Gå til innhold

HTC Sensation - Diskutér HTC sin sensasjonelle mobil!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja... Er vel ikke akkurat det samme som Sense tilbyr. Men ser at jeg kunne klart meg med den. Men, den koster jo ekstra. Det gjør ikke Sense. Og utseende til sense widgetsene er jo lysår over denne. Tror du må hoste opp noe bedre for å overbevise meg ;) Og fordelen med Sense er at alt dette får du med når du kjøper telefonen...

Lenke til kommentar

HTCs nye værfunksjon i dockmodus er en unik og visuelt fantastisk opplevelse :)

Hvor finner mann denne docken, ingen netbutikker jeg har vært i kontakt med visste om den :-(

 

HTC sin dock er ikke i handelen enda. Når den kommer har jeg ikke klart å finne ut av.

 

Expansys selger en dock som kan brukes. Link.

 

Edit: Docken til Expansys er ikke i salg før 27. juli...

 

Det er dog noen som selger docks på eBay.

Endret av bushwacker
Lenke til kommentar

Ingen grunn til å uroe seg :-)

 

Hei.

 

Kan forsikre deg om at det gjelder det gamle selskapet Amentio Datakjeden.

Amentio og Datakjeden er nye foretak etter at et selskap kjøpte opp konkursboet etter Amentio Datakjeden AS.

 

Ordren din er til behandling hos leverandøren, du vil motta sporing når den er postlagt.

 

Med vennlig hilsen

...........

 

IT Distribusjon Norge AS

Med tanke på at det fortsatt er Finn Rønning og Viggo Amundsen som styrer det nye firmaet så ville jeg vært skeptisk så det holder. Makan til idioti å ansette dem igjen.

 

Får håpe eventuelle nye kunder er klar for mer problemer. Selv om de har byttet navn er det fortsatt samme folka som kjørte to bra butikker konkurs og ga feilinformasjon til kunder angående status og kontaktmuligheter.

Lenke til kommentar

Widgetene er ikke poenget med Sense....de fleste widgetene får man som ok etterligninger for andre launchere.

 

Kort fortalt så forteller de testene som har kommet ut av telefonen fordelene med Sense ... integrasjon mot hardware og sosiale medier gjør guiet vesentlig bedre enn hos konkurrentene (det er min egen erfaring... jeg har et åpent sinn, men ikke hull i hodet).

 

Etter Desire HD'n min ble stjålet så har jeg ruget på android 2.3.4 og 2.2.1 med ADB launcher, og når man er vant til sense så er det virkelig å få spader av.

 

Jeg skal ikke prøve å i nærmere detalj på fordelene av Sense i halv-fylla.... oppsummert så har dere lest testene der sense har blitt nevnt. Dypere egne argumenter kommer evt i edru tilstand ;)

 

Kan noen sparke Vindicator ut fra denne tråden snart?

Hvorfor det? Han må da få lov til å påpeke at S2 er en noe kjappere telefon enn Sensation... For meg betyr det nada, og det tror jeg det også gjør for de aller fleste som kjøper telefoner. Jeg har ikke tenkt å bruke telefonen til tunge spill, eller andre tunge oppgaver. Til det har jeg pc og Xbox til;)For meg er brukeropplevelsen viktigst. Og Samsung har ikke Sense. Det er nok for meg, til å ikke kjøpe samsung.

 

Fordi at han har i aller HØYESTE GRAD fått frem poenget sitt, noe som en storpart andre brukere som følger med denne tråden også par påpekt. Likevell fortsetter han å messe Samsungevangeliet i en DISKUSJONSTRÅD FOR HTC SENSATION (ikke en diskusjon for sensation VS galaxy... det er en ANNEN tråd).

 

Forøvrig: greit at galaxyen scorer høyere på grafikktester enn sensation ... det skulle bare mangle! Det er ingen hemmelighet at hardwaren er NOE bedre på galaxyen, men på HTC sensation kjøres testene i høyere oppløsning enn på galaxyen ... det utgjør en god del (ref. samtlige skjermkort/cpu tester hardware har publisert siden '98).

