Gå til innhold

Made in North Korea


Anbefalte innlegg

Dette bildet fikk meg til å le:

 

tumblr_llroquQmlF1qewv1lo1_500.jpg

 

Liker spesielt de tre personene som sitter og stirrer i veggen i bakgrunnen. Når jobben din er å sitte halvmeteren unna en vegg og stirre i den hele dagen, da ler du ikke :p

 

Ja, jeg lurte fælt på denne også. Tror du det er meningen det skal være en slags mockup av et stort kontrollsystem? Det ser bare ut som bilder som henger på veggen... =P

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Desto raskere man får veltet regimet, jo bedre. Om de må ofre den gamle koreanske kulturen, så er det i mikroskopisk offer i forhold til de umenneskelige forholdene som er i PRK. Dessverre så er det kun fokus på PRK, når de truer med bruk av atomvåpen. Når det er masse konflikter i de arabiske landene, så vil det ta lang tid før Vesten bryr seg noe mer.

Det er stor forskjell på å skifte ut regimet og å pumpe inn vestlige standarder over natten.

Lenke til kommentar
De har vel så vidt jeg vet ingen ambassade her i Norge, så det må vel være en eller annen Nordkoreansk forening feks.

Nord-Korea har ikke ambassader. De har fullstendig stengt alle grenser for egne innbyggere. Kun innreiste turister får slippe ut. Alle turister får tildelt sin assistent som hele tiden skal passe på at de ikke gjør noe ulovlig som f.eks å ta bilder eller prate med folk. Liker ikke regimet det turisten gjør, sier, hvor han går osv så blokkeres han fra å fortsette. En hver regimekritisk kommentar er strengt forbudt og kan føre til fengsel og/eller forvaring inntil utsendelse.

Nord-Korea har selvsagt ambassader, de har f.eks. en ambassade i Stockholm. Og turister har lov til å ta bilder, men kameraet kan fort bli gjennomsøkt og bilder slettet.

 

Noen av de som prøver å rømme overlever. De møter en verden de aldri har sett maken til. Nord-Koreas innbyggere er nemlig totalt avskjermet fra omverden. De har aldri sett et sekund utenlandsk TV, lest et ord som kommer fra utenfor landet eller hørt utenlandsk radio. Jeg tviler på at det er noe mer enn et tosifret antall borgere i landet som noen gang har hørt om Internett. Alt de har hørt og vet er regimets propaganda og hvordan de må tilbe sin leder som gud eller dø.

Tjatjo, landsbyer langs grensa til Kina har noe kontakt med landsbyer på andre siden av grensa. Både mennesker, informasjon og varer krysser grensa der.

 

For all del, Nord-Korea er avsperret og sprøtt, men graden av avsperrethet blir ofte overdrevet noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg lurte fælt på denne også. Tror du det er meningen det skal være en slags mockup av et stort kontrollsystem? Det ser bare ut som bilder som henger på veggen... =P

 

-Stigma

Det er ikke dukker da? Han i front ser ihvertfall ut som en dukke.

 

De fleste Nord koreanere ser sånn ut. Man blir sånn når man har blitt hjernvasket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man bør ikke gå glipp av en titt innpå Nord Korea's hjemmesider.

The Democratic People's Republic of Korea (DPRK) laugh.gif

Så latterlig! Virker som det kun er diktaturstater som bruker demokrati og folk i navnet sitt. Synes det er så idiotisk. Skal det være et forsøk på å lure noen? Alle vet jo at dette ikke er tilfelle.

Lenke til kommentar

Dette bildet fikk meg til å le:

 

tumblr_llroquQmlF1qewv1lo1_500.jpg

 

Liker spesielt de tre personene som sitter og stirrer i veggen i bakgrunnen. Når jobben din er å sitte halvmeteren unna en vegg og stirre i den hele dagen, da ler du ikke :p

Kan være vi snakker om ett kraftverk eller noe, og at dem folka passer på at ting ikke går ut av kontroll.

Lenke til kommentar

Man bør ikke gå glipp av en titt innpå Nord Korea's hjemmesider.

De har sinnsykt nok en Norsk versjon også http://www.korea-dpr.com/users/norway/

Tenkte å skrive en god kommentar på en av nyhetene han hadde skrevet, så jeg trykket på "Add a comment", men fikk bare opp "Det er ikke mulig å legge til kommentarer. Se kontaktinformasjon for mer informasjon."

 

Og jeg som trodde Nord-Korea var et fritt land hvor jeg kunne ytre mine meninger. :(

Lenke til kommentar

Krigen er ikke formelt over mellom Nord og Sør Korea. Sør Korea er backet opp av Amerikanerne som håndhever handelsblokkaden (med FN i ryggen). Skjønner godt dem er forbanna når de blir hold nede i steinalderen av en krigsblokkade som har pågått i over 60 år som har rot i en enda lengre konflikt.

