Gå til innhold

Trailer: Modern Warfare 3 (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Når vi er inne på latterlige kommentarer ;) Se bold text. Og jo, de er så absolutt sammenlignbare. Det er jo det to største FPS spillene som er der ute. Og selv om MW har et høyere tempo har du nok ikke spilt BF:BC2 på små maps. Der skjer det mer enn på noe MW brett. Conquest på Oasis med to jevne lag er noe av det beste jeg vet. Bare non-stop action :D

 

Eller Arica Harbour, så lenge ingen kjører sniper all the way :p

 

Vi får se om dette blir ett kjøp for singelplayer delen, MP frister ikke, mulig jeg bare vil ha slutten på "Modern Warfare"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DICE har helt sikkert en god deal team ja, men DICE har også hatt flere prosjekter utenom BF2 i denne perioden (NFS, BF 1942/Vietnam, MoH). Tror du virkelig DICE har hatt et team jobbende med dette i flere år når du ser hva de har hatt fingrene sine i de siste årene. Jeg vil tro en veldig stor prosentandel av BF3 teamet er de som faktisk jobbet med BC2.

 

Jeg har aldri påstått at de ikke har gjort andre ting også, men poenget mitt er:

 

Utgivelse i forrige år er ikke synonymt med utviklingstid. Sikkert mange fra BC2 som jobber med BF3 ja.

 

Leser du i det hele tatt innlegget mitt? BF3 videoene som er visst kommer fra PC versjonen. Vi vet enda ikke hvor MW3 bildene er hentet, men ut fra tidligere presentasjoner fra IW er det nok trygt å tippe Xbox.

 

Ja, jeg leser innlegget ditt. Det er en grunn for at jeg skriver ett innlegg, og det er fordi alle uttalelser er relatert. Ikke knekk innleggene mine ned i slike små setninger, hvis du hadde lest gjennom først hadde du skjønt at det var begrunnet med hva jeg skrev under. Jeg innrømmer jeg plasserte avsnitt litt dumt.

 

Når ett spill blir primært utviklet til konsoll er det veldig tvilsomt at de oppdaterer grafikken noe særlig for PC, og fra tidligere utgivelser av Activision-IW er det nok trygt å tippe at de ikke gjør det (see what I did thar?). Som jeg sa i mitt forrige innlegg: Nye teksturer, modeller, effekter og forbedrete belysningsalgoritmer får de ikke til innen release. Det vi har sett i traileren er nok veldig likt det vi får i release.

 

Hvordan vet du at motoren ikke er oppgradert? Vi har sett en liten snutt av spillet, uten noen form for gameplay. IW har vært flink å utvikle motoren sin hele veien, og de har nok gjort det også denne gangen. Å kalle Frostbite 2.0 en ny motor er vel goså å ta hardt i. BC2 hadde tross alt Frostbite 1.5.

 

Jeg har aldri påstått at jeg visste det. Jeg har påstått at det er videreutvikling av den allerede eksisterende motoren, eller at de kjører på den samme builden som før. Dvs. en av de to, dermed vet jeg ikke. Det jeg vet derimot er at de har ikke hatt nok tid til å utvikle en ny motor på mindre enn ett år.

 

Nei, FrostBite 2.0 er ikke helt ny, men det er nesten en hel rewrite av virkelig viktige deler av motoren:

 

*Rewrite av grafikkmotoren

*Rewrite av fysikkmotoren

*Lagt til full 64-bit prosessorsupport

*Multithreading support opp til 8 tråder

*Droppet DirectX9 support og lagt til full support for DirectX11 (se punkt en)

 

Det der tar lang tid å utvikle, spesielt multithreading-support med så mange tråder.

 

IW har alltid satt FPS foran grafikk og levert alle CoD spill med 60FPS til konsoll. Battlefield serien har alltid rocket 30FPS. Jeg bryr meg ikke om grafikken er dårligere enn BF så lenge jeg flyter stabilt på 60 FPS.

 

Har du aldri vært borti gode grafikkmotorer du? Kjører du CoD4, MW2 eller Black Ops på en maskin som er litt svakere enn en konsoll er det nesten uspillbart. Faktisk, grafikkytelsen på PC når det gjelder CoD er faktisk latterlig dårlig når specs er det samme som Xbox 360. Motoren er optimalisert for konsoller, den ble portet til datamaskiner. Det er ikke prioritering av FPS.

 

Jeg vet ikke hva de har prioritert når det gjelder FrostBite 2.0, men inntrykket jeg får av punktene nevnt ovenfor er at det er PC-prioritet. Det kan til og med være de utvikler 2 separate motorer for PS3 og Xbox 360/PC (Xbox 360 kjører x86, så en veloptimalisert motor for x86 skal kjøre bra på Xbox 360 også).