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingen hemmelighet at hardwaren er NOE bedre på galaxyen, men på HTC sensation kjøres testene i høyere oppløsning enn på galaxyen ... det utgjør en god del (ref. samtlige skjermkort/cpu tester hardware har publisert siden '98).

Jeg må bare få dette sagt selv om jeg skal prøve å holde meg mere nøytral her.

 

Electopia kjører sin test på samme oppløsning som Galaxy S II har, så siden benchmark'en der gjør det, så har det lite betydning at Sensation har høyere oppløsning på skjermen.

Lenke til kommentar

Ingen grunn til å uroe seg :-)

 

Hei.

 

Kan forsikre deg om at det gjelder det gamle selskapet Amentio Datakjeden.

Amentio og Datakjeden er nye foretak etter at et selskap kjøpte opp konkursboet etter Amentio Datakjeden AS.

 

Ordren din er til behandling hos leverandøren, du vil motta sporing når den er postlagt.

 

Med vennlig hilsen

...........

 

IT Distribusjon Norge AS

Med tanke på at det fortsatt er Finn Rønning og Viggo Amundsen som styrer det nye firmaet så ville jeg vært skeptisk så det holder. Makan til idioti å ansette dem igjen.

 

Får håpe eventuelle nye kunder er klar for mer problemer. Selv om de har byttet navn er det fortsatt samme folka som kjørte to bra butikker konkurs og ga feilinformasjon til kunder angående status og kontaktmuligheter.

 

La oss si det slik, jeg kontaktet dem om de hadde telefonen, det hadde de(jeg visste ingenting om konkurser da) Da jeg bestilte var det 16 stk igjen, 26 timer senere var status fremdeles TIL BEHANDLING, så jeg kontaktet dem igjen. Da fikk jeg til beskjed om at de var tomme og jeg sto på vent på ny forsyning

Da kanselerte jeg selvsagt umiddelbart og bestilte en annen plass, den er på vei nå

Lenke til kommentar

Da har jeg hatt min HTC Sensation i et døgn. Her er mitt førsteinntrykk.

 

Jeg liker form, utseende og vekt. Ofte har jeg syntes mobiler med 4,3" skjerm er litt ubehagelige å holde ettersom de er ganske brede. HTC Sensation ligger derimot veldig godt og behagelig i hånden, noe som antagelig skyldes bruken av 16:9 skjerm. Ellers føles mobilen solid og kvalitetsfølelsen er høy.

 

Som ventet har jeg hatt glede av den høye oppløsningen på mobilen. Det er deilig å uten problem kunne lese fullversjoner av nettsider helt fint uten å måtte forstørre bildet. Jeg "zomer" nesten aldri lengre ettersom det er totalt unødvendig.

 

Telefonen er også responsiv og rask. Beveger seg raskt gjennom menyer og skjermer. Legger ikke merke til at denne på papiret er noe tregere enn SGS2. Forskjellen er i hovedsak bare merkbar i benchmarks.

 

Sense 3.0 er også fantastisk. Liker spesielt den nye statuslinjen med hurtiginnstillinger bygd inn så en ikke lengre trenger egen widget til dette.

 

16:9 formatet gjør også HTC Sensation utmerket til å spille av videofiler ettersom videofilene beholder samme aspekt-ratio og blir ikke strukket.

 

Den siste tingen jeg vil trekke fram fra førsteinntrykket er selve formen på skjermen. Skjermen er kurvet isteden for helt flat. Hadde på forhånd ikke trodd at dette skulle ha stor betydning, men må innrømme at det gjør det meget behagelig å bevege fingrene over skjermen.

 

Så et par negative sider.

 

Synes det er dumt at den interne videoavspilleren støtter så få videoformater. Men dette var ting som var forventet. Hentet i steden ned alternative videoavspillere fra Market. DICEPlayer er utmerket til å spille av høyoppløste mkv-filer. Jeg bruker MoboPlayer til lavoppløst materiale ettersom den har gode funksjoner for 4:3 til 16:9 stretch.

 

Skulle også gjerne hatt dedikert kameraknapp på siden av telefonen.

 

Fargekvaliteten er noe under SGS2. Skulle gjerne hatt super amoled plus skjerm på denne også, men bare hvis jeg fikk beholde oppløsningen.