 

Gi faen i den blokkaden og la Nord+Sør-Korea (med Kina som ordensinstans) ordne ut selv. Så går det seg til der som alle andre steder. USA(FN) har hvertfall ikke noe der å gjøre untatt å igle opp mer bråk.

 

Koreanere er veldig flinke innen elektroisk industri og jeg er sikker på at Nord Korea hadde kunne lyktes veldig bra der hvis de fikk en sjanse.

Lenke til kommentar

Man bør ikke gå glipp av en titt innpå Nord Korea's hjemmesider.

The Democratic People's Republic of Korea (DPRK) laugh.gif

Så latterlig! Virker som det kun er diktaturstater som bruker demokrati og folk i navnet sitt. Synes det er så idiotisk. Skal det være et forsøk på å lure noen? Alle vet jo at dette ikke er tilfelle.

 

SSyns ikke du skal kimse av dette. De kanskje oppfatter sitt system som demokratisk til tross for at de bare har et parti å stemme på.

 

T.F.eks. her I vesten hvor vi 'tror' vi lever i et demokratisk samfunn fordi vi har lært av våre foreldre og på skolen at det er tilfellet. Men spør deg selv helt ærlig, når var DU med på å bestemme noe som helst? Joda du stemmer på det partiet som representerer dine meninger men en ender alltid opp med å kjøpe katta i sekken fordi det ikke fins et parti som er 100% enig med deg. Da vil alle sitte med sitt eget parti hvis det skulle vært sånn.

 

Så folkeavstemining er det eneste reelle demokratiske metode og med dagens nett-id systemer skulle det være straight foreward å gjennomføre det også. Da kan vi kvitte oss med en masse dau-kjøtt på tinget da...

Lenke til kommentar

Man bør ikke gå glipp av en titt innpå Nord Korea's hjemmesider.

The Democratic People's Republic of Korea (DPRK) laugh.gif

Så latterlig! Virker som det kun er diktaturstater som bruker demokrati og folk i navnet sitt. Synes det er så idiotisk. Skal det være et forsøk på å lure noen? Alle vet jo at dette ikke er tilfelle.

 

SSyns ikke du skal kimse av dette. De kanskje oppfatter sitt system som demokratisk til tross for at de bare har et parti å stemme på.

 

T.F.eks. her I vesten hvor vi 'tror' vi lever i et demokratisk samfunn fordi vi har lært av våre foreldre og på skolen at det er tilfellet. Men spør deg selv helt ærlig, når var DU med på å bestemme noe som helst? Joda du stemmer på det partiet som representerer dine meninger men en ender alltid opp med å kjøpe katta i sekken fordi det ikke fins et parti som er 100% enig med deg. Da vil alle sitte med sitt eget parti hvis det skulle vært sånn.

 

Så folkeavstemining er det eneste reelle demokratiske metode og med dagens nett-id systemer skulle det være straight foreward å gjennomføre det også. Da kan vi kvitte oss med en masse dau-kjøtt på tinget da...

 

Slik kan det ikke bli da folket faktisk vil få makt, istedet for kun en illusjon av det.

Lenke til kommentar
De har vel så vidt jeg vet ingen ambassade her i Norge, så det må vel være en eller annen Nordkoreansk forening feks.

Nord-Korea har ikke ambassader. De har fullstendig stengt alle grenser for egne innbyggere. Kun innreiste turister får slippe ut. Alle turister får tildelt sin assistent som hele tiden skal passe på at de ikke gjør noe ulovlig som f.eks å ta bilder eller prate med folk. Liker ikke regimet det turisten gjør, sier, hvor han går osv så blokkeres han fra å fortsette. En hver regimekritisk kommentar er strengt forbudt og kan føre til fengsel og/eller forvaring inntil utsendelse.

 

Grensene er sperret med landminer, høyspentgjerder, bevæpnede vakter og en bred "dødsone" der vaktene har full oversikt dag og natt (lyskastere). Berlinmuren og konsentrasjonsleire var bare småtteri i forhold.

 

Noen av de som prøver å rømme overlever. De møter en verden de aldri har sett maken til. Nord-Koreas innbyggere er nemlig totalt avskjermet fra omverden. De har aldri sett et sekund utenlandsk TV, lest et ord som kommer fra utenfor landet eller hørt utenlandsk radio. Jeg tviler på at det er noe mer enn et tosifret antall borgere i landet som noen gang har hørt om Internett. Alt de har hørt og vet er regimets propaganda og hvordan de må tilbe sin leder som gud eller dø.