 

EDIT: Når jeg tenker over det så lurer jeg på hvorfor du drar dette inn i en CoD vs. BF diskusjon. Det er ikke jeg særlig intressert i, mainly fordi jeg ikke bryr meg noe særlig om andre liker ett spill mer enn ett annet.

 

Være biased mot ett spill er rimelig dumt imo, det hjelper ikke vanlige individer på noen måte.

Endret av Kaymeerah
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei du, eg nærar meg 30 temmeleg kjapt. Men han skriv som ein prepubertal unge. Nokon må påpeike det. Det er heilt korrekt det siste du skriv. Dei skal tene pengar. At folk likar forskjellige ting er heilt sjølvsagt. Men nokre folk brukar nebb og klør for å forsvare 'sitt' spel - blir berre for dumt.

 

Da må jeg unnskylde for en litt forhastet konklusjon når jeg har bare lest to innlegg fra deg i utgangspunktet. Trekker tilbake utsagnet mitt.

 

Jeg vet ikke hva noen av dere skriver til vanlig, så jeg har ingen planer om å involvere meg mer i deres "krig".

 

Noe som slår meg er at du er enig i at FIFA er utgivelse etter utgivelse uten noe nytt, enda gleder du deg til MW3, og har ikke svart på hva som er nytt i MW3 heller.

 

Kan du forklare hva som vil være nytt?

Eg har ikkje noko som helst obligasjon til å forklare deg kva som er nytt. Elles så veit eg, som alle andre, særs lite. Det kan væra mykje, det kan væra lite. Men for meg, så var oppskrifta dei brukte i MW1 og MW2 heilt super, noko FIFA mest sannsynleg er for dei millionane som kjøper det år etter år. Eg øynar moglegheiter, men har ikkje behov for noko store forandringar. Dei kan sjølvsagt legge litt meir fokus på sikkerhet rundt spelet, så me slepp så mykje hacking.

 

 

Her misforstår du. Han hevdar mykje. Eg gjekk ikkje inn i spesifikke ting, då eg ikkje er noko fan av å kaste bort tida mi. Det er berre å lese innlegga.

 

Nei du, eg nærar meg 30 temmeleg kjapt. Men han skriv som ein prepubertal unge. Nokon må påpeike det. Det er heilt korrekt det siste du skriv. Dei skal tene pengar. At folk likar forskjellige ting er heilt sjølvsagt. Men nokre folk brukar nebb og klør for å forsvare 'sitt' spel - blir berre for dumt.

Er ikke så imponert over din skrivemåte heller herr Optimus. Ikke rart en tror du er 15 år gammel. Sier ikke at jeg har vært så flink til å uttale meg heller.

Men nok om det.

Kva du er imponert eller ikkje over held eg knusande likegyldig til. Men det er fritt fram å sitere meg på ting du er lite imponert over. Så skal eg svara etter beste evne.

 

 

Har dere hørt om ordtaket "never change a winning team"? hvorfor skal cod serien endres når det er så sinnsykt mange kjøpere?

Nei, hva er vitsen med disse farge-tvene egentlig?

Hehe, den var fin. Flirte litt. Men, i all alvorlegheit; Don't fix it if it ain't broken. Riktignok hadde MW2 sine problem - men det var på longt nær noko gamebreaker for meg.
Lenke til kommentar

MW3 er jo allerede stemplet som dritt, de har ikke funnet opp en dritt nytt! Kjører på i samme gamle stilen, det er jo helt tydelig av traileren og den info som er tilgjengelig. Kommer bare til og lansere mer av den samme dritten i tiden framover :) Søppel! Greit at mange syns det er moro, og skal ikke sammenligne det med noen andre spill, men problemet er at det er spillhistoriens kanskje største melkeku, og den melka som kommer er surere enn noengang!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å gi ut ett spill ett år etter man gir ut ett annet spill betyr ikke at BF3 har kun vært i utvikling i ett år. Når de kommer rullende ut med ny motor, så burde det i seg selv være bevis på at de har brukt lengre tid. DICE har mange utviklings-lag.

DICE har helt sikkert en god deal team ja, men DICE har også hatt flere prosjekter utenom BF2 i denne perioden (NFS, BF 1942/Vietnam, MoH). Tror du virkelig DICE har hatt et team jobbende med dette i flere år når du ser hva de har hatt fingrene sine i de siste årene. Jeg vil tro en veldig stor prosentandel av BF3 teamet er de som faktisk jobbet med BC2.

