

 

 

Nå var det strengt tatt nokia som kom med første touchdevicen, om jeg husker rett... then again, DIGAen hadde SMS. Men det hadde jo forsåvidt på en måte ICQ og back in the day. Og så var det jo brevduer...

Lenke til kommentar

Eller hva men ENDA en kopi av Apple's iPhone?..

Japp, og ALLE skytespel til dags dato er blåkopi av Doom.

 

 

Nå var det strengt tatt nokia som kom med første touchdevicen, om jeg husker rett... then again, DIGAen hadde SMS. Men det hadde jo forsåvidt på en måte ICQ og back in the day. Og så var det jo brevduer...

Tror mer det var HTC Touch som var den første touch mobilen, men touchdevice tror jeg var Microsoft fordi jeg har hørt masse om at microsoft var først ute med touchscreen etc.

Lenke til kommentar

Eller hva men ENDA en kopi av Apple's iPhone?..

Japp, og ALLE skytespel til dags dato er blåkopi av Doom.

 

 

Nå var det strengt tatt nokia som kom med første touchdevicen, om jeg husker rett... then again, DIGAen hadde SMS. Men det hadde jo forsåvidt på en måte ICQ og back in the day. Og så var det jo brevduer...

Tror mer det var HTC Touch som var den første touch mobilen, men touchdevice tror jeg var Microsoft fordi jeg har hørt masse om at microsoft var først ute med touchscreen etc.

Om det var en HTC, var det i så fall en Qtec, som de kalte seg før.

 

Jeg tror forøvrig det var en HP iPAQ som var først ute med touch mobiltelefon. Derimot var Apple først ute med touchtelefon. Denne stammer fra 1983! :)

 

http://1.bp.blogspot.com/-TZDMHwYnHkE/TY-nGddhk9I/AAAAAAAAAfQ/UtfBCXETWc8/s1600/first-touchscreen-phone.jpg

Endret av bellduck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...