Gå til innhold

Test: Panasonic TX-P50GT30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

foreslår omfattende innbrenningstest av plasma-tvr! ;)

En skikkelig test av Plasma skjermer krever at man først foretar en innkjøreing av fosforen som tilsvarer 200-600 timers bruk.

 

Ellers er ikke innbrenning noe problem i min Samsung 2010 modell men image retention forekommer på PC/Konsoll bruk eller TV sendinger med fast logo. Riktignok er det ikke så plagsomt eller merkbart til enhver tid som mange plasma-motstandere skal ha det til.

 

Jeg har en samsung plasma 2010 modell, og her henger det igjen etter en 10-15 min med samme bilde. Men det tar ikke mer enn enn 2min med annet bilde så er det vekk igjen. Kan være dette er en mandagsproduksjon men..

 

Hva er forresten forskjellen på innbrenning og IR ?

Lenke til kommentar

Hva er forresten forskjellen på innbrenning og IR ?

Innbrenning er permanent, mens IR er midlertidig. Panasonic sa at deres VT20 skal tåle 4 døgn med samme bilde før det blir innbrent... Stemmer dette så har vi ingenting å bekymre oss for. Men klart at IR er jo en irritasjoinsfaktor da hvis man har en TV som får det fort. Min 4 år gamle Panasonic plasma får IR, men jeg ser ikke på det som et stort problem.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Samsung kan ikke være testvinner... De er rett og slett ikke bra nok. Sliter ved panorering, oversaturerte bilder, clouding, bleeding, banding. Eneste de er gode på er design. Finnes andre bedre tv'r der ute (syns jeg ihvertfall).

Skulle nesten tro Samsung delte ut gratis test-tv til alle anmeldere som ga dem terningkast 6...

Lenke til kommentar

Hvis du stikker innom avforum.no, så har de en tråd om årets Samsung-tv'r (D5000, D6000, D7000 og D8000). Og der har de skuffende nok mye dritt å si om de ulike modellene, spesielt D7005 og D8005. Har D7005 selv, og hadde jeg kunne tatt valget en gang til, hadde det aldri blitt den modellen. Misforstå meg rett, den er ikke dårlig, men til den prisen får man absolutt mer kvalitet for pengene andre steder. Valget mitt hadde nok vært VT30 fra Panasonic.

Lenke til kommentar

Hm jeg har fulgt med på flere samsung tråder i avforum i minst ett par år. Selv er jeg strålende fornøyd med samsung ps50c7705 som jeg selv har har hatt omtrent siden lansering (de hadde noen suverene tilbud på 10-12K en periode) og kjenner ikke igjen noen av punktene dine der.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Samsung plasma og Samsung LCD er to forskjellige ting. Jeg har ikke vært borti en Samsung med LED som ikke har enorm input-lag.

Sitter selv med en Panasonic i dag, men er ingen fanatiker - og synes Samsung sine LED-skjermer gir et flott bilde med gode kilder. Ankepunktet for min del da jeg kjøpte TV var input-lag. I dag skulle jeg ønske jeg hadde kjøpt en skjerm med matt skjerm (slik testet skjerm her er...).

Lenke til kommentar

Personlig har jeg holdt meg unna kjøp av alle LCD/LED TV (siden noen av de første årene) inntil OLED kommer fordi jeg ikke har sett en eneste leverandør som gir særlig gode LCD/LED TV produkter (dog har man ikke sett alt). Jeg har fortsatt til gode å bli så fornøyd med skjermbildet på en LCD/LED TV som jeg blir på en god og moderne Plasma TV. Derfor avventer jeg forløpig OLED på TV fronten.

 

Inputlag virker å være et problem som gjelder de aller fleste vs. gode PC monitorer og jeg switcher da ofte eks. konsollene til en bedre spillmonitor når denne biten er særs viktig. Det virker som de aller fleste TV produkter har høyere inputlag enn selv middels gode PC monitorer og at de såkalte "gaming" modusene forringer billedkvaliteten betydelig (uten at man ellers har slått på noen billedkorrigerings funksjoner utenom å utføre en god kalibrering).

 

Selv om jeg er skeptisk til LCD/LED TV produktene i dag er jeg dog alltid klar for bra tips om gode produkter som gir jevnt god billedkvalitet på alt fra film, pc, spill og tv. Samt at inputlag er så lav som overhodet mulig. Jeg frykter dog at jeg må vente på gode OLED produkter før jeg ser noe som gjør at jeg bytter.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...