Gå til innhold

Nye eventyr i gamle Persia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

CTRL+G lagrer spillet. Du kan ikke lagre før tredje brett tror jeg, og du har kun én lagrefil.

 

CTRL-L laster det lagrede spillet inn igjen, fra tittelskjermen.

 

CTRL-R sender deg tilbake til nettopp tittelskjermen.

 

Takk for det! Jeg husker at man kunne hoppe over en del brett, og få udødelighet, men disse kodene viste jeg ikke om. Nesten så jeg blir fristet til å sette meg ned med det igjen :)

Lenke til kommentar

Originale PoP var morsomt. Jeg var bare en liten kladd på den tida, så jeg hadde ikke sjans på tidsfristen, men en dag fant jeg ved en tlfeldighet ut av en bug som gjorde at klokka nullstilte seg. Da fikk jeg endelig runda det helt :)

 

Ellers er det artig å spille gamle spill. er der for tida også, pga dårlig PC. Men jeg har ikke gått _så_ langt tilbake i tid som deg. Begynte med HL- serien og nyere.

Litt irriterende at Thief, Deus Ex, Titan Quest m.fl. klikker hele tida eller ikke er spillbare.

Lenke til kommentar

Ellers er det artig å spille gamle spill. er der for tida også, pga dårlig PC. Men jeg har ikke gått _så_ langt tilbake i tid som deg. Begynte med HL- serien og nyere.

Litt irriterende at Thief, Deus Ex, Titan Quest m.fl. klikker hele tida eller ikke er spillbare.

 

En del eldre spill kan du jo f.eks. skaffe via GoG eller Steam (f.eks. Deus Ex), slik at du får versjoner som er oppdatert til å fungere med nyere operativsystemer og hardware. Burde ikke koste alt for mye heller - merker ofte at det blir billigere i lengden enn å bruke masse tid på å få fan-patches etc til å funke ordentlig. :-)

Lenke til kommentar

Spilte dette masse husker jeg. Husker og at jeg rundet det til slutt, men ikke hvordan. Som den umoralske javlon jeg var, jukset jeg sikkert. Faaaaaaaen! Må jeg spille det igjen bare for å bevise at jeg kan? Føler allerede frustrasjonen utvikle seg i den sorte dammen i hjernen min. Håper jeg har glemt det igjen til i morgen.

Lenke til kommentar

Husker godt Prince of Persia, eller bare Prince som vi kjente det som. Det var ett av de få spillene som fantes på datamaskinene når fattern jobbet i TBK. Jeg var gjerne med han på jobb en dag, og da var det stort om han skulle være på kontoret, for da kunne jeg bare spille Prince. Til slutt tok han en kopi og tok med seg hjem. Og når denne kopien ble kombinert med en SoundBlaster 1.0 var det stas i kjelleren. jeg husker også at jeg vare desto mer imponert over Prince 2 der grafikken var bedre, omgivelsene mer forskjellig og det til og med var spilt inn tale. Cassima!

Lenke til kommentar

Veldig enig dette med at mange nye spill er for lette, det tar bort en del av interessen. Ofte skal man kompansere med en "god" historie, men når historiene stort sett holder "Dis" nivå, så er det ikke så mye spennende tilbake.

 

Kult med spill som utfordrer hodet, teknikk og timing. Egentlig det spillkonsoller er best egnet til, spør du meg.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...