 

Ja, det er et sykt - sykt - sykt regime.

Det verste er, hvis en stakkar klarer å rømme landet så kan det gå utover familien hans/hennes som er igjen i Nord-Korea. Jeg unner bare en person å være slavearbeider i steinbruddene i Nord-Korea.

 

Generelt er Nord-Koreanerne det folkeslaget i verden jeg syns mest synd på. Som en religiøs sekt må de tilbe "Den store lederen". Ett lite feiltrinn kan bety noe som i praksis er dødstraff. Mange gode dokumentarer på youtube, oppfordrer alle til å søke, se og dømme selv. De dokumentarene som intervjuer folk som har rømt fra regimet gir størst inntrykk på meg. Jeg syns det ikke er morsomt lengre å "disse" situasjonen landet er i med tanke på helse/medisin, frihet og teknologi.

Lenke til kommentar

Man bør ikke gå glipp av en titt innpå Nord Korea's hjemmesider.

The Democratic People's Republic of Korea (DPRK) laugh.gif

Så latterlig! Virker som det kun er diktaturstater som bruker demokrati og folk i navnet sitt. Synes det er så idiotisk. Skal det være et forsøk på å lure noen? Alle vet jo at dette ikke er tilfelle.

 

SSyns ikke du skal kimse av dette. De kanskje oppfatter sitt system som demokratisk til tross for at de bare har et parti å stemme på.

 

T.F.eks. her I vesten hvor vi 'tror' vi lever i et demokratisk samfunn fordi vi har lært av våre foreldre og på skolen at det er tilfellet. Men spør deg selv helt ærlig, når var DU med på å bestemme noe som helst? Joda du stemmer på det partiet som representerer dine meninger men en ender alltid opp med å kjøpe katta i sekken fordi det ikke fins et parti som er 100% enig med deg. Da vil alle sitte med sitt eget parti hvis det skulle vært sånn.

 

Så folkeavstemining er det eneste reelle demokratiske metode og med dagens nett-id systemer skulle det være straight foreward å gjennomføre det også. Da kan vi kvitte oss med en masse dau-kjøtt på tinget da...

Hadde du orka å sette deg ned etter en full arbeidsdag og gått over ørten og førti saker fra inn og utland som trengte en avstemming?

Lenke til kommentar

Kommunist dritt ! Nå logger folk statlig inntranett , står på kjermen at Stor Leder Kim Il Sung er beste leder noensine selvom stor leder lar folk dør av sultne , og de bruker penger og bistand fra andre Frihetland for å lage våpen og skaffe mat bare for soldater , ikke for barn . Regimer i Kina , nord Korea ,Vietnam og Kuba er Tyraner !

Lenke til kommentar

Man bør ikke gå glipp av en titt innpå Nord Korea's hjemmesider.

The Democratic People's Republic of Korea (DPRK) laugh.gif

Så latterlig! Virker som det kun er diktaturstater som bruker demokrati og folk i navnet sitt. Synes det er så idiotisk. Skal det være et forsøk på å lure noen? Alle vet jo at dette ikke er tilfelle.

 

SSyns ikke du skal kimse av dette. De kanskje oppfatter sitt system som demokratisk til tross for at de bare har et parti å stemme på.

 

T.F.eks. her I vesten hvor vi 'tror' vi lever i et demokratisk samfunn fordi vi har lært av våre foreldre og på skolen at det er tilfellet. Men spør deg selv helt ærlig, når var DU med på å bestemme noe som helst? Joda du stemmer på det partiet som representerer dine meninger men en ender alltid opp med å kjøpe katta i sekken fordi det ikke fins et parti som er 100% enig med deg. Da vil alle sitte med sitt eget parti hvis det skulle vært sånn.

 

Så folkeavstemining er det eneste reelle demokratiske metode og med dagens nett-id systemer skulle det være straight foreward å gjennomføre det også. Da kan vi kvitte oss med en masse dau-kjøtt på tinget da...

Hadde du orka å sette deg ned etter en full arbeidsdag og gått over ørten og førti saker fra inn og utland som trengte en avstemming?

Hadde du orka å sette deg ned etter en full arbeidsdag og gått over ørten og førti saker fra inn og utland som står på partiprogrammet og journalførte saker på ditt parti?

 

 

Fra spøk til alvor:

 

Hvorfor ikke? Da hvet jeg at det jeg driter i kan jeg ignorere men ting jeg finner viktig kan 'jeg' få være med på å bestemme! Så får det heller være opp til hver enkelt å bestemme hvor samfunnsengasjert de er...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...