Gå til innhold

Sandy Bridge ca 9k


Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge pc for konfirmasjonspengene, og er ganske sikker på valget av komponenter, men jeg vil sjekke om de er det beste valget.

 

Pcen skal koste MAX 10 tusen og det er egentlig for mye (har lyst til å spare mest mulig)

Den skal kunne brukes til det meste, hovedsaklig gaming.

 

Takk på forhånd for svar!

 

Liste

Endret av GamernG50
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gigabyte 560SOC er vanskelig å få tak i. Har også hørt at det har vært feil med mange av kortene. Jeg har selv et MSI gtx560 som er stillegående og kan klokkes ca like høyt som gigabyte kortet.

SSD'en du har valgt er god og er stort nok til OS + programmer, men blir for liten hvis du har tenkt til å installere et par spill på den. En crucial c300 64gb koster ca 130 kr mer og er et godt valg. Ellers får du 120gb fra intel til 1475.

Hvis du noen gang har tenkt å bytte prosessorkjøler så ville jeg kjøpt en annen type minne. Vengeance brikkene er høye og kommer i veien for store cpu-kjølere.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke anbefale deg Antec 1200. Det er rimelig utdatert med tanke på design og du vil fort angre på kjøpet.

Sett opp en liste på Dustin.no og bytt PSU med XFX Black Edition 750W, den er bedre og billigere. 750W er egentlig mer enn du har sjans på å bruke, men utvalget her i Norge er rimelig dårlig.

 

Egentlig burde du ta utgangspunkt i Black Refinery på toppen av forumet her. Den koster ca 7350 kr fra Dustin.no og leverer utmerket.

Om du vil være litt mer fremtidssikret bytter du strømforsyning til XFX Black Edition 750W og velger med et bra kabinett som NZXT Phantom, HAF-serien, Obsidian-serien fra Corsair, Silverstone-kabinett eller Lian-Li. De to sistnevnte produsentene er de beste i det de gjør.

Antec-kabinetter er ikke noe særlig å anbefale om du bryr deg om vedlikehold og grei bygging.

Lenke til kommentar

Gigabyte 560SOC er vanskelig å få tak i. Har også hørt at det har vært feil med mange av kortene. Jeg har selv et MSI gtx560 som er stillegående og kan klokkes ca like høyt som gigabyte kortet.

SSD'en du har valgt er god og er stort nok til OS + programmer, men blir for liten hvis du har tenkt til å installere et par spill på den. En crucial c300 64gb koster ca 130 kr mer og er et godt valg. Ellers får du 120gb fra intel til 1475.

Hvis du noen gang har tenkt å bytte prosessorkjøler så ville jeg kjøpt en annen type minne. Vengeance brikkene er høye og kommer i veien for store cpu-kjølere.

 

 

Tenkte at hvis jeg så behov for å overclocke prossesoren så kunne jeg kjøpe Noctua Nh-d14 eller Corsair h50 eller 70. Har du noen forslag til annet minne? Helst 8 gb.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke anbefale deg Antec 1200. Det er rimelig utdatert med tanke på design og du vil fort angre på kjøpet.

Sett opp en liste på Dustin.no og bytt PSU med XFX Black Edition 750W, den er bedre og billigere. 750W er egentlig mer enn du har sjans på å bruke, men utvalget her i Norge er rimelig dårlig.

 

Egentlig burde du ta utgangspunkt i Black Refinery på toppen av forumet her. Den koster ca 7350 kr fra Dustin.no og leverer utmerket.

Om du vil være litt mer fremtidssikret bytter du strømforsyning til XFX Black Edition 750W og velger med et bra kabinett som NZXT Phantom, HAF-serien, Obsidian-serien fra Corsair, Silverstone-kabinett eller Lian-Li. De to sistnevnte produsentene er de beste i det de gjør.

Antec-kabinetter er ikke noe særlig å anbefale om du bryr deg om vedlikehold og grei bygging.

 

Jeg liker designet på NZXT Phantom veldig godt. Stod mellom det og antec 1200, men fant egentlig ingen sammenligninger på temperaturene så tenkte at antecen var litt kjøligere. Men hvis phantomen ikke er noe problem så bestiller jeg det istedet.

Lenke til kommentar

Phantomen er mindre og har bedre luftflyt i forhold til støy.

Om du ser etter kremen av luftkjøling er det:

SST-RV02/SST-FT02

SST-RV03

HAF X

 

Som er topp tre. Phantom kommer etter sammen med Bitfenix Colossus. Ingen av disse kabinettene vil hindre deg om du luftkjøler, men Silverstone-kabinettene er ikke laget for god vannkjøling (Phantom har nok det samme "problemet")

Lenke til kommentar

Phantomen er mindre og har bedre luftflyt i forhold til støy.

Om du ser etter kremen av luftkjøling er det:

SST-RV02/SST-FT02

SST-RV03

HAF X

 

Som er topp tre. Phantom kommer etter sammen med Bitfenix Colossus. Ingen av disse kabinettene vil hindre deg om du luftkjøler, men Silverstone-kabinettene er ikke laget for god vannkjøling (Phantom har nok det samme "problemet")

 

Eneste HAF X som frister av de tre, men velger heller Phantom eller Bitfenix Colossus

Lenke til kommentar

Overklokking på stock-kjøler blir veldig varmt, da hjelper ikke kabinettet ditt noe særlig. Du vil helst ikke over 75C med Intel-prosessorer under overklokking og med stock-kjøler pleier prosessorene å ligge på 80+ under maks load.

 

EDIT: Og jeg vil tvile sterkt på at du kommer til å ha bruk for å overklokke prosessoren din. Den klarer fint å kjøre to GTX 580 i SLI uten å flaskehalse på stock @2560x1600

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...