Gå til innhold

Test: Corsair Obsidian 650D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hvordan dere får så enorme temperatursprik på testene deres, uansett er disse temperaturene ingenting å bekymre seg om. Stock-kjøleren er ikke en særlig god test synes jeg, da de fleste vil gå for en noe bedre kjøler enn dette om de kjøper dette kabinettet mtp prislappen.

 

Kabinettet er i mine øyne bedre enn Define R3, som er den største konkurrenten. Du skal lete lenge etter et mer stilrent kabinett enn dette, så da har vel Corsair egentlig klart jobben.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Corsair oppgir ikke maksimum høyde på CPU-kjøler på sine hjemmesider. Ikke på noen av kabinettene.

Kan dere finne ut av dette? =)
Kan dere også ta konkrete mål av hvor mye mange centimenter dybde det er for kabler på baksiden?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

har et 650D på vei i posten :D

 

likte kabinettet veldig godt fra tester og reviews.

 

muligheten for å fjerne ene harddiskburet er flott for luftgjennomstrømningen.

 

etter å ha hatt antec 902 kabinettet, blir det greit å slippe å demontere halve pcen for å ta ut en harddisk!

 

 

genesis:

synes å huske fra reviews at det var ca en tomme dybde på baksiden,

 

mener også at det skal være plass til feks noctua d 14 cpu kjøleren

Endret av EnvyAndroid
Lenke til kommentar

Off, nå blir det nok et nytt kabinett på meg. Dette så jo så deilig ut. Har hatt lyst på et D kabinett fra Corsair en god stund, men så er jo 800 og 700 et stort dropp i lommeboken.Bråk er noe jeg som en gamer ikke bryr meg om, og som sagt er temperaturer bedre når du ikke bruker stock.Sukk. Der røyk den nye mobilen :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Denne spennende nyheten fra Corsair .."

 

Bare meg, eller kom ikke dette kabinettet ut i januar eller noe rundt der?

 

 

Uansett, bra test, vurderte å kjøpe dette, men har allerede et ikke-så-stille kabinett (antec 902) og vil helst ha et stille når jeg oppgraderer.

Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden har de ikke inkludert muligheten for en vifte i bunn f.eks? Det ser da vitterlig ut som om det burde være plass til en 120mm der. Ingen vifteplass i sidedør og ei heller noen mulighet for andre størrelser i front, selv om dette burde være en ytterst smal sak å legge til rette for.

 

Out of the box, og forsåvidt slik designet legger det hele til rette så vil det dessuten dannes undertrykk der inne, selv om dette ikke nødvendigvis vil by på de helt store problemer.

 

Med noen veldig enkle steg kunne de her laget et nydelig kabinett med superb kjøling, men velger av en eller annen skrullete grunn å falle ned på kun den ene enden av skalaen. Hvorfor er for meg ubegripelig.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Har dette kabinettet sjølv. Det ser fint ut, men det er nokon skuffelsar med det. Luken til hotswap/viftestyrings "rommet" sitter seg lett fast når du skal lukke det, og kan vere vanskeleg å lukke. Enkelte deler av kabinettet er litt lause. Det verktøylause optisk drive systemet er ganske dårleg, slik at dvd-leseren sitter dårleg fast. I tillegg lagar viftene ein del støy, sjølv om dette kabinettet har null problem med å kjøle oppsettet mitt med bl.a. GTX 570 Phantom og 2500k.

Lenke til kommentar

jeg synes sidedørene er direkte stygge. det er mye bedre å ha bryteren for å åpne sidedøra bak, slik som på 700 og 800D.

 

optimalt vil jeg ha et 700D med vinduet fra 800D.

 

men nå har jeg hatt stackeren (830 sølv) i snart 5 år, og er fremdeles ikke spesielt lysten på å bytte det ut, så vi får se hva framtiden bringer av nye kasser.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...