Gå til innhold

Intervju om The Elder Scrolls V: Skyrim, del 2 (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å være ærlig blir jeg bare mer og mer skeptisk til Skyrim. Spesielt etter å ha lest del 1 og 2 av dette intervjuet. Er ikke få setninger som har fått meg til å rynke på øyenbrynet, og det virker for meg nesten som om de har laget et xbox spill med en PC-versjon slengt etter seg.

 

Nå har jeg ikke prøvd spillet selv, så det er selvsagt bare spekulasjoner, men det virker vitterlig litt spesielt.

 

I tillegg ser det ikke ut som karen har helt bakkekontakt. Angående huler i Oblivion:

Det var ikke noe galt med dem, men de kunne ha vært bedre

What?

Det var vel omtrent en hule i hele Oblivion, som ble brukt om og om igjen. Det var katastrofalt, og langt ifra "okay".

 

Og følgende:

– Hvorfor tok det fem spill før vi fikk se drager?

 

– Det er noe alle spør oss om – flerspiller og drager. For det første så synes vi at det er litt klisjé. Vi har aldri sett et spill håndtere drager slik Jurassic Park håndterer dinosaurer. Vi ville gjøre det skikkelig. Hva skjer hvis den jager meg? Hvordan reagerer en by hvis jeg drar den med? Hvordan føles det å slåss med en drage? Når vi først valgte å ta dem med så var Skyrim rett setting.

 

Er det bare meg, eller motsier han seg selv til de grader her?

 

Og til slutt:

– Ja, man velger retning med styrestikka. Det er også mulig å utføre ulike kombinasjonsangrep, hoppe bakover og slike ting.

 

Hvorfor snakker han om konsoll-versjonen? Er det en spesifikk grunn til det? (f.eks. at han viste frem spillet på konsoll).

 

Må si at skepsisen kommer snikende

Lenke til kommentar
– Vi lager dem fortsatt i byggesett, og det er noe vi har gjort siden Terminator: Future Shock. Forskjellen er at vi har blitt bedre til det. Vi har blitt bedre til å gjøre omgivelsene mer organiske og benytter flere byggeklosser. Det er for eksempel mange typer grotter i spillet. Overgrodde mosegrotter og ishuler er noen av dem. Vi har også en grotte inne i en isbre og imperiefort. Til sammen er det nok fem eller seks generelle byggesett, men innad i dem er det mye variasjon.

 

Usj! De hulene bli da veldig like med andre ord. Trur ikke mye på at det blir MYE forandring innad i disse.

 

 

 

 

SKEPTISK!

Lenke til kommentar

For å være ærlig blir jeg bare mer og mer skeptisk til Skyrim. Spesielt etter å ha lest del 1 og 2 av dette intervjuet. Er ikke få setninger som har fått meg til å rynke på øyenbrynet, og det virker for meg nesten som om de har laget et xbox spill med en PC-versjon slengt etter seg.

 

Nå har jeg ikke prøvd spillet selv, så det er selvsagt bare spekulasjoner, men det virker vitterlig litt spesielt.

 

I tillegg ser det ikke ut som karen har helt bakkekontakt. Angående huler i Oblivion:

Det var ikke noe galt med dem, men de kunne ha vært bedre

What?

Det var vel omtrent en hule i hele Oblivion, som ble brukt om og om igjen. Det var katastrofalt, og langt ifra "okay".

 

Og følgende:

– Hvorfor tok det fem spill før vi fikk se drager?

 

– Det er noe alle spør oss om – flerspiller og drager. For det første så synes vi at det er litt klisjé. Vi har aldri sett et spill håndtere drager slik Jurassic Park håndterer dinosaurer. Vi ville gjøre det skikkelig. Hva skjer hvis den jager meg? Hvordan reagerer en by hvis jeg drar den med? Hvordan føles det å slåss med en drage? Når vi først valgte å ta dem med så var Skyrim rett setting.

 

Er det bare meg, eller motsier han seg selv til de grader her?

 

Og til slutt:

– Ja, man velger retning med styrestikka. Det er også mulig å utføre ulike kombinasjonsangrep, hoppe bakover og slike ting.

 

Hvorfor snakker han om konsoll-versjonen? Er det en spesifikk grunn til det? (f.eks. at han viste frem spillet på konsoll).

 

Må si at skepsisen kommer snikende

 

 

Angående den dragebiten så har han uttalt at de endelig følte at de kunne lage drager på så storslått og imponerende vis som de ønsket. Det er der "Når vi først valgte å ta dem med"-biten kommer inn. Presentasjonen ble gjort på en Xbox 360, som er åsaken til at han snakker om styrestikker.

Lenke til kommentar

"Hvordan håndterer dere laug og organisasjoner i dette spillet?

 

– Dette snakker vi ikke om enda."

 

 

 

 

Dark Brotherhood og Thieves Guild and I'm in=)

 

Det er vel det som er det største salgsargumentet for meg siden main quest i Oblivion var meh for min del

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

– Blir det barn i spillet?

 

– Ja, det blir barn i spillet.

 

– Kan de slås bevisstløse?

 

For et helt utrolig nerdete spørsmål!! :!:

 

For øvrig deler jeg skepsisen til flere her, og mine forventninger er stilt ned til 0 igjen. På den måten kan jeg kun bli positivt overrasket. Det MÅ jo bli bedre enn Oblivion, og det led jeg meg tross alt gjennom...

 

Liker dårlig at det er ubegrenset med drager. Liker respawning generelt veldig, veldig dårlig. Gothic 2 gjorde alt dette helt riktig imo.

 

P.S: Tips til Todd: Gjør hester slik som Red dead redemption. Om ikke annet funket i hvert fall disse veldig bra her...

Endret av aphelion3
Lenke til kommentar

"En av designerne våre satte faktisk inn en tilfeldig hendelse jeg kom forbi, hvor jeg endte opp med å bli jaget av tre dager og jeg tenkte «hvem i alle dager har gjort dette?». Jeg følte meg som Frodo i Ringenes Herre: To Tårn og ble virkelig vettskremt. Så jeg ba ham fjerne det."

 

 

Men, men... Å være vettskremt og løpe for livet fra en stærk fiende er jo noe av det morsomste som finnes i slike spill.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...