Gå til innhold

Kommentar: Diablo-sjangeren er død (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

@ ☭ FTW ☭

Tull! Guilden min greide mange av bossene i den nye raid-delen i BRD med instance gear krydret med rep- og badge items. Noen av oss hadde til og med flere biter av sett i uncommon kvalitet.

Badge gear er alt for bra slik som det er i dag. Du får tilgang til 10man leggings, gloves og chest i tillegg til masse annet av epic kvalitet ved å farme heroics. Hvor er utfordringen?

I stedet for å lage mer innhold har Blizzard lagt inn badges som man tjener på å grinde til man er drittlei instances. Gleden av å bli belønnet for noe vanskelig er borte - det er det jeg snakker om.

 

World of Warcraft var morsommere før introduksjonen av badges (siste store patch i the Burning Crusade).

Jaok, hvis du synes det er imponerende å cleare eZmode raids så skal jeg ikke ta gleden fra deg :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kvalifisert synsing er vel yrket vårt, tross alt. Artikkelen handler ikke om at hack 'n slash i enspiller måtte være dødt, men hvorvidt det er noe håp for sjangerens bredde og omfang nå som MMO-sjangeren har tatt gjenspillingsverdien (flerspillerkomponenten) og laget en langt bedre versjon av den. Jeg sier jo sågar at jeg tror at om sjangeren overlever så er det fordi den fortsatt har en viss leverett i form av enspilleropplevelser.

 

Den "merkelige sammenblandingen av EQ, WoW og D2" er en forklaring av hvorfor MMO-spillene ikke vippet Diablo II av pinnen, til tross for å ha holdt på en stund da det kom.

 

Greit nok. Og jeg mener sjangeren har en leverett gjennom multiplayer da det kan by på en annen opplevelse enn man får gjennom et tradisjonelt MMO.

 

Hvorfor skal ulike sjangere vippe hverandre av pinnen? Gir ikke mening i det hele tatt

Lenke til kommentar

@ ☭ FTW ☭

Tull! Guilden min greide mange av bossene i den nye raid-delen i BRD med instance gear krydret med rep- og badge items. Noen av oss hadde til og med flere biter av sett i uncommon kvalitet.

Badge gear er alt for bra slik som det er i dag. Du får tilgang til 10man leggings, gloves og chest i tillegg til masse annet av epic kvalitet ved å farme heroics. Hvor er utfordringen?

I stedet for å lage mer innhold har Blizzard lagt inn badges som man tjener på å grinde til man er drittlei instances. Gleden av å bli belønnet for noe vanskelig er borte - det er det jeg snakker om.

 

World of Warcraft var morsommere før introduksjonen av badges (siste store patch i the Burning Crusade).

Jaok, hvis du synes det er imponerende å cleare eZmode raids så skal jeg ikke ta gleden fra deg :D

/facepalm

Les hva jeg skrev...

Det er nettopp det jeg ikke synes.

Lenke til kommentar

Rock n'roll er død

Diablosjangeren er død

Fisken er død

Og jeg kryper sammen i fosterstilling

Verden går under

jeg sier

VERDEN GÅR UNDER!

 

Det var da voldsomt til negativitet hver gang en sjanger er i en bølgedal. Slike bombastiske uttalelser og spådommer er tullete.

Endret av ZiggyStardust
Lenke til kommentar

Følte jeg ble dummere mens jeg leste dette. Torchlight og Torchlight 2 viser at det er mer en plass nok til denne sjangeren. En annen sjanger som ble erklært død og begravet var eventyrspillene, de lever godt som bare det. Så var det slossespillene, og de er på god vei tilbake til der de var på 90-tallet.

 

Synes rett og slett det var en tåpelig artikkel.

 

Torchlight var et artig spill det, men det har ingen gjenspillingsverdi. Nå forsøker de å bygge på dette ved å gjøre det til et semi-MMO, og Runic Games har uttalt at de ønsker å lage et MMO i samme univers. Underbygger ikke det mye av det jeg drøfter i artikkelen? Sjangeren utvikler seg og vil ha behov for å være noe annet enn den var i 2000, det jeg diskuterer i artikkelen er hvorvidt disse spillene eier livets rett i sin tradisjonelle form.

 

Runic Games jobber med Torchlight 2, det er i mine øyne slettes ikke et semi-MMO. Det er for Torchligt hva Diablo 2 var for Diablo. Og så vidt jeg vet regnes Diablo 2 som akkurat samme sjanger som Diablo.

Men hva har du å si tel gravleggignen av de andre sjangrene da? Det er jo i grunn den sammenligninen som blir det interessante med det jeg kommenterte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...