Gå til innhold

Forslag til hva jeg kan "forgifte" pizzaen med?


Anbefalte innlegg

Vel, da sitter jeg her på kaserna i militæret, og nylig er 3 av mine pizzaer stjålet.

Det er forsåvidt ikke uvanlig at folk bare tar andres pizza når dem er sultne, men det er likevel ikke greit, og noe må gjøres.

 

Planen min er å kjøpe inn pizza-er, forgifte dem, og så legge dem i fryseboksen og vente på at noen skal stjele dem.

 

Nå vil jeg selvsagt ikke bruke noe som folk kan dø av og slikt, men noe som gjør at dem får en eller annen form for ubehag eller negativ følelse.

 

F.eks avføringsmiddel er jo noe som sikkert kunne fungert, dessverre er vel dette resseptbelagt.

 

Så noen forslag? skal skjules på grandiosaer så kan ikke være for store eller synlige doser.

 

Noen som vet hva jeg kan putte i?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, da sitter jeg her på kaserna i militæret, og nylig er 3 av mine pizzaer stjålet.

Det er forsåvidt ikke uvanlig at folk bare tar andres pizza når dem er sultne, men det er likevel ikke greit, og noe må gjøres.

 

Planen min er å kjøpe inn pizza-er, forgifte dem, og så legge dem i fryseboksen og vente på at noen skal stjele dem.

 

Nå vil jeg selvsagt ikke bruke noe som folk kan dø av og slikt, men noe som gjør at dem får en eller annen form for ubehag eller negativ følelse.

 

F.eks avføringsmiddel er jo noe som sikkert kunne fungert, dessverre er vel dette resseptbelagt.

 

Så noen forslag? skal skjules på grandiosaer så kan ikke være for store eller synlige doser.

 

Noen som vet hva jeg kan putte i?

 

 

kjøp en boks med cayennepepper og hell det over pizzaen. Er et vanvittig sterkt krydder!!

hvis du tømmer en boks over pizzaen vil det ikke vare lenge før du finner ut av tyven. Husk å legge litt ost over da krydderet har rødlig farge

Lenke til kommentar

Avføringsmiddel hadde forsåvidt vært det morsomste, men vil det ikke være litt suspekt om de finner ut at pizzaen har vært åpnet? Tar dere den kanskje ut av boksen og plastikken, før dere legger den i fryseren? Tror cayenne pepper vil synes ganske godt.

Du kunne jo prøvd å marinere den i tabasco (den ekstra sterke), evt gjøre det under pizzaen, slik at de ikke ser det?

Endret av Hotel Papa Echo
Lenke til kommentar

cayenne pepper synes ikke så veldig, og du behøver ikke strø hele boksen over pizzaen.. men halve holder:-) Strø litt revet ost over så funker det bra..

 

Jeg mener cayenne i pulverform altså ikke hele pepperen :-)

 

Poenget er vel å gjøre det på en slik måte, at de som tar pizzaen ikke skal se at den har blitt tukla med. TS må nesten gi litt mer detaljer om hvordan pizzaen blir oppbevart :p

Lenke til kommentar

Hva med en lettere råtten pizza?

 

d.v.s gjem den et eller annet sted en uke eller to før du putter den i fryseren, tipper den ikke vil smake så godt etterpå. Kanskje du kan finne synderen på stanken også :)

 

Hvis ikke grandis er så full av e-stoffer at den klarer seg lenge utenfor fryseren da :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vær obs på at dersom du tilsetter en ingrediens på pizzaen som enten vedkommende er allergisk mot, ikke skal kombineres med legemidler vedkommende tar, gir bivirkninger som kan være farlig i kombinasjon med sykdommer eller tilstander vedkommende har, osv, så kan du være strafferetslig ansvarlig dersom det skulle skje noe med vedkommende.

 

Om du putter illeluktende ost på pizzaen så vil du nok ikke risikere noe. Men om du for eks skulle tilsette noe som har en blodfortynnende bieffekt og vedkommende er bløder, så kan det være direkte helsefarlig. Og ofte kan folk ha tilstander de ikke flagger ut i offentligheten.

 

Kanskje vedkommende har høyt blodtrykk, men klarer å kontrollere det, og så putter du på noe som øker blodtrykket til et farlig nivå.

 

Så vær ytterst forsiktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han ikke bli holdt ansvarlig for at noen stjeler pizzaen nei. Åpenbart.

 

Men han VET jo at noen tar den, og han VET jo at noen spiser den. Men han VET IKKE om vedkommende er allergisk eller om det han putter på pizzaen på noen måte kan være farlig for vedkommende. Med andre ord opptrår han særdeles uansvarlig.

 

Problemet har andre, og mer siviliserte, løsninger.

Lenke til kommentar

Vær obs på at dersom du tilsetter en ingrediens på pizzaen som enten vedkommende er allergisk mot, ikke skal kombineres med legemidler vedkommende tar, gir bivirkninger som kan være farlig i kombinasjon med sykdommer eller tilstander vedkommende har, osv, så kan du være strafferetslig ansvarlig dersom det skulle skje noe med vedkommende.

Jeg er enig i at TS bør være forsiktig, men man har da lov til å ha hva man vil på egen pizza. Hadde han tilbudt et stykke av en slik "forgiftet" pizza til noen, så hadde jeg vært helt enig med deg.

Lenke til kommentar

Ja, jeg vil ikke si det er uetisk og forgifte mine egne pizzaer.

 

Om noen har dødelige allergier er det dems problem, ellers, deter nok ikke bare en person som stjeler, det er nok mange som bare tenker, ja, jeg bare tar en pizza.

Vi er vel 150 stk på kasserna, så jeg vil nok ikke få vite hvem det er uansett.

 

Men kom med flere forslag, mye bra her :)

Men slikt som sterkt pepper tror jeg ikke er noe serlig vits, blir bare sterkt, ikkeserlig ubehagelig, effekten av den svekkes også i ovnen.

 

Men likte den ideen om å la den rotne, hvor lenge må den f.eks ligge før den er skikkelig ille? og blir det synlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...