 

 

Unnskyld meg, men Battlefield 1942 og Vietnam var da vitterlig ferdig før Battlefield 2 ble gitt ut. Så disse kan du stryke fra listen din. Når det gjelder Need for Speed: Hot Pursuit-rebooten til EA var Dice kun med på å utvikle multiplayer-delen av spillet, nettopp fordi de har lang erfaring med multiplayer-spill. Selve spillet var det vel Burnout-utviklerne som stod for. Det samme gjelder forøvrig for Medal of Honor, igjen utviklet de kun multiplayeren. Hvis du først ska liste opp et spill Dice har utviklet i perioden mellom Battlefield 2 og Battlefield 3 kunne du jo for eksempel nevne Mirror's Edge, men det ble vel utviklet av et eget team hos Dice. Utenom Mirror's Edge har de jo utviklet Bad Company-spillene, det første ble sågar lansert samtidig som Mirror's Edge.

 

Skjønt, Battlefield 3 har vært under utvikling siden Battlefield 2 ble gitt ut. Og selv om spillet kanskje ikke har hatt et helt, dedikert team på seg siden Battlefield 2 ble lansert i 2005, har det likevel vært under utvikling så lenge. Battlefield 3 er tross alt en oppfølger til Battlefield 2. Det er jo ikke akkurat som om 6 år er en utenkelig utviklingssyklus. Blant annet Blizzard sitter jo og koker på spillene sine så lenge.

Lenke til kommentar

Her er hva jeg mener om MW3.

 

 

Man kan kanskje polere dritt, men det er fortsatt dritt....

 

 

Også kan jeg bekrefte dine mistanker Kaymeerah, Battlefield 3 er laget i all hovedsak for pc, det har jeg en mail fra EA som bekrefter. @StorPeder, greit de har laget en stor franchise og at denne er grunnlaget for inntekt til de forskjellige selskapene. Justin Bieber selger jo også skiver som varmt hvetebrød uten at musikken blir bedre av den grunn, og det at andre også tjener på dette gjør heller ikke musikken noe bedre. At noe er bra er noe de egentlig skulle ha bevist for hvert spill, men folk er sauer og kjøper fordi det er "kult". Hadde man vært litt kritisk hadde man ventet (gjelder selvsagt også andre spill BF3 inkludert), men hva gjør man ikke for å slenge seg på siste mote. Skal sies det at dette spillet ser forhastet ut og rimelig upolert. Håper virkelig at det er meningen det skal bli bedre. Hjelper heller ikke på at de totalt driter i pc spillere, når alle seriøse gamere vet at fps BARE skal spilles på PC!! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heh, har for vane å sende inn sinna mail når jeg finner ut at ting ikke er helt etter forventningene eller om det er noe som irriterer meg. Sjeldent at jeg får noe særlig til svar da, men EA var faktisk ganske hyggelige og viste meg at de sendte klagen min videre til utviklere :p Grunnen til at BF3 ble nevnt var fordi jeg sa at om det var laget primært for konsoll kunne de bare sende meg pengene i retur og kansellere ordren min. For Fifa sin del så driver de å vurderer å gi meg pengene tilbake, noe jeg egentlig ikke regnet med siden jeg bare skrev det for å understreke poenget mitt :p

Lenke til kommentar

Føler kanskje jeg fikk denne tråden til å spore helt av her, kanskje jeg skal ta ansvar for å få de tilbake on topic. MW2 var morsomt nok det, men som et pc spill var det en gedigen skuffelse. Måten man kobler seg opp mot andre på er helt håpløs, hacking er mer utbredt enn hva ærlige spillere er, lean er fjernet, console er fjernet og muligheten til å vote kick/ban er helt borte sammen med administrator muligheter til serveren. Den som hoster har store fordeler med ping, og velge kart/spill modus er helt umulig utenom de forhånds programerte spill modusene og kart rotasjonene... Om dette ikke blir gjort noe med til MW3 er denne serien død på pc for meg iallefall, og nei, det er ikke formildende at IW har gjort pc versjonen kompatibel med mus og tastatur...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oh, FFS.

 

Jeg husker jeg irriterte meg grenseløst over denne evinnelige kjeklingen og tøysete drittslengingen ved sist det ble duket til "DICE vs. Infinty Ward", spillverdens lille "Thrilla in Manila". Sannelig er det på'n igjen.

 

Jeg kommer til å kjøpe begge, og så selv vurdere hva som underholder meg meg mest.

 

Jeg er dessuten litt spent på storyen i MW3. Jeg må innrømme at jeg syns det superdramatiske og storslåtte ved de første spillene i serien var kult nok, litt på samme måte som jeg godter meg med James Bond.

 

 

EDIT: Det bør nevnes at jeg spiller på konsoll. Jeg er inneforstått med at jeg dermed har mindre evne og rett til å være kritisk.

Endret av ElRein
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...