Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hår på leggene? (mann)


Stalthy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare lurer, men trimmere dere hårene i det hele tatt? og hva med armhulene?

Hår som vokser seg "langt langt" slik at det blir i veien eller stikker ut trimmes, hår som holder en relativt fast lengde forblir urørt. Det er vel den praksisen de fleste driver med. Med mindre det er spesielle grunner slik som tettsittende klær i forbindelse med trening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I forbindelse med sykling og sånn, så kan det være lurt å shave legga :)

 

Definere "og sånn"?

 

Jeg sykler helt fint med hår på bena. Jeg klarer også å svømme med hår på bena. Det er ikke lurt å barbere legger fordi man ser de gjør slikt på TV. Det er heller ikke lurt å gjøre mye annet man ser på TV...

 

Grunnen til at proffer barberer seg på legger er at det gjør jævlig vont å bli massert når de lugger deg.

 

I det man som mann fjerner hår på leggene uten å ha en ekstremt god grunn for å begå en slik forbrytelse mot naturen - så er man ikke lenger en mann, men heller noe hybridtull media har skapt gjennom å bære frem metromenn i beste sendetid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Okei da lar jeg de være på, etter en stund så får jeg vell klippe de litt slik at jeg ikke får 3 m med hår som stikker ut på leggene, under armen så barberer jeg bitte litt på sidene og klipper litt (har ikke begynt med klippin men vurderer å ta litt (ikke alt!)

Lenke til kommentar

I forbindelse med sykling og sånn, så kan det være lurt å shave legga :)

 

Definere "og sånn"?

 

Jeg sykler helt fint med hår på bena. Jeg klarer også å svømme med hår på bena. Det er ikke lurt å barbere legger fordi man ser de gjør slikt på TV. Det er heller ikke lurt å gjøre mye annet man ser på TV...

 

Grunnen til at proffer barberer seg på legger er at det gjør jævlig vont å bli massert når de lugger deg.

 

I det man som mann fjerner hår på leggene uten å ha en ekstremt god grunn for å begå en slik forbrytelse mot naturen - så er man ikke lenger en mann, men heller noe hybridtull media har skapt gjennom å bære frem metromenn i beste sendetid.

 

Det gjelder vel mest de som driver med sykling på et litt høyere nivå. Men det har vel noe med at det er lettere å rengjøre eventuelle sår og man unngår hårrotsbetennelse osv. Vet ikke om det bare er en myte jeg, jeg holder meg til skogen og minimalt med asfalt :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare lurer, men trimmere dere hårene i det hele tatt? og hva med armhulene?

 

Husker folk alltid anklaget meg for å barbere armhulene da jeg har dårlig hårvekst der, og bare der. En mann med respekt for seg selv barberer vel faen ikke vekk et eneste hårstråd, med unntak av i annsiktet.

Lenke til kommentar

Det gjelder vel mest de som driver med sykling på et litt høyere nivå. Men det har vel noe med at det er lettere å rengjøre eventuelle sår og man unngår hårrotsbetennelse osv. Vet ikke om det bare er en myte jeg, jeg holder meg til skogen og minimalt med asfalt :p

Menneskehud + menneskehår + asfalt + høy fart -> fører ganske enkelt til et forholdsvis kraftig brannsår bestående av svidd hår som vil føre til infeksjon/betennelse. Så du har ganske så rett ja. (Landeveis)syklister gjør det også litt for å få en bedre følelse med fart, det samme gjelder svømmere (for vannfølelse).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...