Gå til innhold

IPv6-dagen nærmer seg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her blir det IpV4, men spiller ikke så stor rolle hva OSet eller maskinen takler. IPV4 holder i lange baner her i huset til LAN bruk. Men når hverken ISPen i omerådet eller utstyret mitt støtter IPV6 (Må bruke annen firmware på ruteren.) så er jeg ikke så bekymret eller føler noe behov enda.

Lenke til kommentar

"World IPv6 day er den 8. juni 2011. Ingen problemer er i vente for deg med denne nettleseren fra denne lokasjonen.

Gratulerer! Du ser ut til å både ha fungerende IPv4- og IPv6-konnektivitet. Om en innholdsleverandør aktiverer IPv6, vil din nettleser koble seg opp med IPv6. Din nettleser foretrekker IPv6 fremfor IPv4 når den har valget (dette er som ventet).

 

Din DNS-tjener (muligens driftet av din ISP) ser ut til å ha tilgang til IPv6-internettet."

 

Resultat av min test. Test deg selv her:

http://test-ipv6.com/

 

 

BTW når skal tek.no-nettet få ipv6?

Lenke til kommentar

Hadde vært moro om man på 8 juni hadde blokkert hele IPv4 nettet, og lagt til "your ISP does not provide IPv6, and hence you are blocked. Enjoy your IPv6 day"

 

Like moro som da store deler av landet forleden var uten nett forleden ?

Da telenord kunder var uten telefon forbindelse og fly overvåkingen var rammet

 

Er det artig når hele verden får hikke.

 

Jeg vet ikke helt om jeg misforstod deg men man bør i hvertfall tenke seg litt om før man synes det er artig.

Uanset så vil det være veldig irriterende når ting ikke virker

Lenke til kommentar

Hadde vært moro om man på 8 juni hadde blokkert hele IPv4 nettet, og lagt til "your ISP does not provide IPv6, and hence you are blocked. Enjoy your IPv6 day"

 

Like moro som da store deler av landet forleden var uten nett forleden ?

Da telenord kunder var uten telefon forbindelse og fly overvåkingen var rammet

 

Er det artig når hele verden får hikke.

 

Jeg vet ikke helt om jeg misforstod deg men man bør i hvertfall tenke seg litt om før man synes det er artig.

Uanset så vil det være veldig irriterende når ting ikke virker

 

Det var vel mest for ironiens skyld da. Dog, ideen bak spøken hadde jo vært at forbrukerne ringte selskapene sine og spurte "hva er dette for noe tull" før en forbrukerhjulet hadde gitt oss fremskritt.

I virkeligheten ville aldri forbrukerne ha gjordt noe så radikalt eller fornuftig :(

tl:dr Spør: Ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...