 

Har forsatt til gode å teste kameratet skikkelig og det tar et par dager før batteriet er optimisert, så det er også vanskelig å teste nå.

 

Jeg vil absolutt si at førsteinntrykket av HTC Sensation er meget bra.

Lenke til kommentar

Da har jeg hatt min HTC Sensation i et døgn. Her er mitt førsteinntrykk.

 

Jeg liker form, utseende og vekt. Ofte har jeg syntes mobiler med 4,3" skjerm er litt ubehagelige å holde ettersom de er ganske brede. HTC Sensation ligger derimot veldig godt og behagelig i hånden, noe som antagelig skyldes bruken av 16:9 skjerm. Ellers føles mobilen solid og kvalitetsfølelsen er høy.

 

Som ventet har jeg hatt glede av den høye oppløsningen på mobilen. Det er deilig å uten problem kunne lese fullversjoner av nettsider helt fint uten å måtte forstørre bildet. Jeg "zomer" nesten aldri lengre ettersom det er totalt unødvendig.

 

Telefonen er også responsiv og rask. Beveger seg raskt gjennom menyer og skjermer. Legger ikke merke til at denne på papiret er noe tregere enn SGS2. Forskjellen er i hovedsak bare merkbar i benchmarks.

 

Sense 3.0 er også fantastisk. Liker spesielt den nye statuslinjen med hurtiginnstillinger bygd inn så en ikke lengre trenger egen widget til dette.

 

16:9 formatet gjør også HTC Sensation utmerket til å spille av videofiler ettersom videofilene beholder samme aspekt-ratio og blir ikke strukket.

 

Den siste tingen jeg vil trekke fram fra førsteinntrykket er selve formen på skjermen. Skjermen er kurvet isteden for helt flat. Hadde på forhånd ikke trodd at dette skulle ha stor betydning, men må innrømme at det gjør det meget behagelig å bevege fingrene over skjermen.

 

Så et par negative sider.

 

Synes det er dumt at den interne videoavspilleren støtter så få videoformater. Men dette var ting som var forventet. Hentet i steden ned alternative videoavspillere fra Market. DICEPlayer er utmerket til å spille av høyoppløste mkv-filer. Jeg bruker MoboPlayer til lavoppløst materiale ettersom den har gode funksjoner for 4:3 til 16:9 stretch.

 

Skulle også gjerne hatt dedikert kameraknapp på siden av telefonen.

 

Fargekvaliteten er noe under SGS2. Skulle gjerne hatt super amoled plus skjerm på denne også, men bare hvis jeg fikk beholde oppløsningen.

 

Har forsatt til gode å teste kameratet skikkelig og det tar et par dager før batteriet er optimisert, så det er også vanskelig å teste nå.

 

Jeg vil absolutt si at førsteinntrykket av HTC Sensation er meget bra.

 

Hva er stus ang LED lyset ved varslinger, forsvinner det fortsatt etter 5 minutter eller har de lagt inn innstillinger for dette for at det kan lyse etter eget ønske ?

Lenke til kommentar

Hva er stus ang LED lyset ved varslinger, forsvinner det fortsatt etter 5 minutter eller har de lagt inn innstillinger for dette for at det kan lyse etter eget ønske ?

 

Kan ikke finne noen innstillinger dette i menyene utenom at en kan bestemme hva lampen skal varsle om.

 

Skal teste om LED lyset forsatt blinker etter 5 minutter. Vent 5 min;)

Lenke til kommentar

 

Hva er stus ang LED lyset ved varslinger, forsvinner det fortsatt etter 5 minutter eller har de lagt inn innstillinger for dette for at det kan lyse etter eget ønske ?

 

LED lyset gikk av etter ca. 5 minutter ja. Rart.

 

Leter gjennom menyene for å se om det er noen innstillingsmuligheter.

Lenke til kommentar

 

Hva er stus ang LED lyset ved varslinger, forsvinner det fortsatt etter 5 minutter eller har de lagt inn innstillinger for dette for at det kan lyse etter eget ønske ?

 

LED lyset gikk av etter ca. 5 minutter ja. Rart.

 

Leter gjennom menyene for å se om det er noen innstillingsmuligheter.

Er noe tull htc har begynnt med siste årene

Irriterer meg grenseløst :-(

Men de fleste fjerner dette led lyset som er enda verre, en av grunnene mine til htc er akkurat dette lyset, å ønsket om at det skal kunne lyse så lenge mann selv vil (bør være en enkel sak)

Lenke til kommentar

Er noe tull htc har begynnt med siste årene

Irriterer meg grenseløst :-(

Men de fleste fjerner dette led lyset som er enda verre, en av grunnene mine til htc er akkurat dette lyset, å ønsket om at det skal kunne lyse så lenge mann selv vil (bør være en enkel sak)

 

http://www.htc.com/uk/howto.aspx?id=51325&type=1&p_id=399

 

Står ingenting der om at lyset bare varer 5 min:/.

 

Har lest at du kan installere alternative SMS programmer fra market som kan endre på lengden på varslingen.

Lenke til kommentar

Er noe tull htc har begynnt med siste årene

Irriterer meg grenseløst :-(

Men de fleste fjerner dette led lyset som er enda verre, en av grunnene mine til htc er akkurat dette lyset, å ønsket om at det skal kunne lyse så lenge mann selv vil (bør være en enkel sak)

 

http://www.htc.com/uk/howto.aspx?id=51325&type=1&p_id=399

 

Står ingenting der om at lyset bare varer 5 min:/.

 

Har lest at du kan installere alternative SMS programmer fra market som kan endre på lengden på varslingen.

Er en stund siden jeg hadde android sist, husket jeg kunne finne noen programmer om gjorde forskjellige farger alt etter hva slags melding du fikk, men det blinket bare 5 minutter for det :-(

Fruen har en desire i dag, og den blinker og bare 5 minutter

Hvor vanskelig tror du det er for htc å ordne opp i dette :-(

Lenke til kommentar

Widgetene er ikke poenget med Sense....de fleste widgetene får man som ok etterligninger for andre launchere.

 

Kort fortalt så forteller de testene som har kommet ut av telefonen fordelene med Sense ... integrasjon mot hardware og sosiale medier gjør guiet vesentlig bedre enn hos konkurrentene (det er min egen erfaring... jeg har et åpent sinn, men ikke hull i hodet).

 

Etter Desire HD'n min ble stjålet så har jeg ruget på android 2.3.4 og 2.2.1 med ADB launcher, og når man er vant til sense så er det virkelig å få spader av.

 

Jeg skal ikke prøve å i nærmere detalj på fordelene av Sense i halv-fylla.... oppsummert så har dere lest testene der sense har blitt nevnt. Dypere egne argumenter kommer evt i edru tilstand ;)

 

 

Denne integrasjonen er jo nettop det widgetsene til sense gjør. Takk for at du fikk frem poenget mitt på en god måte. Og det er nettopp dette jeg elsker ved Sense.

Lenke til kommentar

Widgetene er ikke poenget med Sense....de fleste widgetene får man som ok etterligninger for andre launchere.

 

Ja, man kan finne etterligninger av Sense-widgets på Markedet. F.eks Fancy widgets og beautiful widgets.

 

Det som er så fint med Sense sine widgets, er at man også kan endre på utseende til disse ved de forskjellige skins som følger med/kan laste ned. Blir man litt lei det ene utssende, så kan man raskt skifte over til noe annet.

Lenke til kommentar

Er en stund siden jeg hadde android sist, husket jeg kunne finne noen programmer om gjorde forskjellige farger alt etter hva slags melding du fikk, men det blinket bare 5 minutter for det :-(

Fruen har en desire i dag, og den blinker og bare 5 minutter

Hvor vanskelig tror du det er for htc å ordne opp i dette :-(

Er bare å laste ned handcent sms så det er vel ikke noe problem? Handcent er uansett bedre enn den innebygde appen etter min mening.

Lenke til kommentar

Hva syns dere om den nye måten å vise meldinger på då? Er vant med at det kommer opp bilde for kvar melding, men nå er det bilde på toppen av tråden og så kommer meldingene som "snakkebobbler". Jeg blei litt skuffa av det med det samme, men begynner å vende meg til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...